Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ DEVLET KONSERVATUVARLARINDA VERİLEN YARI ZAMANLI ÇALGI EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME - EVALUATION OF MUSICAL INSTRUMENT EDUCATION OF PRE-COLLEGE DIVISIONS IN THE CONSERVATORIES IN TURKEY

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 22, 341 - 357, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.353857

Öz

Bu
araştırma, ülkemizdeki devlet konservatuvarlarında uygulanan “yarı zamanlı”
çalgı eğitimi programları hakkında genel bir değerlendirme sunmayı
amaçlamaktadır. Araştırma kapsamındaki eğitim kurumlarında yarı zamanlı
programların yasal mevzuat içerisinde nasıl şekillendirildiği, uygulama
esaslarının eğitim programları ile ne ölçüde örtüştüğü, öğretim elemanlarının
“yarı zamanlı” kavramını algılama biçimleri araştırmanın genel içeriğini
oluşturmaktadır.



Araştırmada
kullanılan yöntem betimsel-nitel araştırma süreci ile oluşturulmuş olup bu
esasla hazırlanan “görüşme formu” nitel analiz yöntemleri ile değerlendirilerek
bulgular yorumlanmıştır. Araştırma, Türkiye’de yarı zamanlı çalgı eğitimi veren
Devlet Konservatuvarları, bu kurumlarda görev yapan öğretim elemanlarından
gönüllü katılımcıların görüşleri ve Devlet Konservatuvarlarının resmi internet
sayfalarında yer alan yarı zamanlı eğitime ilişkin bilgilerle sınırlı
tutulmuştur. 



Araştırma
sonucunda elde edilen verilerin, ülkemizdeki konservatuvarlarda uygulanan “yarı
zamanlı” müzik eğitimine yönelik bulgular ve değerlendirme ile
gerçekleştirilmekte olan eğitim süreci kadar, bu alanda yapılması düşünülen
çalışmalara destek ve yeni öneriler getirebileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Canbay, A. (2007) İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı “Müzikte Örgü, Doku, Biçim, Tür” Ünitesi ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Göğüş, G. (2009) Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXII (1), 89-102
  • Öz, N. B. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1,
  • Sağlam, A. & Basut, F. (2014) Türk Müzik Eğitiminin Sınıflama Sorunsalına Yönelik Bir Değerlendirme. MÜZED Bölge Konferansı Bildirisi
  • Şendurur Y. , Barış D.A. (2002) Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 22, Sayı 1, 165-174
  • Türkoğlu A. , Uça S. (2011) Türkiye’de Halk Eğitimi: Tarihsel Gelişimi, Sorunları ve Çözüm Önerileri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 48-62
  • Uçan, Ali (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Barış Karabulut

Alaattin Canbay

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2017
Kabul Tarihi 20 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Karabulut, B., & Canbay, A. (2017). TÜRKİYE’DEKİ DEVLET KONSERVATUVARLARINDA VERİLEN YARI ZAMANLI ÇALGI EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME - EVALUATION OF MUSICAL INSTRUMENT EDUCATION OF PRE-COLLEGE DIVISIONS IN THE CONSERVATORIES IN TURKEY. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(22), 341-357. https://doi.org/10.20875/makusobed.353857