The furniture sector is one of the oldest sectors in Türkiye. In the past, it had a low-tech and labor-intensive production structure, but now it is on the way to becoming a more information and capital-intensive sector. The sector contributes to the country's economy with production and employment. In addition, with the sector's net contribution to the country's exports, Türkiye is among the major exporter countries in world furniture exports. The study aims to determine the competitiveness of Türkiye in the international furniture trade and to analyze comparatively the international competitiveness of Türkiye against the leading (selected) countries in the world furniture export for the period 2010-2021. In this study, Balassa's Revealed Comparative Advantage (RCA) index was calculated for seven sub-products group. The findings showed that Türkiye had a weak competitive advantage in 6 out of 7 sub-sectors in the furniture sector and a moderate competitive advantage in only 1 sub-sector. In order to increase the competitiveness of the Turkish furniture sector, it is necessary to focus on innovation, original design, branding, and R&D activities. Problems in the supply of raw materials negatively affect the furniture sector. It should ensure the supply of raw materials in sufficient quantity and quality at an affordable price.
Furniture Sector, İnternational Competitiveness, Comparative Advantage
Mobilya sektörü Türkiye’nin en eski sektörlerinden biridir. Önceleri düşük teknolojiye ve emek yoğun üretim yapısına sahip olan mobilya sektörü günümüzde daha fazla bilgi ve sermaye yoğun bir sektör olma yolunda ilerlemektedir. Sektör, üretim ve istihdam ile ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır. Ayrıca sektörün ülke ihracatına net katkısıyla Türkiye, dünya mobilya ihracatında önemli ihracatçı ülkeler arasında yer almaktadır. Çalışmanın amacı, dünya mobilya ihracatında öne çıkan ülkeler arasında yer alan Türkiye’nin 2012-2021 dönemi için uluslararası mobilya ticaretinde rekabet gücünü belirlemek ve bu ülkeler karşısında Türkiye’nin uluslararası rekabet gücünü karşılaştırmalı analiz etmektir. Çalışmada, mobilya sektörüne ilişkin toplam 7 alt ürün grubu için Balassa’nın Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler Endeksi hesaplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, Türkiye'nin mobilya sektöründe toplam 7 alt sektörden 6’sında zayıf, sadece 1 alt sektörde orta derecede rekabet üstünlüğüne sahip olduğunu göstermiştir. Türk mobilya sektörünün rekabet gücünün artırılması için inovasyon, özgün tasarım, markalaşma ve Ar-Ge faaliyetlerine ağırlık verilmesi gerekmektedir. Hammadde tedarikinde yaşanan sorunlar mobilya sektörünü olumsuz etkilemektedir. Yeterli miktarda ve kalitede hammaddenin uygun fiyatla tedariği sağlanmalıdır.
Mobilya Sektörü, Uluslararası Rekabet Gücü, Karşılaştırmalı Üstünlükler
Bu çalışma, 01-03 Nisan 2023 tarihleri arasında düzenlenen kongrede (8. International Paris Congress on Social Sciences & Humanities) sözlü olarak sunulan ve özeti yayımlanan bildirinin gözden geçirilmiş ve yeniden düzenlenmiş halidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dış Ticaret |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |