Farklı şehirlerde yaşayan ikinci ve üçüncü derece aile üyelerinin iletişim ihtiyaçlarının karşılanmasında Facebook’ta oluşturulmuş olan aile grup sayfaları bulunmaktadır. Aile adanmışlık araştırmaları temel olarak ebeveynler tarafından başlatılan davranış ve ebeveynlerin programda ya da evdeki çocuklarıyla yaptıkları görevleri ölçme üzerine odaklanmaktadır. Türk aile yapısı değişime uğramakla birlikte sosyal medya araçlarıyla ilişkiler korunmaya çalışılmıştır.
Bu araştırmada, Facebook kullanan aile sayfalarındaki aile içi iletişim ile sosyal medya adanmışlığını temsil eden popüler konular, beğeni sayısı ve yorumların karakter benzerliği arasında bir etkinin bulunup bulunmadığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada Facebook’taki verilerin analizinde bilgisayar destekli bir içerik analizi kullanılmıştır. 2012-2016 dönemlerini kapsayan toplam beş yüz (N=500) yorum 37 farklı aile sayfasından toplanmıştır. Ayrıca bağımlı ve bağımsız değişken gruplar arasındaki arasında etki düzeyinin belirlenmesi için One Way Anova (tek yönlü varyans analizi) testi, kullanılmıştır. Popüler konular ile sosyal medya adanmışlığı (social media engagement) arasındaki ilişkiyi belirlemek için GLM (general linear model) kullanılmıştır. Sonuçta, Facebook’ta yer alan aile sayfalarındaki içerikle sosyal medya adanmışlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur
Aile aile adanmıştık sosyal medya analizi sosyal medya danışmanlığı
Family Family Engagement Social Media Analysis Social Media Engagement
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 20 |