Öğrencilerin öğrenme stil ve
stratejilerini bilmesi, öğrenme güçlüklerini yenme ve bağımsız öğrenme
becerilerini desteklemesi açısından önemlidir. Çünkü kendi öğrenme stilinin
farkında olan öğrenci öğrenmek için neye ihtiyacı olduğunu, öğrenmek için nasıl
bir yol izlemesi gerektiğini bilir. Birey kendi öğrenme stilini bildiğinde daha
kolay ve çabuk öğrenebilir; karşılaştığı problemlerde daha hızlı çözüm
üretebilir; kendine güven duygusu artar, kaygı düzeyi azalır; derslere ve okula
karşı olumlu tutum geliştirebilir. Bu çalışmada öğrenmeyi öğrenme sürecinde
önemli olan öğrenme stilleri modellerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
kapsamda çalışmada Kolb'un yaşantısal öğrenme stili modeli, Mccarthy öğrenme
stili modeli, Carl Jung'un psikolojik tipler kuramı, Myers-Briggs öğrenme stili
modeli, Gregorc'un öğrenme stili modeli, Honey ve Mumford'un öğrenme stili
modeli ve görsel, işitsel, kinestetik/devinimsel öğrenme stilleri
incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden, doküman
incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler toplanırken, öğrenme stilleri ile
ilgili kitap, dergi, makale, köşe yazısı, resmi belge ve rapor gibi basılı ve
internet kaynaklarından yararlanılmıştır. Elde edilen veriler temalar halinde
sunulan başlıklar altında raporlanmıştır.
It is important for students to know their learning styles and
strategies, to overcome learning difficulties and to support independent
learning skills. Because the student who is aware of his own learning style
knows what he needs to learn, how to follow the path to learn. The individual
can learn more easily and quickly when he knows the style of learning; produce
faster solutions to the problems they face; self-confidence increases, anxiety
level decreases; develop positive attitudes towards classes and school. In this
study, it is aimed to investigate learning styles models that are important in
the learning process. In this study, Kolb's experiential learning style model,
Mccarthy learning style model, Carl Jung's theory of psychological types,
Myers-Briggs learning style model, Gregorc's learning style model, Honey and
Mumford's learning style model and visual, auditory , kinesthetic / dynamic
learning styles were investigated. In the study, document analysis method was
used among qualitative research methods. While collecting the data, books,
magazines, articles, columns, print and internet resources such as official
documents and reports about learning styles models were used. The data obtained
were reported under the headings presented as themes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |