Bu
araştırma, ülkemizdeki devlet konservatuvarlarında uygulanan “yarı zamanlı”
çalgı eğitimi programları hakkında genel bir değerlendirme sunmayı
amaçlamaktadır. Araştırma kapsamındaki eğitim kurumlarında yarı zamanlı
programların yasal mevzuat içerisinde nasıl şekillendirildiği, uygulama
esaslarının eğitim programları ile ne ölçüde örtüştüğü, öğretim elemanlarının
“yarı zamanlı” kavramını algılama biçimleri araştırmanın genel içeriğini
oluşturmaktadır.
Araştırmada
kullanılan yöntem betimsel-nitel araştırma süreci ile oluşturulmuş olup bu
esasla hazırlanan “görüşme formu” nitel analiz yöntemleri ile değerlendirilerek
bulgular yorumlanmıştır. Araştırma, Türkiye’de yarı zamanlı çalgı eğitimi veren
Devlet Konservatuvarları, bu kurumlarda görev yapan öğretim elemanlarından
gönüllü katılımcıların görüşleri ve Devlet Konservatuvarlarının resmi internet
sayfalarında yer alan yarı zamanlı eğitime ilişkin bilgilerle sınırlı
tutulmuştur.
Araştırma
sonucunda elde edilen verilerin, ülkemizdeki konservatuvarlarda uygulanan “yarı
zamanlı” müzik eğitimine yönelik bulgular ve değerlendirme ile
gerçekleştirilmekte olan eğitim süreci kadar, bu alanda yapılması düşünülen
çalışmalara destek ve yeni öneriler getirebileceği düşünülmektedir.
Müzik Eğitimi Konservatuvar Yarı Zamanlı Eğitim Çalgı Eğitimi
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 22 |