Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The importance of the vocational training centers in providing labor to the furniture industry in Turkey

Yıl 2019, , 23 - 29, 28.06.2019
https://doi.org/10.33725/mamad.558191

Öz

The
furniture industry in Turkey has been expanding year by year. The amounts of
exports have increased every year since 2001. Turkish businessmen have gained
excellent experience in the steps of design, production, and sales. The value
of Turkey’s exports of furniture was $2,200,000 at the end of 2015. Even so,
the furniture industry has some important labor problems. Various educational
institutions train students for furniture industry, e.g., industrial vocational
schools, vocational training centers, and vocational high schools. But,
adequate numbers of workers have not been provided to the furniture industry.
In this study, we investigated the importance of the vocational training
centers in providing workers for the furniture industry in Turkey. Some important
data were collected concerning the students over the last five years. These
data were used to analyze the labor situation in the furniture industry.
The remarkable conclusion of the
research is that the total number of students dropped by approximately 50 %
from year 2010 to 2014. In this context, the furniture sector which already has
staff shortage will likely go through tough times in finding qualified
personnel in the future.

Kaynakça

  • Anonym a, (2006), Endüstri meslek liselerinde verilen eğitim ve mezunlarının istihdam durumlarının değerlendirilmesi araştırması, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Anonym b, (2011), Mobilya sektörü raporu, TC Sanayi ve Ticaret Bakanlığı. Ankara.
  • Anonym c, (2012), Türkiye mobilya ürünleri meclisi sektör raporu, Türkiye odalar ve borsalar birliği, Ankara.
  • Anonym d, (2015), Mesleki ve Teknik eğitim merkezlerinde, ahşap doğrama ve mobilya dekorasyon bölümlerinde eğitim gören öğrenciler hakkında rapor, MEB, Hayat boyu öğrenme genel müdürlüğü, (yayınlanmamış rapor) Ankara.
  • Anonym e (2015), Mobilya Çalışma Grubu Raporu, Onuncu Kalkınma Planı, Kalkınma Bakanlığı, Ankara Bal, BC., (2015), Mobilya endüstrisi ders notu, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Orman fakültesi, Orman Endüstri mühendisliği bölümü, Basılmamış.
  • Bal, BC, Akkök A, Serin H, (2015), Suriyeli mültecilerin mobilya sektörü işgücü üzerine etkileri; Kahramanmaraş ili örneği, Selçuk Üniversitesi Teknik Online Dergisi, 2015 (özel sayı): 439-451.
  • Binici, H., Arı, N, (2004), Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3):383-396.
  • Demirci, S., (2005) Türkiye mobilya endüstrisinin sorunları ve çözüm önerileri, Politeknik Dergisi, 8(4):369-379.
  • Deveci, S. E., Ulutaşdemir, N., Açık, Y. (2011), Bir mesleki eğitim merkezi öğrencilerinde umutsuzluk düzeyi ve etkileyen faktörler. Dicle Tıp Dergisi, 38(3).
  • Görgüç, B., (2013), Türkiye'nin Ülke İmajı Güçlendikçe İhracatımız Artıyor s.l.: Mobilya sanayi iş adamları derneği (MOBSAD) haberler.
  • Güleç, E. Adıgüzel, M.(2016), Türkiye mobilya sektörünün uluslararası rekabet gücü incelemesi, Ticaret Enstitüsü, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Tartışma metinleri, WPS NO/31 / 2016-05.
  • Kolutek S, Bal BC, (2017), Mobilya üretimi yapılan iş yerlerinde beceri eğitiminin verimliliği, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3): 580-587.
  • Uçar, C., Özerbaş, M. A. (2013), Mesleki ve teknik eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki konumu, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 242-253.
  • Uygur F, (2009), Çıraklık eğitimin etkililiğinin değerlendirilmesi, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara.

Türkiye’de mobilya sektörüne iş gücü sağlamada mesleki eğitim merkezlerinin önemi

