Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL OKULLARDA KURUMSAL İTİBAR ALGISI: OKUL PAYDAŞLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA VE MODEL ÖNERİSİ - CORPORATE SUBMISSION DETERMINED IN SPECIFIC COOPERATIONS: A RESEARCH AND MODEL RECOMMENDATION ON SCHOOL

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 22, 259 - 277, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.349856

Öz

Kurumların en değerli varlıkları itibarlarıdır. İtibar bir kurumun
iç ve dış paydaşlarının kurum hakkındaki tutum ve davranışlarının oluşturduğu
algı bütünüdür.  İtibar yönetilerek
geliştirilebilen bir süreç ve sürecin sonunda elde edilen bir sonuçtur.
Son
yıllarda Türkiye’de özel okulların dikkat çekici şekilde artması ve eğitim
kalitesini arttırma çabası, sektörde rekabeti ortamı artırmıştır. Tüm bu
faktörlerin avantaja çevrilebilmesi için özel okulların paydaş algısının
ölçülmesi ve kurumsal itibarın yönetilmesi daha çok önem kazanmıştır.



Bu
amaç çerçevesinde; Antalya ilinde faaliyet gösteren Özel Envar Okullarının
paydaşları olan çalışan, öğrenci ve öğrenci velilerinin algılarını ölçmek üzere
bir anket uygulanmıştır. Literatürde kurumsal itibar algısını ölçmeye yönelik
var olan ve 6 boyuttan oluşan Fombrun’un“İtibar Katsayısı” modelinden
esinlenerek, 6 boyut ve 42 maddeden oluşan bir ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçme
aracında boyutlar; Liderlik ve Okulun Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk,
Hizmet Kalitesi, Okula Bağlılık, Çalışma ortamı ve Finansal Performans
şeklindedir.



Elde
edilen 1141 anket verisinin SPSS programında analizi sonucunda; okulun itibarı
tüm paydaşlar nezdinde yüksek bulunmuştur. Sıralama olarak itibar algısı; en
yüksek çalışanlarda, ikinci olarak velilerde ve son olarak da öğrencilerde
ölçülmüştür. Ölçülemeyen performans geliştirilemez düşüncesinden yola
çıkılarak; bu çalışma ile Envar Okulları’nın paydaşları nezdinde ölçülen itibar
algısı sonuçlarına göre; ilgili boyutlardaki süreçlerde gerekli planlama ve
iyileştirmelerin yapılarak okulun sunduğu tüm hizmet alanlarında kalitenin
artırılması hedeflenmiştir. Yanı sıra nihai olarak özel okullara yönelik
kurumsal itibar yönetimi modeli oluşturularak literatüre katkı sağlanması
amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Doğan, S. ve Kılıç, S., (2007). Örgütsel Bağlılığın Sağlanmasında Personel Güçlendirmenin Yeri ve Önemi, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 29, ss.37-61.
  • Dölek, D., (2011). Kurumsal İtibara Olası Tehditler ve Bu Tehditlere Karşı Alınabilecek Önlemler: Şişecam Fabrikalarında Bir Uygulama, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Hair J.F., Anderson R. E., Tahtam R. L. ve Black W. C., (1998). Multivariate Data Analysis, Fifth Edition, New Jersey, Pearson Education.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülay Dülger Bu kişi benim

Osman Kürşat Acar

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 7 Kasım 2017
Kabul Tarihi 6 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Dülger, G., & Acar, O. K. (2017). ÖZEL OKULLARDA KURUMSAL İTİBAR ALGISI: OKUL PAYDAŞLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA VE MODEL ÖNERİSİ - CORPORATE SUBMISSION DETERMINED IN SPECIFIC COOPERATIONS: A RESEARCH AND MODEL RECOMMENDATION ON SCHOOL. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(22), 259-277. https://doi.org/10.20875/makusobed.349856