OSB olan bireylerin dikkat eksikliği, yeni bilgi öğrenme, öğrendiği bilgiyi kalıcı hale getirme vb. alanlarda eksikliklerini en aza indirgemek için bu bireylere yönelik yapılan öğretim uygulamalarının gelişen dünyanın doğrultusunda bilgi iletişim ve teknolojiye yönelik çalışmaların zorunluluğunu ortaya koymuştur. Değişen ve sürekli olarak gelişmekte olan dünya üzerinde teknoloji oldukça önemli bir yer edinmekte ve hayatımıza hızla yerleşmektedir. Covid 19 ile birlikte bilgi iletişim teknolojilerinin eğitim öğretimdeki yadsınamaz yeri bir kez daha gün ışığına çıkmıştır. Aynı zamanda geleneksel çalışmaların maliyeti ve kazandırılması gereken beceriler için yapılan etkinliklerin OSB’li öğrencilerin ilgisini yeterli düzeyde çekememesinden dolayı teknoloji temelli ürünlerin öğrencilerin eğitim ve günlük yaşam alanlarında kullanılma fikri ortaya çıkmıştır. Pandemi sürecinde gelişen koşullar sebebiyle tablet vb. teknolojik araçların öğrencilerin eğitim süreçlerine entegrasyonu kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmada Avrupa ve Türkiye’de otizm spektrum bozukluğu tanısı almış bireylerin eğitiminde kullanılan bilgi iletişim teknolojileri temelli müdahale programlarının mevcut durumlarının analiz edilmesi amaçlanmaktadır. OSB’li bireylerin eğitiminde kullanılan teknolojilerin üç grupta incelendiği, bunların ise düşük düzey teknoloji uygulamaları, orta düzey teknolojiler ve karmaşık ve yüksek düzey teknolojiler olduğu görülmüştür.
otizm spektrum bozukluğu bilgi iletişim teknolojileri dijitalleşme özel eğitim
kıymetli hocam Dr.Öğr.Üyesi Emin Tamer YENEN'e desteklerinden ötürü çok teşekkür ederim.
Individuals with ASD may suffer from lack of attention, learning new information, making the learned information permanent, etc. In order to minimize the deficiencies in these fields, the teaching practices for these individuals have revealed the necessity of studies on Information Communication and Technology in line with the developing world. In the changing and globalizing world, technology has a very important place and is rapidly embedding in our lives. With Covid 19, the undeniable place of information and communication technologies in education has once again come to light. At the same time, the idea of using technology-based products in the education and daily life areas of students has emerged due to the cost of traditional studies and the fact that the activities for the skills that need to be gained cannot sufficiently attract the attention of students with ASD. Due to the developing conditions during the pandemic process, tablets etc. Integration of technological tools into students' educational processes has become inevitable. In this study, it is aimed to analyze the current status of information and communication technologies-based intervention programs used in the education of individuals diagnosed with autism spectrum disorder in Europe and Turkey. It has been observed that the technologies used in the education of individuals with ASD are examined in three groups, and these are low-level technology applications, medium-level technologies and complex and high-level technologies.
autism spectrum disorder information and communication technologies digitalization special education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |