BibTex RIS Kaynak Göster

Lise ve Üniversite Öğrencileri İçin KAR-YA Saldırganlık Ölçeği Geliştirilmesi ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi Development of KAR-YA Aggression Scale for High School and University Students and Analysis of its Psychometric Properties

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 17, 307 - 321, 30.12.2016

Öz

Özet

Bu çalışmanın amacı lise ve üniversite öğrencileri için KAR-YA saldırganlık Ölçeği adlı yeni bir ölçek geliştirmektir. Çalışmada Burdur ve Niğde illerinden lise ve üniversite öğrencilerinden oluşan beş farklı çalışma grubu kullanılmıştır. Ölçeğin psikometrik özellikleri için madde analizi, açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, ölçüt bağıntılı geçerlik, iç tutarlık katsayısı, split-half test yarılama yöntemi ve test tekrar test yöntemi kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda dört faktörlü bir ölçek elde edilmiştir. 23 maddeden oluşan ölçeğin açıklama varyansları 0.48 ve 0.81 arasında değişmektedir. Dört faktörün toplam açıklama varyansı %51.7’dir. Ölçeğin cronbach alpha iç tutarlık katsayısı tüm ölçek için 0.92, split-half test yarılama katsayısı her iki yarı için 0.80, test tekrar test güvenirliği katsayısı 0.86 olarak hesaplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları da ölçeğin dört faktörlü yapısını doğrulamıştır. Sonuç olarak, geliştirilen KAR-YA saldırganlık ölçeği Türk lise ve üniversite öğrencilerinde geçerli ve güvenilir bir ölçek olarak kullanılabilir.

Anahtar sözcükler: Saldırganlık, Saldırganlık Ölçeği, Lise, Üniversite, Psikometrik Özellikler

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 17, 307 - 321, 30.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Karataş

Yasemin Yavuzer

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2016). Lise ve Üniversite Öğrencileri İçin KAR-YA Saldırganlık Ölçeği Geliştirilmesi ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi Development of KAR-YA Aggression Scale for High School and University Students and Analysis of its Psychometric Properties. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 307-321.