Yıl 2019, , 23 - 29, 28.06.2019
https://doi.org/10.33725/mamad.558191

Öz

Türkiye’de mobilya endüstrisi
yıldan yıla büyümektedir. 2001 yılından beri her yıl ihracat miktarı
artmaktadır. Türk iş adamları, tasarım, üretim ve satış alanlarında önemli
tecrübeler kazanmışlardır. 2015 yılının sonunda, Türkiye’nin mobilya ihracat
rakamı 2 200 000$’dır. Buna rağmen, mobilya endüstrisinin bazı önemli işçi
sorunları vardır. Endüstri meslek liseleri, mesleki eğitim merkezleri ve meslek
yüksek okulları gibi çeşitli eğitim kurumları mobilya endüstrisi için öğrenci
yetiştirmektedir. Fakat mobilya endüstrisi için yeterli sayıda içşi
sağlanamamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de mobilya endüstrisi için eleman
yetiştiren mesleki eğitim merkezlerinin önemi araştırılmıştır.  Öğrencilerle ilgili son beş yıla ait bazı
önemli bilgiler toplanmıştır. Bu bilgiler mobilya endüstrisindeki işçi durumunu
analiz etmek için kullanılmıştır. Araştırmanın en dikkat çekici sonucu ise,
2010 yılından 2014 yılına toplam öğrenci sayısının yaklaşık olarak %50 oranında
azalmasıdır. Bu bağlamda, zaten önemli derecede kalifiye personel açığı bulunan
mobilya sektörünün ileriki yıllarda kalifiye personel bakımından çok daha zor
bir döneme gireceği söylenebilir.

Kaynakça

  • Anonym a, (2006), Endüstri meslek liselerinde verilen eğitim ve mezunlarının istihdam durumlarının değerlendirilmesi araştırması, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Anonym b, (2011), Mobilya sektörü raporu, TC Sanayi ve Ticaret Bakanlığı. Ankara.
  • Anonym c, (2012), Türkiye mobilya ürünleri meclisi sektör raporu, Türkiye odalar ve borsalar birliği, Ankara.
  • Anonym d, (2015), Mesleki ve Teknik eğitim merkezlerinde, ahşap doğrama ve mobilya dekorasyon bölümlerinde eğitim gören öğrenciler hakkında rapor, MEB, Hayat boyu öğrenme genel müdürlüğü, (yayınlanmamış rapor) Ankara.
  • Anonym e (2015), Mobilya Çalışma Grubu Raporu, Onuncu Kalkınma Planı, Kalkınma Bakanlığı, Ankara Bal, BC., (2015), Mobilya endüstrisi ders notu, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Orman fakültesi, Orman Endüstri mühendisliği bölümü, Basılmamış.
  • Bal, BC, Akkök A, Serin H, (2015), Suriyeli mültecilerin mobilya sektörü işgücü üzerine etkileri; Kahramanmaraş ili örneği, Selçuk Üniversitesi Teknik Online Dergisi, 2015 (özel sayı): 439-451.
  • Binici, H., Arı, N, (2004), Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3):383-396.
  • Demirci, S., (2005) Türkiye mobilya endüstrisinin sorunları ve çözüm önerileri, Politeknik Dergisi, 8(4):369-379.
  • Deveci, S. E., Ulutaşdemir, N., Açık, Y. (2011), Bir mesleki eğitim merkezi öğrencilerinde umutsuzluk düzeyi ve etkileyen faktörler. Dicle Tıp Dergisi, 38(3).
  • Görgüç, B., (2013), Türkiye'nin Ülke İmajı Güçlendikçe İhracatımız Artıyor s.l.: Mobilya sanayi iş adamları derneği (MOBSAD) haberler.
  • Güleç, E. Adıgüzel, M.(2016), Türkiye mobilya sektörünün uluslararası rekabet gücü incelemesi, Ticaret Enstitüsü, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Tartışma metinleri, WPS NO/31 / 2016-05.
  • Kolutek S, Bal BC, (2017), Mobilya üretimi yapılan iş yerlerinde beceri eğitiminin verimliliği, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3): 580-587.
  • Uçar, C., Özerbaş, M. A. (2013), Mesleki ve teknik eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki konumu, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 242-253.
  • Uygur F, (2009), Çıraklık eğitimin etkililiğinin değerlendirilmesi, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Kereste, Hamur ve Kağıt
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bekir Cihad Bal 0000-0001-7097-4132

Samet Artunal Bu kişi benim

Fevzi Dumanoğlu Bu kişi benim 0000-0002-6339-1702

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2019
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bal, B. C., Artunal, S., & Dumanoğlu, F. (2019). The importance of the vocational training centers in providing labor to the furniture industry in Turkey. Mobilya Ve Ahşap Malzeme Araştırmaları Dergisi, 2(1), 23-29. https://doi.org/10.33725/mamad.558191

Uluslararası Dergidir

32217    18332 18333   3221918334 18335   18336   18339   18434   32216 32218  32220 32221 download download    

32275   32308  32309 


32332  32384  32385 32400