Bireylerin kazanmış oldukları gelirlerini, doğru ve etkin bir şekilde değerlendirebilmeleri; bunları yatırım araçlarına kanalize ederken bilinçli olarak karar verebilmeleri, finansal konularda bilgi birikiminin yeterli düzeyde olması ile mümkündür. Finansal açıdan gerekli olan bilgi düzeyinin ölçülmesi ve finansal farkındalığı esas alan finansal okuryazarlık; bireye, kurumlara ve esasında ülke ekonomisine yapacağı katkılar dikkate alındığında ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada kendilerini geliştirebilme imkânı yüksek olan üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık seviyeleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İİBF’de eğitim gören Bankacılık ve Finans Bölümü öğrencilerine anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin finansal okuryazarlık seviyeleri; yüksek % 6,5, orta % 47,3, düşük % 37,2, çok düşük % 9 olarak belirlenmiştir. Ayrıca finansal okuryazarlık seviyelerinin cinsiyet, öğretim türü, sınıf, kredi kartı kullanımı, internet bankacılığı kullanımı ve döviz alım satım işlemi yapılması ile istatistiki olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir.
Finansal Okuryazarlık Bankacılık ve Finans Bölümü Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Finansal Bilgi t-testi
Individuals’ ability of evaluating their revenue properly and effectively, consciously deciding while canalizing these revenues to investment instruments is possible through having sufficient level of knowledge in financial issues. Financial literacy, based on calculation of financially necessary level of knowledge and financial awareness, comes forward when its contributions to individual, constitutions and fundamentally national economy. In this study, it was attempted to detect the financial literacy level of the university students who have high opportunity of self-development. In this context, a survey study has been made to Banking and Finance Department students who study at Burdur Mehmet Akif Ersoy University. According to conclusion of analysis, the financial literacy level of the students has been detected as; high % 6,5, medium % 47,3, low % 37,2, very low % 9. In addition, it is detected that financial literacy levels vary meaningfully in statistical aspect with gender, type of education, class, credit card usage, internet banking usage and buying and selling foreign exchange.
Financial Literacy Department of Banking and Finance Burdur Mehmet Akif Ersoy University Financial Information t-test
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 28 |