Bu
çalışmanın amacı; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi müzik eğitimi
ve resim eğitimi öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarının, öğrencilerin bölüm,
cinsiyet, çalgı ve mezun olunan ortaöğretim değişkenlerine göre
karşılaştırılmasıdır. Araştırmada nedensel karşılaştırma modeli kullanılmıştır.
Araştırmada; veri toplama aracı olarak, McClellan ve Conti (2008) tarafından
geliştirilmiş, Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması Babacan (2012)
tarafından yapılmış 27 maddeden oluşan “Çoklu Zekâ Ölçeği” kullanılmıştır.
Ayrıca öğrencilerin istenilen değişkenlerini tespit etmek için bilgi formu
hazırlanmıştır. Ölçek, 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde, Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 76 öğrenci
ve Resim Eğitimi Bölümlerinde öğrenim gören 65 öğrenci olmak üzere toplamda 141
öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel
analizler, grupların zeka alan karşılaştırılmasında ise ANOVA ve independent
sample-t testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS (Ver.22) paket
programından yararlanılmıştır. Yapılan analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05
olarak kabul edilmiştir.
Verilerden
elde edilen sonuçlara göre; bölüm değişkenine göre, içsel ve müziksel zeka
alanlarında müzik eğitimi öğrencilerinin lehine, sözel zeka alanında resim
eğitimi öğrencilerinin lehine anlamlı farklılık belirlenmiştir. Müzik eğitimi
öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre,
varoluşçu zeka alanında erkek öğrenciler lehine anlamlı farklılık
oluşurken resim eğitimi öğrencilerin cinsiyet değişkeninde anlamlı farklılık
oluşmamıştır. Müzik eğitimi bölümü öğrencilerinin çalgı değişkenine göre zeka
alanlarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Öğrencilerin mezun olunan
ortaöğretim değişkenine göre zeka alanlarında anlamlı bir farklılık
bulunamamıştır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 22 |