Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ahşap ve mimarlık eğitimi: İstanbul örneği

Yıl 2018, , 62 - 77, 26.12.2018
https://doi.org/10.33725/mamad.487431

Öz

Çalışma
ahşabın mimarlık lisans eğitimindeki yerinin incelenmesi amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Ahşabın tasarım ve koruma ile bütünleştirilmesinde
mimarlık meslek eğitimi temel oluşturmaktadır. İstanbul, ahşap mimarlık
mirası ve mimarlık eğitiminde okul ve kontenjan açısından merkez konumdadır. Araştırma İstanbul’da
bulunan üniversitelerin mimarlık bölümleri lisans düzeyi sınırlılığında
gerçekleştirilmiştir. Ahşapla ilgili bağımsız ders araştırmasında; ders
kategorisi, bulunduğu yarıyıl, kredisi, ders süresi, uygulama, teorik ve
laboratuar bilgisi ve ders içeriği incelenmiştir. Ders içeriğinde yapı malzemesi ahşap ve ana maddesi
ağaçların yapısal özellikleri, ahşabın yapıda kullanım alanları, ahşap mimari
miras, taşıyıcı sistem, standart ve yönetmelikler dikkate alınmıştır. Mimarlık
müfredatında ahşap, seçmeli grupta ve teorik ders olarak yer bulmaktadır. Ahşap
konulu ders içerikleri
ahşabın ve ana kaynağı ağacın özelliklerine odaklıdır. Yapılan araştırma sonuçları,
mimarlık eğitiminde ahşap ve ahşap yapıların daha fazla yer almasına ihtiyaç
olduğunu göstermektedir. 

Kaynakça

  • Aalto University. (2018). The Department of architecture at Aalto university, wood program. Aalto university, http://woodprogram.fi/introduction/
  • Acton Ostry Architects. (2018). Brock commons tallwood house. acton ostry architects: https://www.actonostry.ca
  • Akça, C., Akarca, H., Erdoğmuş, E., & Demirel, A. (2018), Yapı ahşabı ve ahşap yapı sektörü (2013-2014). Ulusal Ahşap Birliği UAB: http://www.ahsap.org
  • ARKİV. (2018). Afet bölgeleri için taşınabilir okul yapıları, 1999. Arkiv: http://www.arkiv.com.tr
  • Bern University of Applied Science. (2018), Bachelor of science in wood engineering. Bern university of applied science, https://www.ahb.bfh.ch
  • Doğuş Üniversitesi. (2018), Ders programı, sanat ve tasarım fakültesi, mimarlık bölümü, https://www.dogus.edu.tr
  • Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi. (2018), Ders planı, mimarlık ve tasarım fakültesi, mimarlık bölümü, http://www.fsm.edu.tr
  • Eldem, H., S. (1933), Amca Hüseyin Paşa yalısı. Arkitekt 1933(12), 377-381.
  • Haliç Üniversitesi. (2018), Ders planı, mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü, https://obs.halic.edu.tr
  • ICOMOS (2017), Principles for the conservation of wooden built heritage. Retrieved from ICOMOS international council on monuments and sites, https://www.icomos.org
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi. (2018), İstanbul Yangınları. İstanbul itfaiyesi, http://itfaiye.ibb.gov.tr
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi. (2018), Ders planı. mühendislik ve mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü, http://gbs.gelisim.edu.tr
  • İstanbul Kültür Üniversitesi. (2018), Program ders planı. mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü, https://legacy.iku.edu.tr
  • İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi. (2018), Ders planı ve AKTS kredileri. mühendislik ve doğa bilimleri fakültesi. mimarlık bölümü: https://www.izu.edu.tr
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi. (2018), Müfredat raporu, mimarlık ve tasarım fakültesi: https://www.ticaret.edu.tr
  • İTÜ. (2018), Ders Planı, mimarlık fakültesi, mimarlık bölümü: http://www.sis.itu.edu.tr
  • Kuban, D. (1973). Türkiye’de ve özellikle istanbul’da ahşap konut mimarisi ve korunması ile ilgili sorunlar. Mimarlık Dergisi 1973(6), 15-16.
  • MEB. (2018), Meslekî ve teknik eğitim genel müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı: http://mtegm.meb.gov.tr
  • Medipol Üniversitesi. (2018), Mimarlık programı. güzel sanatlar tasarım ve mimarlık fakültesi - mimarlık programı: https://mebis.medipol.edu.tr
  • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi . (2018), Ders planı, mimarlık fakültesi, mimarlık bölümü, http://www.msgsu.edu.tr
  • Oran Mimarlık. (2018), Marmara taşınabilir ahşap deprem okulları - marmara 1999. Oran Mimarlık: http://www.oranmimarlik.com.tr
  • Ordu Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018), Ordu çivisiz camii. Ordu kültür ve turizm müdürlüğü: http://www.ordukulturturizm.gov.tr
  • ÖSYM. (2018). 2018 Yükseköğretim programları ve kontenjanlar kılavuzu. öğrenci seçme ve yerleştirme merkezi: http://www.osym.gov.tr
  • Pervititch, J. (2000), Sigorta haritalarında İstanbul. İstanbul: Axa-Oyak, Tarih vakfı yurt yayınları.
  • Rosenheim University of Applied Sciences. (2018), Technology studies, rosenheim university of applied sciences, https://www.th-rosenheim.de
  • Sumitomo Forestry. (2018), Changing cities into forests: creating environmentally-friendly and timber-utilizing cities, sumitomo forestry Co., Ltd, http://sfc.jp
  • Tamer, C. (1947), Kanlıca'daki Amcazade Hüseyin Paşa yalısı ve yapılan onarım, Arkitekt, 1947(11-12), 248-251.
  • TUM. (2018), Professorship of architectural design and timber construction. Technical university of Munich, department of architecture, https://www.ar.tum.de
  • Türkiye Kültür Portalı. (2018), Beyşehir Eşrefoğlu câmii ve külliyesi, Konya, Kültür ve Turizm Bakanlığı-Türkiye Kültür Portalı: https://www.kulturportali.gov.tr
  • UAB, (2014) Ulusal Ahşap Birliği, http://www.ahsap.org/
  • URL1 https://makovecz.hu/makoveczimre/epuletek/1995-piliscsaba-stefaneum/
  • URL2 https://www.archdaily.com/199442/gc-prostho-museum-research-center-kengo-kuma-associates
  • URL3 http://www.shigerubanarchitects.com/works/2017_fujisan/index.html
  • URL4 http://www.nsmh.com/proje_detay.asp?lang=tr&ID=55
  • URL5 http://www.nasreddingroup.com/cpanel/galeri.php?proid=1
  • URL6 http://www.burostatik.com/mobile/eng/catalhoyuk-korugan-yapisi.asp?id=109&id2=22
  • Waugh Thistleton Architects . (2018), Murray grove the original timber tower. waugh thistleton architects, http://waughthistleton.com
  • Yıldız Teknik Üniversitesi. (2018), Dersler. mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü. mimarlık bölümü, http://www.bologna.yildiz.edu.tr
  • YÖK. (2018). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi, yükseköğretim istatistikleri, yükseköğretim kurulu, https://istatistik.yok.gov.tr/

Wood and architectural education: Istanbul case

Yıl 2018, , 62 - 77, 26.12.2018
https://doi.org/10.33725/mamad.487431

Öz

The study is carried out to examine the place of wooden material in
architectural education at undergraduate level. The architectural vocational
education is the bases for integration of wood with design and conservation.
Istanbul is as the center of wooden architecture heritage and architecture
education. Research is restricted with universities, located in Istanbul,
including undergraduate level architectural education. In the independent
course research on wooden; course category, semester, credit, course duration,
application, theoretical and laboratory knowledge and course content are
examined. In the content of the course investigation; the structural properties
of wood, wooden building materials, usage areas of wood in the structure,
wooden architectural heritage, carrier system, standards and regulations are
taken into consideration. In the curriculum of the architecture, wood related
courses are elective and theoretical courses. The content of courses is focused
on wooden building material and the main source as trees. The study results
show that information of wood and wood related issues are needed to be more
involved in architectural education.

Kaynakça

  • Aalto University. (2018). The Department of architecture at Aalto university, wood program. Aalto university, http://woodprogram.fi/introduction/
  • Acton Ostry Architects. (2018). Brock commons tallwood house. acton ostry architects: https://www.actonostry.ca
  • Akça, C., Akarca, H., Erdoğmuş, E., & Demirel, A. (2018), Yapı ahşabı ve ahşap yapı sektörü (2013-2014). Ulusal Ahşap Birliği UAB: http://www.ahsap.org
  • ARKİV. (2018). Afet bölgeleri için taşınabilir okul yapıları, 1999. Arkiv: http://www.arkiv.com.tr
  • Bern University of Applied Science. (2018), Bachelor of science in wood engineering. Bern university of applied science, https://www.ahb.bfh.ch
  • Doğuş Üniversitesi. (2018), Ders programı, sanat ve tasarım fakültesi, mimarlık bölümü, https://www.dogus.edu.tr
  • Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi. (2018), Ders planı, mimarlık ve tasarım fakültesi, mimarlık bölümü, http://www.fsm.edu.tr
  • Eldem, H., S. (1933), Amca Hüseyin Paşa yalısı. Arkitekt 1933(12), 377-381.
  • Haliç Üniversitesi. (2018), Ders planı, mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü, https://obs.halic.edu.tr
  • ICOMOS (2017), Principles for the conservation of wooden built heritage. Retrieved from ICOMOS international council on monuments and sites, https://www.icomos.org
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi. (2018), İstanbul Yangınları. İstanbul itfaiyesi, http://itfaiye.ibb.gov.tr
  • İstanbul Gelişim Üniversitesi. (2018), Ders planı. mühendislik ve mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü, http://gbs.gelisim.edu.tr
  • İstanbul Kültür Üniversitesi. (2018), Program ders planı. mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü, https://legacy.iku.edu.tr
  • İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi. (2018), Ders planı ve AKTS kredileri. mühendislik ve doğa bilimleri fakültesi. mimarlık bölümü: https://www.izu.edu.tr
  • İstanbul Ticaret Üniversitesi. (2018), Müfredat raporu, mimarlık ve tasarım fakültesi: https://www.ticaret.edu.tr
  • İTÜ. (2018), Ders Planı, mimarlık fakültesi, mimarlık bölümü: http://www.sis.itu.edu.tr
  • Kuban, D. (1973). Türkiye’de ve özellikle istanbul’da ahşap konut mimarisi ve korunması ile ilgili sorunlar. Mimarlık Dergisi 1973(6), 15-16.
  • MEB. (2018), Meslekî ve teknik eğitim genel müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı: http://mtegm.meb.gov.tr
  • Medipol Üniversitesi. (2018), Mimarlık programı. güzel sanatlar tasarım ve mimarlık fakültesi - mimarlık programı: https://mebis.medipol.edu.tr
  • Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi . (2018), Ders planı, mimarlık fakültesi, mimarlık bölümü, http://www.msgsu.edu.tr
  • Oran Mimarlık. (2018), Marmara taşınabilir ahşap deprem okulları - marmara 1999. Oran Mimarlık: http://www.oranmimarlik.com.tr
  • Ordu Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2018), Ordu çivisiz camii. Ordu kültür ve turizm müdürlüğü: http://www.ordukulturturizm.gov.tr
  • ÖSYM. (2018). 2018 Yükseköğretim programları ve kontenjanlar kılavuzu. öğrenci seçme ve yerleştirme merkezi: http://www.osym.gov.tr
  • Pervititch, J. (2000), Sigorta haritalarında İstanbul. İstanbul: Axa-Oyak, Tarih vakfı yurt yayınları.
  • Rosenheim University of Applied Sciences. (2018), Technology studies, rosenheim university of applied sciences, https://www.th-rosenheim.de
  • Sumitomo Forestry. (2018), Changing cities into forests: creating environmentally-friendly and timber-utilizing cities, sumitomo forestry Co., Ltd, http://sfc.jp
  • Tamer, C. (1947), Kanlıca'daki Amcazade Hüseyin Paşa yalısı ve yapılan onarım, Arkitekt, 1947(11-12), 248-251.
  • TUM. (2018), Professorship of architectural design and timber construction. Technical university of Munich, department of architecture, https://www.ar.tum.de
  • Türkiye Kültür Portalı. (2018), Beyşehir Eşrefoğlu câmii ve külliyesi, Konya, Kültür ve Turizm Bakanlığı-Türkiye Kültür Portalı: https://www.kulturportali.gov.tr
  • UAB, (2014) Ulusal Ahşap Birliği, http://www.ahsap.org/
  • URL1 https://makovecz.hu/makoveczimre/epuletek/1995-piliscsaba-stefaneum/
  • URL2 https://www.archdaily.com/199442/gc-prostho-museum-research-center-kengo-kuma-associates
  • URL3 http://www.shigerubanarchitects.com/works/2017_fujisan/index.html
  • URL4 http://www.nsmh.com/proje_detay.asp?lang=tr&ID=55
  • URL5 http://www.nasreddingroup.com/cpanel/galeri.php?proid=1
  • URL6 http://www.burostatik.com/mobile/eng/catalhoyuk-korugan-yapisi.asp?id=109&id2=22
  • Waugh Thistleton Architects . (2018), Murray grove the original timber tower. waugh thistleton architects, http://waughthistleton.com
  • Yıldız Teknik Üniversitesi. (2018), Dersler. mimarlık fakültesi. mimarlık bölümü. mimarlık bölümü, http://www.bologna.yildiz.edu.tr
  • YÖK. (2018). Yükseköğretim bilgi yönetim sistemi, yükseköğretim istatistikleri, yükseköğretim kurulu, https://istatistik.yok.gov.tr/
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Malzeme Üretim Teknolojileri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gül Yücel 0000-0003-3722-6479

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 25 Kasım 2018
Kabul Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yücel, G. (2018). Ahşap ve mimarlık eğitimi: İstanbul örneği. Mobilya Ve Ahşap Malzeme Araştırmaları Dergisi, 1(2), 62-77. https://doi.org/10.33725/mamad.487431

Uluslararası Dergidir

32217    18332 18333   3221918334 18335   18336   18339   18434   32216 32218  32220 32221 download download    

32275   32308  32309 


32332  32384  32385 32400