Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pre-service Science Teachers’ Views on Flipped Learning: A Phenomenological Study

Yıl 2024, , 26 - 56, 15.07.2024
https://doi.org/10.46762/mamulebd.1442896

Öz

The opinions of individuals who will meet the needs of today's generation will pave the way for the development of education and societies. For this reason, the study aims to determine the pre-service science teachers’ views on flipped learning. In order to achieve this aim, the study preferred a qualitative research method. Phenomenological design was used. The study group consisted of six pre-service science teachers at the second and fourth-grade levels studying at the faculty of education in a state university in the central Anatolia region. Participants were assigned through criterion sampling, one of the purposeful sampling types. A semi-structured interview developed by the researchers was used as a data collection tool. The data were analyzed by creating codes, categories, and themes through content analysis. MAXQDA20.0.5 program was used to visualize the participants' expressions. The study's findings revealed what is known about flipped learning, the source of this knowledge, advantages and disadvantages, and the difficulties experienced in various dimensions. The study’s results showed that pre-service teachers embraced this student-centered approach and the role of the teacher as a guide in this approach. Striking results such as misconceptions can be a serious problem in the flipped learning process and communication disorders with peers can be experienced. In this direction, pre-service teachers' suggestions regarding the model were included. Within the scope of the study, it can be suggested to increase the number of applications that can provide experience to pre-service teachers about flipped learning.

Proje Numarası

271

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanımanın önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24.
  • Anagün, Ş., S., Ağır, O.,& Kaynaş, E. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendiklerini günlük yaşamlarında kullanım düzeyleri. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Elazığ, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Ardakoç, İ. (2020). Eğitimde fırsat eşitliği sağlanmasında okul liderlerinin rolü. Alan yazın, 1(1), 47-58. https://doi.org/10.22596/cresjournal.0101.47.58
  • Arslan, H.,& Kuzu, A. (2019). EBA ders modülünün ve sınıf yazılımının ters yüz sınıf modelinde uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 20-36. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-538301
  • Arslanhan, A., Bakırcı, H. ,& Altunova, N. (2022). Fen bilgisi öğretmenlerinin ters yüz öğretim modeli hakkındaki görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574
  • Aşiroğlu, S., Nuhoğlu, H.,& Şahin Sarkın, D.B. (2022). Planlamadan değerlendirmeye harmanlanmış öğrenme, Journal of History School, 57, 1468-1508. https://doi.org/10.29228/joh.57540
  • Batdı, V., Öztaş, C.,& Talan, T. (2021). Fen bilgisi dersinde yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarının karma-meta yöntem ile analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 33-44. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.2021.175
  • Bergmann, J., Overmyer, J.,& Wilie, B. (2011). The flipped class: myths vs. reality. The Daily Riff.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: reach every student in every class every day. Washington, Internal Society for Technology in Education.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş.,& Demirel, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Bolat, Y. (2016). Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı (EBA). Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388. https://doi.org/10.14687/jhs.v13i2.3952
  • Chang, S.H. (2016). The marriage of constructivism and flipped learning. Online Submission. Çakıcı, Y. (2010). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım ve öğrencilerin kavram yanılgıları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 89-115.
  • Doğan, T.G. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Doğan, Ş. (2022). Okul temelli zorbalık önleme programlarının incelenmesi. Journal of Social Reserch and Behavioral Sciences, 8(16), 661-679. https://doi.org/10.52096/jsrbs.8.16.45
  • Er, H., Turan, S.,& Kaymakçı, S. (2021). Toplum 5.0 sürecinin gelişimi ve eğitime etkisinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (39), 27-66. https://doi.org/10.14520/adyusbd.993699
  • Findlay-Thompson, S.,& Mombourquette, P. (2014). Evaluation of a flipped classroom in an undergraduate business course. Business Education & Accreditation, 6(1), 63-71.
  • Flipped Learning Network (FLN). (2014) The Four Pillars of F-L-I-P™.
  • Gençer, B.G., Gürbulak, N.,& Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6), 881-888.
  • Göğebakan Yıldız, D.,& Kıyıcı, G. (2016). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişilerine, üstbiliş farkındalıklarına ve epistemolojik inançlarına etkisi. Celal Bayar University Journal Of Social Sciences/Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3), 423-444. https://doi.org/10.18026/cbusos.70886
  • Kara, C.O. (2016). Ters yüz sınıf (flipped classroom). Tıp Eğitimi Dünyası, 15(45), 12-26. https://doi.org/10.25282/ted.256096
  • Karaca, C. (2016). Öğretim Teknolojilerinde Güncel Bir Yaklaşım: Ters Yüz Öğrenme. Pegem Akademi.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Karaçam, Z. (2019). Ölçme araçlarının Türkçeye uyarlanması. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(1), 28-37.
  • Karakaya, Ş. (2004). Esnek öğrenme. Pegem Yayıncılık
  • Kozikoglu, I. (2019). Analysis of the studies concerning flipped learning model: a comparative meta-synthesis study. International Journal of Instruction, 12(1), 851-868. https://doi.org/10.29333/iji.2019.12155a
  • Kozikoğlu, İ.,& Camuşcu, K. (2019). Ortaokul öğrencilerinin ters yüz öğrenme hazırbulunuşlukları ile araştırma/sorgulamaya yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yaşadıkça Eğitim, 33(2), 187-201. https://doi.org/10.33308/26674874.2019332132
  • Kozikoğlu, İ. Erbenzer, E.,& Ateş, G. (2021). Öğretmenlerin ters yüz öğrenme öz-yeterlik algıları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 344-366. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.796531
  • Kurtdaş, E.M. (2021). Eğitimde cinsiyet temelli fırsat eşitsizliği. Sosyolojik Düşün, 6(2), 112-144. https://doi.org/10.37991/sosdus.939981
  • Li, D. (2004). Trustworthiness of think-aloudprotocols in thestudy of translationprocess. International Journal of AppliedLinguistics, 14(3), 301- 313. https://doi.org/10.1111/j.1473-4192.2004.00067.x
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara.
  • Türk Kurtça, T., Ermağan Çağlar, E.,& Sanal Özcan, Y. (2020). Akran zorbalığı ve travma sonrası stres bozukluğu arasındaki ilişkinin gözden geçirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (2), 584-595. https://doi.org/10.24106/kefdergi.693410
  • Morin, B., Kecskemety, K.M., Harper, K.A.,& Clingan, P.A. (2013, Haziran). The inverted classroom in a first-year engineering course. 120th American Society of Engineering Education Annual Conference & Exposition’nda sunulan bildiri, Atlanta, Georgia, United States.
  • Temizyürek, F.,& Ünlü, O.N. (2015). Dil öğretiminde teknolojinin materyal olarak kullanımına bir örnek: “flipped classroom”. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(1), 64-72. https://doi.org/10.14686/BUEFAD.2015111015
  • Turan, Z.,& Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 156-164.
  • Onat Kocabıyık, O. (2015). Olgubilim ve gömülü kuram: bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Olweus, D. (2004). Bullying at school. Blackwell.
  • Radmard, S. (2020). Yapılandırmacı öğretimde sınıf öğretmenlerinin öğrenme/öğretmeye yönelik inançları ve sınıf yönetimi uygulamaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 328-351.
  • Sadik, O.,& Ergulec, F. (2021). Design and implementation of an instructional design course based on the principles of backwards design model and flipped learning approach. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 22(2), 1544-1596.
  • Turan, Z.,& Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Üğüten, S.D.,& Balcı, Ö. (2017). Ƃuıuɹɐǝl pǝddılɟ (Flıpped learnıng). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 253-265.
  • Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 39-50.
  • Yıldırım A.,& Şimşek H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Yıldız, A. (2022). Fen bilimlerinde kavram yanılgılarına sebep olan etkenlerin tartışılması. Kesit Akademi Dergisi, 8(31), 209-219. https://doi.org/10.29228/kesit.57908
  • Yıldız, D.G., Kıyıcı, G.,& Altıntaş, G. (2016). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişileri ve görüşleri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 186-200.

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ters Yüz Öğrenmeye İlişkin Görüşleri: Fenomenolojik Bir Araştırma

Yıl 2024, , 26 - 56, 15.07.2024
https://doi.org/10.46762/mamulebd.1442896

Öz

Günümüz neslinin ihtiyaçlarını karşılayacak bireylerin görüşleri eğitimin gelişmesinin ve toplumların kalkınmasının önünü açacaktır. Bu sebeple araştırmanın amacı ters yüz öğrenmeye ilişkin fen bilimleri öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Fenomenolojik desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu orta Anadolu bölgesinde bir devlet üniversitesinde eğitim fakültesinde öğrenimini sürdüren ikinci ve dördüncü sınıf düzeylerinde altı fen bilimleri öğretmen adayı meydana getirmektedir. Katılımcılar amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme yoluyla atanmıştır. Veri toplama aracı olarak yazarlar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Veriler içerik analizi aracılığıyla kod, kategori ve temalar oluşturularak çözümlenmiştir. Katılımcıların ifadelerini görselleştirmek amacıyla MAXQDA20.0.5 programı kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları ters yüz öğrenmeye ilişkin bilinenleri, bu bilgilerin kaynağını, avantajları ve dezavantajları, çeşitli boyutlarıyla yaşanan zorlukları ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında öğretmen adaylarının öğrenci merkezli bu yaklaşımı ve bu yaklaşımda öğretmenin rehber rolünü benimsedikleri görülmüştür. Ters yüz öğrenme sürecinde kavram yanılgılarının ciddi bir sorun olabileceği ve akranlarla iletişim bozuklukları yaşanabileceği gibi çarpıcı sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının modele ilişkin önerilerine yer verilmiştir. Çalışma kapsamında öğretmen adaylarına ters yüz öğrenmeye ilişkin deneyim kazandırabilecek uygulamaların arttırılması önerilebilir.

Etik Beyan

271 başvuru numaralı proje etik açıdan uygun bulunmuştur.

Destekleyen Kurum

Erciyes Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulu

Proje Numarası

271

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanımanın önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24.
  • Anagün, Ş., S., Ağır, O.,& Kaynaş, E. (2010). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendiklerini günlük yaşamlarında kullanım düzeyleri. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu. Elazığ, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Ardakoç, İ. (2020). Eğitimde fırsat eşitliği sağlanmasında okul liderlerinin rolü. Alan yazın, 1(1), 47-58. https://doi.org/10.22596/cresjournal.0101.47.58
  • Arslan, H.,& Kuzu, A. (2019). EBA ders modülünün ve sınıf yazılımının ters yüz sınıf modelinde uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 20-36. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-538301
  • Arslanhan, A., Bakırcı, H. ,& Altunova, N. (2022). Fen bilgisi öğretmenlerinin ters yüz öğretim modeli hakkındaki görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 26-49. https://doi.org/10.18009/jcer.1017574
  • Aşiroğlu, S., Nuhoğlu, H.,& Şahin Sarkın, D.B. (2022). Planlamadan değerlendirmeye harmanlanmış öğrenme, Journal of History School, 57, 1468-1508. https://doi.org/10.29228/joh.57540
  • Batdı, V., Öztaş, C.,& Talan, T. (2021). Fen bilgisi dersinde yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarının karma-meta yöntem ile analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 33-44. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.2021.175
  • Bergmann, J., Overmyer, J.,& Wilie, B. (2011). The flipped class: myths vs. reality. The Daily Riff.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: reach every student in every class every day. Washington, Internal Society for Technology in Education.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş.,& Demirel, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Bolat, Y. (2016). Ters yüz edilmiş sınıflar ve eğitim bilişim ağı (EBA). Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388. https://doi.org/10.14687/jhs.v13i2.3952
  • Chang, S.H. (2016). The marriage of constructivism and flipped learning. Online Submission. Çakıcı, Y. (2010). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım ve öğrencilerin kavram yanılgıları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 89-115.
  • Doğan, T.G. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Doğan, Ş. (2022). Okul temelli zorbalık önleme programlarının incelenmesi. Journal of Social Reserch and Behavioral Sciences, 8(16), 661-679. https://doi.org/10.52096/jsrbs.8.16.45
  • Er, H., Turan, S.,& Kaymakçı, S. (2021). Toplum 5.0 sürecinin gelişimi ve eğitime etkisinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (39), 27-66. https://doi.org/10.14520/adyusbd.993699
  • Findlay-Thompson, S.,& Mombourquette, P. (2014). Evaluation of a flipped classroom in an undergraduate business course. Business Education & Accreditation, 6(1), 63-71.
  • Flipped Learning Network (FLN). (2014) The Four Pillars of F-L-I-P™.
  • Gençer, B.G., Gürbulak, N.,& Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: Ters yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6), 881-888.
  • Göğebakan Yıldız, D.,& Kıyıcı, G. (2016). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişilerine, üstbiliş farkındalıklarına ve epistemolojik inançlarına etkisi. Celal Bayar University Journal Of Social Sciences/Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3), 423-444. https://doi.org/10.18026/cbusos.70886
  • Kara, C.O. (2016). Ters yüz sınıf (flipped classroom). Tıp Eğitimi Dünyası, 15(45), 12-26. https://doi.org/10.25282/ted.256096
  • Karaca, C. (2016). Öğretim Teknolojilerinde Güncel Bir Yaklaşım: Ters Yüz Öğrenme. Pegem Akademi.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Karaçam, Z. (2019). Ölçme araçlarının Türkçeye uyarlanması. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(1), 28-37.
  • Karakaya, Ş. (2004). Esnek öğrenme. Pegem Yayıncılık
  • Kozikoglu, I. (2019). Analysis of the studies concerning flipped learning model: a comparative meta-synthesis study. International Journal of Instruction, 12(1), 851-868. https://doi.org/10.29333/iji.2019.12155a
  • Kozikoğlu, İ.,& Camuşcu, K. (2019). Ortaokul öğrencilerinin ters yüz öğrenme hazırbulunuşlukları ile araştırma/sorgulamaya yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yaşadıkça Eğitim, 33(2), 187-201. https://doi.org/10.33308/26674874.2019332132
  • Kozikoğlu, İ. Erbenzer, E.,& Ateş, G. (2021). Öğretmenlerin ters yüz öğrenme öz-yeterlik algıları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 344-366. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.796531
  • Kurtdaş, E.M. (2021). Eğitimde cinsiyet temelli fırsat eşitsizliği. Sosyolojik Düşün, 6(2), 112-144. https://doi.org/10.37991/sosdus.939981
  • Li, D. (2004). Trustworthiness of think-aloudprotocols in thestudy of translationprocess. International Journal of AppliedLinguistics, 14(3), 301- 313. https://doi.org/10.1111/j.1473-4192.2004.00067.x
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara.
  • Türk Kurtça, T., Ermağan Çağlar, E.,& Sanal Özcan, Y. (2020). Akran zorbalığı ve travma sonrası stres bozukluğu arasındaki ilişkinin gözden geçirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (2), 584-595. https://doi.org/10.24106/kefdergi.693410
  • Morin, B., Kecskemety, K.M., Harper, K.A.,& Clingan, P.A. (2013, Haziran). The inverted classroom in a first-year engineering course. 120th American Society of Engineering Education Annual Conference & Exposition’nda sunulan bildiri, Atlanta, Georgia, United States.
  • Temizyürek, F.,& Ünlü, O.N. (2015). Dil öğretiminde teknolojinin materyal olarak kullanımına bir örnek: “flipped classroom”. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(1), 64-72. https://doi.org/10.14686/BUEFAD.2015111015
  • Turan, Z.,& Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 156-164.
  • Onat Kocabıyık, O. (2015). Olgubilim ve gömülü kuram: bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Olweus, D. (2004). Bullying at school. Blackwell.
  • Radmard, S. (2020). Yapılandırmacı öğretimde sınıf öğretmenlerinin öğrenme/öğretmeye yönelik inançları ve sınıf yönetimi uygulamaları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 328-351.
  • Sadik, O.,& Ergulec, F. (2021). Design and implementation of an instructional design course based on the principles of backwards design model and flipped learning approach. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 22(2), 1544-1596.
  • Turan, Z.,& Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Üğüten, S.D.,& Balcı, Ö. (2017). Ƃuıuɹɐǝl pǝddılɟ (Flıpped learnıng). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 253-265.
  • Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 39-50.
  • Yıldırım A.,& Şimşek H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Yıldız, A. (2022). Fen bilimlerinde kavram yanılgılarına sebep olan etkenlerin tartışılması. Kesit Akademi Dergisi, 8(31), 209-219. https://doi.org/10.29228/kesit.57908
  • Yıldız, D.G., Kıyıcı, G.,& Altıntaş, G. (2016). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişileri ve görüşleri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 186-200.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kübra Nur Yiğit 0000-0003-2670-6784

Oktay Bektaş 0000-0002-2562-2864

Fatmanur Ekinci 0000-0002-9251-5743

Proje Numarası 271
Erken Görünüm Tarihi 13 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 5 Mart 2024
Kabul Tarihi 13 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Yiğit, K. N., Bektaş, O., & Ekinci, F. (2024). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ters Yüz Öğrenmeye İlişkin Görüşleri: Fenomenolojik Bir Araştırma. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 26-56. https://doi.org/10.46762/mamulebd.1442896

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620