Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Metaphors Based on "Preschool Teacher" and "Child" Concepts According to Educational Philosophies

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 18, 31.12.2020
https://doi.org/10.46762/mamulebd.792370

Öz

Education and philosophy are two important sciences that feed each other. Education programs are prepared in the light of a specific philosophy. It is expected that the philosophy of the program will reflect on all the elements of the program. Within the framework of the programs created teacher candidates who will train both students and students receive training. Individuals, who are raised according to the philosophy of the education program, shape their business and private life in line with the philosophy they adopt. Although there are many educational philosophies, four educational philosophies are frequently emphasized: Essentialism, permanentism, progressivism and reconstructionism. training programs currently used in Turkey is seen as designed by progressivism education philosophy. Metaphor is the indirect reflection of an individual's perceptions about a situation. This research aimed to determine which philosophy metaphors created for preschool teachers and their children reflect according to their educational philosophies. In the study, what is the perspective of teacher candidates and teachers on the concepts of "preschool teacher" and "child" and how successful are our programs designed based on progressive education philosophy to teachers and pre-service teachers? In the research, document analysis technique, one of the qualitative research techniques, was used. The data of the study consists of articles and theses published in Google Academic and Higher Education Council Thesis Center. A total of 7 articles and a master's thesis were examined. As a data source, metaphor studies on the concept of preschool teacher and child were used. Document analysis method was used in the analysis of the research. As a result of the research, it was observed that while the most preferred philosophy was "Permanence and Essentialism", the least preferred "Reconstructionism" philosophy. As a result of the findings, it was seen that the educators still had a traditional mindset in their views on children and teachers. Some suggestions were made because of the research.

Kaynakça

  • Akgün, E. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının "çocuk" ve "okul öncesi öğretmeni" kavramına ilişkin meteforik algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1652-1672. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304636
  • Aslan, Ö. M. (2014). eğitim felsefesi dersinin okul öncesi öğretmen adaylarının felsefi tercihlerine ve eleştirel pedegojiye yönelik görüşlerine olan etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 001-014. https://doi.org/10.17755/esosder.73598
  • Ayhan, M., Tuğluk, M.N., (2020). Investıgatıon Of The Fear Of The Fıve Year-Old Chıldren Contınuıng The Pre-School Educatıon Accordıng To The Pıctures And Verbal Expressions,Turkish Studies - Social, 15(3), …-…. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41761
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. baskı b.). Ankara: Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Couch, J. D., ve Towne, J. (2018). Dönüştüren eğitim. (G. Arıkan, Çev.) Sola Yayınları.
  • Cüceloğlu, D., ve Erdoğan, İ. (2016). Öğretmen olmak. Final Kültür Sanat Yayınları.
  • Çetin, B., İlhan, M., ve Arslan, S. (2012). Öğretmen adaylarının besimsedikleri eğitim felsefelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(5), 149-170. https://doi.org/10.21547/jss.281737
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde pogram geliştirme. kuramdan uygulamaya (24. b.). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786053180265
  • Dewey, J. (2014). Günümüzde eğitim (2.Baskı b.). (j. Ratner, Dü., B. Ata, ve T. Öztürk, Çev.) Pegem Akademi.
  • Doğanay, A. (2011). Hizmet öncesi öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının felsefi bakış açılarına etkisi. Eğitim ve Bilim dergisi, 36(161), 232-348. https://doi.org/10.17755/esosder.73598
  • Doğanay, A., ve Sarı, M. (2003). “İlköğretim öğretmenlerinin sahip oldukları eğitim felsefelerine ilişkin algıların değerlendirilmesi, öğretmenlerin eğitim felsefeleri. Türk Eğitim Bilimleri, 1(3), 322-338. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128614
  • Duman, B., ve Özgür, U. (2008). Öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefelerinin öğretim teknolojilerini ve interneti kullanma düzeylerine etkisi ile ilgili görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE)(20), 95-114. https://doi.org/10.31795/baunsobed.581180
  • Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi (3. b.). Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye'de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi(3), 11-16.
  • Freire, P. (2018). Ezilenlerin pedagojisi. (E. Özbek, ve D. Hattatoğlu, Çev.) Ayrıntı Yayınları. https://doi.org/10.29288/ilted.531567
  • Giren, S. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim öğretmeni kavramına ilişkin meteforları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 123-132. https://doi.org/10.18069/fusbed.03653
  • Görmez, S. (2015). Öğretmen adalarının ve öğretmenlerin eğitim felsefelerinin belirlenmesi ve eğitim ortamı içerisinde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Hotaman, D. (2017). Eğitim programlarının geliştirilmesinde felsefenin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 430-437. https://doi.org/10.17860/mersinefd.302409
  • Kıldan , O., Ahi, B., ve Uluman, M. (2012). Öğretmen adaylarının mecazlar yoluyla çocuk kavramına bakış açıları. Ahi Evran Üniversitesi Köırşehir Eğitim Fakültesi, 13(1), 149-165. https://doi.org/10.19171/uefad.679322
  • Koçer, H., Ünal, F., ve Meral, S. E. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının "çocuk" kavramına ve "öğretmen" kavramına ilişkin meteforlarının öğretmenlik uygulama planlarına yansıması. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 171-187. https://doi.org/10.18069/fusbed.03653
  • Komisyon. (2019). Eğitim Bilimleri (2. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kumral, O. (2015). öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri: pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi örneği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12-2(24), 59-68. https://doi.org/10.14686/buefad.346494
  • Kuyucu, Y., Şahin, M., ve Kapıcıoğlu, M. O. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin "çocuk" kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 43-54. https://doi.org/10.23863/kalem.2017.6
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. MEB. https://doi.org/10.14527/9786053183563b2.035
  • Neıll, A. S. (2000). Özgürlük okulu. Payel Yayınevi.
  • Noddıngs, N. (2017). Eğitim Felsefesi (3. baskı b.). (R. Çelik, Çev.) Nobel.
  • Ornstein, A. C., ve Hunkins, F. P. (2012). Currıculum: foundations, principles, and ıssues. Pearson College Div Publisher.
  • ÖZDEMİR, S. M. (2011). Toplumsal Değişme ve Küreselleşme Bağlamında Eğitim ve Eğitim Programları: Kavramsal Bir Çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000320
  • Pesen, A. (2015). Ebeveynlerin çocuk kavramına yükledikleri meteforlar. Turkish Studies, 10(15), 731-748. doi:https://www.researchgate.net/deref/http%3A%2F%2Fdx.doi.org%2F10.7827%2FTurkishStudies.8826 https://doi.org/10.7827/turkishstudies.8826
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri, 7(2), 281-326.
  • Sapsağlam, Ö. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitimi programları (1952-2013). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 63-73. https://doi.org/10.14527/9786050370096.07
  • Seggie, F. N., ve Bayyurt, Y. (2017). Nitel araştırma (2. b.). Anı Yayıncılık.
  • Soydemir, Ş. S. (2011). Okul öncesi öğretmen ve ebeveynlerinin birbirlerini ve okul öncesi çocuklarını nasıl algıladıklarının meteforlar yoluyla incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. https://doi.org/10.14527/9786053641315.01
  • Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi (10. b.). Anı Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş (3. b.). Pegem Akademi.
  • Tagay, Ö. (2016). Okul öncesi eğitimde çocuğu tanımanın önemi. A. Önder (Dü.) içinde, Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri (s. 1-8). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786053648819.11
  • Taşgın, A. (2019). Öğretme ve mesleki beceriler. A. D. Öğretir Özçelik, ve M. N. Tuğluk (Dü) içinde, Eğitimde ve endüstride 21. yüzyıl becerileri (s. 203-222). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786052414699.11
  • Temel, Z. F., Kanat , K., Çoban, M. N., ve Görgün, E. (2016). İlkokul öğretmenleri 1. sınıf öğrencileri ve ailelerinin okul öncesi eğitimi ve öğretmenini algılamalarının metefor yolu ile incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2609-2624.
  • Tuğluk, M. N., ve Ayhan, M. (2019). İlkokula hazıroluş ve hazıroluşu etkileyen faktörler. D. Yalman, ve M. Ü. Öztabak (Dü) içinde, Okula uyum ve erken okuryazarlık eğitimi (s. 116). Efe Akademi.
  • Tunçeli, H. İ., ve Şahan, B. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının "öğretmen kavramına" ilişkin algılarına yönelik metefor çalışması. VI. Uluslararası eğitim araştırmaları (s. 1-8). Ankara: ResaarchGate. doi:DOI: 10.13140/RG.2.1.4761.9686
  • Üstüner, M. (2008). Türk ilköğretim müfettişleri ve öğretmenlerinin eğitim felsefelerinin karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 33, 177-192.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., ve Çokluk, Ö. (2011). Eğitim İnançları Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 335-350.

“Okul Öncesi Öğretmeni” ve “Çocuk” Kavramlarıyla Oluşturulmuş Metaforların Eğitim Felsefelerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 18, 31.12.2020
https://doi.org/10.46762/mamulebd.792370

Öz

Eğitim ve felsefe birbirini besleyen önemli iki bilimdir. Eğitim programları belirli bir felsefe ışığında hazırlanır. Programın taşıdığı felsefe, programı oluşturan tüm öğelere yansıması beklenilir. Oluşturulan programlar çerçevesinde hem öğrenciler hem de öğrencileri yetiştiren öğretmenler eğitim alır. Eğitim programının felsefesine göre yetişen bireyler, besimsediği felsefe doğrultusunda iş hayatını ve özel yaşamını şekillendirirler. Eğitim felsefeleri çok sayıda olmasına rağmen sıklıkla 4 tanesi vurgulanmaktadır: Esasicilik, daimicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılıktır. Türkiye’de eğitim programları ilerlemecilik eğitim felsefesiyle tasarlanmaktadır. Metafor bireyin bir durum hakkındaki algılarını dolaylı olarak yansıtmasıdır. Bu araştırmada okul öncesi öğretmenleri ve çocuklarına yönelik oluşturulmuş metafor çalışmaları sonucunda, öğretmenlerin eğitim felsefeleri açısından algılarını incelemek amaçlamıştır. Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin eğitim felsefeleri açısından algıları nasıldır ve okul öncesi eğitim programı taşıdığı felsefeyi öğretmen adaylarına ve öğretmenlere yansıtmadaki başarısı nedir sorulara cevap aranmıştır. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden, durum çalışması tekniği ile yapılmıştır. Çalışmanın verileri, Google akademik ve Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezinde yayımlanan makalelerden ve tezlerden oluşmaktadır. Toplamda 7 makale ve bir yüksek lisans tezi incelenmiştir. Veri kaynağı olarak, daha önceden yapılmış Okul öncesi öğretmeni ve Çocuk kavramına yönelik metafor çalışmaları kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde içerik analizi ve doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda en fazla yüzdelik dilimi “Daimicilik ve Esasicilik” felsefesi oluştururken en az yüzdelik dilimi “Yeniden kurmacılık” felsefesi oluşturmaktadır. Bulgular neticesinde eğitimcilerin çocuklara ve öğretmenlere yönelik görüşlerinde hala gelenekçi bir düşünce yapısı içerisinde olduklarını görülmüştür. Araştırma sonucunda bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgün, E. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının "çocuk" ve "okul öncesi öğretmeni" kavramına ilişkin meteforik algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1652-1672. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304636
  • Aslan, Ö. M. (2014). eğitim felsefesi dersinin okul öncesi öğretmen adaylarının felsefi tercihlerine ve eleştirel pedegojiye yönelik görüşlerine olan etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 001-014. https://doi.org/10.17755/esosder.73598
  • Ayhan, M., Tuğluk, M.N., (2020). Investıgatıon Of The Fear Of The Fıve Year-Old Chıldren Contınuıng The Pre-School Educatıon Accordıng To The Pıctures And Verbal Expressions,Turkish Studies - Social, 15(3), …-…. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41761
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (25. baskı b.). Ankara: Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Couch, J. D., ve Towne, J. (2018). Dönüştüren eğitim. (G. Arıkan, Çev.) Sola Yayınları.
  • Cüceloğlu, D., ve Erdoğan, İ. (2016). Öğretmen olmak. Final Kültür Sanat Yayınları.
  • Çetin, B., İlhan, M., ve Arslan, S. (2012). Öğretmen adaylarının besimsedikleri eğitim felsefelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(5), 149-170. https://doi.org/10.21547/jss.281737
  • Demirel, Ö. (2015). Eğitimde pogram geliştirme. kuramdan uygulamaya (24. b.). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786053180265
  • Dewey, J. (2014). Günümüzde eğitim (2.Baskı b.). (j. Ratner, Dü., B. Ata, ve T. Öztürk, Çev.) Pegem Akademi.
  • Doğanay, A. (2011). Hizmet öncesi öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının felsefi bakış açılarına etkisi. Eğitim ve Bilim dergisi, 36(161), 232-348. https://doi.org/10.17755/esosder.73598
  • Doğanay, A., ve Sarı, M. (2003). “İlköğretim öğretmenlerinin sahip oldukları eğitim felsefelerine ilişkin algıların değerlendirilmesi, öğretmenlerin eğitim felsefeleri. Türk Eğitim Bilimleri, 1(3), 322-338. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128614
  • Duman, B., ve Özgür, U. (2008). Öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefelerinin öğretim teknolojilerini ve interneti kullanma düzeylerine etkisi ile ilgili görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İLKE)(20), 95-114. https://doi.org/10.31795/baunsobed.581180
  • Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi (3. b.). Pegem Akademi.
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye'de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi(3), 11-16.
  • Freire, P. (2018). Ezilenlerin pedagojisi. (E. Özbek, ve D. Hattatoğlu, Çev.) Ayrıntı Yayınları. https://doi.org/10.29288/ilted.531567
  • Giren, S. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim öğretmeni kavramına ilişkin meteforları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 123-132. https://doi.org/10.18069/fusbed.03653
  • Görmez, S. (2015). Öğretmen adalarının ve öğretmenlerin eğitim felsefelerinin belirlenmesi ve eğitim ortamı içerisinde incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Hotaman, D. (2017). Eğitim programlarının geliştirilmesinde felsefenin rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 430-437. https://doi.org/10.17860/mersinefd.302409
  • Kıldan , O., Ahi, B., ve Uluman, M. (2012). Öğretmen adaylarının mecazlar yoluyla çocuk kavramına bakış açıları. Ahi Evran Üniversitesi Köırşehir Eğitim Fakültesi, 13(1), 149-165. https://doi.org/10.19171/uefad.679322
  • Koçer, H., Ünal, F., ve Meral, S. E. (2015). Okul öncesi öğretmen adaylarının "çocuk" kavramına ve "öğretmen" kavramına ilişkin meteforlarının öğretmenlik uygulama planlarına yansıması. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 171-187. https://doi.org/10.18069/fusbed.03653
  • Komisyon. (2019). Eğitim Bilimleri (2. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kumral, O. (2015). öğretmen adaylarının eğitim felsefeleri: pamukkale üniversitesi eğitim fakültesi örneği. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12-2(24), 59-68. https://doi.org/10.14686/buefad.346494
  • Kuyucu, Y., Şahin, M., ve Kapıcıoğlu, M. O. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin "çocuk" kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 43-54. https://doi.org/10.23863/kalem.2017.6
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. MEB. https://doi.org/10.14527/9786053183563b2.035
  • Neıll, A. S. (2000). Özgürlük okulu. Payel Yayınevi.
  • Noddıngs, N. (2017). Eğitim Felsefesi (3. baskı b.). (R. Çelik, Çev.) Nobel.
  • Ornstein, A. C., ve Hunkins, F. P. (2012). Currıculum: foundations, principles, and ıssues. Pearson College Div Publisher.
  • ÖZDEMİR, S. M. (2011). Toplumsal Değişme ve Küreselleşme Bağlamında Eğitim ve Eğitim Programları: Kavramsal Bir Çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000320
  • Pesen, A. (2015). Ebeveynlerin çocuk kavramına yükledikleri meteforlar. Turkish Studies, 10(15), 731-748. doi:https://www.researchgate.net/deref/http%3A%2F%2Fdx.doi.org%2F10.7827%2FTurkishStudies.8826 https://doi.org/10.7827/turkishstudies.8826
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri, 7(2), 281-326.
  • Sapsağlam, Ö. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitimi programları (1952-2013). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 63-73. https://doi.org/10.14527/9786050370096.07
  • Seggie, F. N., ve Bayyurt, Y. (2017). Nitel araştırma (2. b.). Anı Yayıncılık.
  • Soydemir, Ş. S. (2011). Okul öncesi öğretmen ve ebeveynlerinin birbirlerini ve okul öncesi çocuklarını nasıl algıladıklarının meteforlar yoluyla incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. https://doi.org/10.14527/9786053641315.01
  • Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi (10. b.). Anı Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş (3. b.). Pegem Akademi.
  • Tagay, Ö. (2016). Okul öncesi eğitimde çocuğu tanımanın önemi. A. Önder (Dü.) içinde, Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri (s. 1-8). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786053648819.11
  • Taşgın, A. (2019). Öğretme ve mesleki beceriler. A. D. Öğretir Özçelik, ve M. N. Tuğluk (Dü) içinde, Eğitimde ve endüstride 21. yüzyıl becerileri (s. 203-222). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786052414699.11
  • Temel, Z. F., Kanat , K., Çoban, M. N., ve Görgün, E. (2016). İlkokul öğretmenleri 1. sınıf öğrencileri ve ailelerinin okul öncesi eğitimi ve öğretmenini algılamalarının metefor yolu ile incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2609-2624.
  • Tuğluk, M. N., ve Ayhan, M. (2019). İlkokula hazıroluş ve hazıroluşu etkileyen faktörler. D. Yalman, ve M. Ü. Öztabak (Dü) içinde, Okula uyum ve erken okuryazarlık eğitimi (s. 116). Efe Akademi.
  • Tunçeli, H. İ., ve Şahan, B. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının "öğretmen kavramına" ilişkin algılarına yönelik metefor çalışması. VI. Uluslararası eğitim araştırmaları (s. 1-8). Ankara: ResaarchGate. doi:DOI: 10.13140/RG.2.1.4761.9686
  • Üstüner, M. (2008). Türk ilköğretim müfettişleri ve öğretmenlerinin eğitim felsefelerinin karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 33, 177-192.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., ve Çokluk, Ö. (2011). Eğitim İnançları Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 335-350.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ayhan

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ayhan, M. (2020). “Okul Öncesi Öğretmeni” ve “Çocuk” Kavramlarıyla Oluşturulmuş Metaforların Eğitim Felsefelerine Göre Değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-18. https://doi.org/10.46762/mamulebd.792370

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620