Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Kur’an Okuma Öğretim Yöntemi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 54 - 101, 31.12.2017

Öz

Kur’an okuma öğretimi halkı Müslüman ülkelerde
vatandaşların muhatap olduğu ilk eğitim safhalarından olmuştur. Günümüzde de Kur’an
okuma öğretimine yönelik ana okulu ve kreşlerde dahi eğitim
verilebilmektedir.  Bu eğitimin hangi
şartlarda ve kime, nasıl verildiğine dair bilimsel çalışmalar yaygınlık
kazanmamıştır. Çoğunlukla Diyanet İşleri Başkanlığı görevlilerince ilk çocukluk
çağından yaşlılığa kadar insan hayatının bütün evrelerinde verilen bu eğitimin
esasları, metodu ve niteliğine dair henüz geniş çapta, sistemi derinlemesine
eleştirebilen, problemleri tespit edip çözüm teklif edebilen bir bilimsel
yayına rastlayamadığımızı üzüntüyle belirtmek isteriz. Çalışmamızda bu boşluk
dikkate alınarak öncelikle mevcut Kur’an okuma öğretim sisteminin özellikleri,
materyalleri, metotları tespit edilmiş; bu hususlar insaflı bir bakış açısıyla
eleştirilmiş, çözüm olarak yeni bir Kur’an okuma öğretim yönteminin
geliştirilmesinin gereği izah ve ifadeye gayret edilmiştir.
Yeni Kur’an Okuma Öğretim Yöntemi ismini
verdiğimiz bu yöntem tamamen yeni bir bakış açısıyla ele alınmış, klasik
araçların modernize edilerek değil, mevcut sistemin eksiklikleri giderilerek,
muhatap kitlenin yoğunlukla çocuk yaşta olduğu dikkate alınarak, çocukların
algı ve seviyesine uygun çizgi, teknik ve usullerle tamamen yeni bir anlayışla değerlendirilmiştir. 

Kaynakça

  • Aydın, M. (2014). Kur’an ve sünnet’e göre çocuk gelişiminde ödül ve ceza. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, 75–87. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/sakaefd/issue/11226/134025 Bilici, A. B. (2015). Çocuk Psikolojisi ve Din. İzmir: Akademik Gelişim Yayınevi. Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB). (2017). Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu. Ankara. Er, A. (2010). Yabancı dil öğretiminde “okuma.” Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, 208–218. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ataunikkefd/issue/2773/37128 Kaçar, H., & Kaçar, H. İ. (2014). Arapça öğretiminde ideal bir okuma-anlama becerisi üzerine. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 43, 167–184. doi: https://doi.org/10.15370/MUIFD.65722 Keleş, E., Çepni̇, S., & Gör, A., Teknik Üniversitesi, K., Eğitim Fakültesi, F., & Bölümü, İ. (2006). Beyin ve Öğrenme 3(2). Retrieved from http://egitimarastirmasi.ueuo.com/ogrenme/2006aralik.pdf Koç, A. (2011). Yaz kuran kursları üzerine bir araştırma. Diyanet İlmi Dergi 47(2), 7–52. Retrieved from http://www2.diyanet.gov.tr/DiniYayınlarGenelMudurlugu/DergiDokumanlar/Ilmi/2011/diyanet ilmi dergi_2011_nisan-mayıs-haziran_3.pdf Mckay, M., Davis, M., & Fanning, P. (2010). iletişim becerileri. (özgür gelbal, Ed.). ankara: hby yayıncılık. Piaget, J., & Inhelder, B. (2016). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Pinhan Yayınevi. Yaşar, Ş. (2016). Öğretme ve öğrenme sürecinde bellek modeli. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi 10 (10), 279–296. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ekurgu/issue/16243/170280

The New Method of Teaching Reading Quran

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 54 - 101, 31.12.2017

Öz

Teaching reading the Quran is
the first phase of education in much of countries whose population is Muslim.
In present time, it is possible to see that giving education in infant schools
and even in the nurseries. The scientific studies about this education did not
gain wide currency, whom has been given or how has been. It is not seen a
published scientific study about qualities, rules and methods of this education
which has been given for the children and elders, by officers of the Turkish
presidency of religion affairs.   In our
work, present education of the teaching reading the Quran has been criticized.
Then, in our work, it is struggled to put forward the rules, materials and methods
of the new project named as new method of teaching reading the Quran

Kaynakça

  • Aydın, M. (2014). Kur’an ve sünnet’e göre çocuk gelişiminde ödül ve ceza. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, 75–87. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/sakaefd/issue/11226/134025 Bilici, A. B. (2015). Çocuk Psikolojisi ve Din. İzmir: Akademik Gelişim Yayınevi. Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB). (2017). Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu. Ankara. Er, A. (2010). Yabancı dil öğretiminde “okuma.” Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, 208–218. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ataunikkefd/issue/2773/37128 Kaçar, H., & Kaçar, H. İ. (2014). Arapça öğretiminde ideal bir okuma-anlama becerisi üzerine. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 43, 167–184. doi: https://doi.org/10.15370/MUIFD.65722 Keleş, E., Çepni̇, S., & Gör, A., Teknik Üniversitesi, K., Eğitim Fakültesi, F., & Bölümü, İ. (2006). Beyin ve Öğrenme 3(2). Retrieved from http://egitimarastirmasi.ueuo.com/ogrenme/2006aralik.pdf Koç, A. (2011). Yaz kuran kursları üzerine bir araştırma. Diyanet İlmi Dergi 47(2), 7–52. Retrieved from http://www2.diyanet.gov.tr/DiniYayınlarGenelMudurlugu/DergiDokumanlar/Ilmi/2011/diyanet ilmi dergi_2011_nisan-mayıs-haziran_3.pdf Mckay, M., Davis, M., & Fanning, P. (2010). iletişim becerileri. (özgür gelbal, Ed.). ankara: hby yayıncılık. Piaget, J., & Inhelder, B. (2016). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Pinhan Yayınevi. Yaşar, Ş. (2016). Öğretme ve öğrenme sürecinde bellek modeli. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi 10 (10), 279–296. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/ekurgu/issue/16243/170280
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Bayraktar

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayraktar, A. (2017). Yeni Kur’an Okuma Öğretim Yöntemi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 54-101.

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620