Milletvekili adaylarının seçim dönemlerinde amaçlarının gerçekleşmesinde, politik tutundurma karmasının belirlenmesi ve uygulanmasının kritik önemi vardır. Bu kapsamda araştırmanın amacı, 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde Adana milletvekili adaylarının politik tutundurma karması elemanlarından yararlanma düzeylerini belirleyerek bunların aday liste sıraları temelinde farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Politik tutundurma karmasına yönelik faaliyetlerin birçoğundan yüksek ve çok yüksek düzeyde yararlandığını bildiren bu adayların kampanyaları için en önemli gördükleri faaliyet, seçmene kapı kapı tanıtımdır. Ayrıca adayların sıralamadaki yerleri ile reklam, halkla ilişkiler ve oy artırıcı çabalardan yararlanma düzeyleri arasında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Politik pazarlama Politik tutundurma karması Seçim kampanyası.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 17 |