Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) modeli; alan bilgisi, pedagojik bilgi ve teknolojik bilgiyi kapsayan üç bilgi alanını ve bu bilgi alanlarının alt boyutlarını içermektedir. Bu araştırmanın amacını 2011-2012 eğitim öğretim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının ders planı matriksi ile TPAB seviyelerinin belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırmaya, Öğretmenlik Uygulaması II dersi kapsamında son sınıfta öğrenim gören 20 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Bu araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının bilimsel ya da kısmen yeterli kabul edilebilecek düzeyde ortam bilgilerinin, fen bilimlerinde kullanılacak strateji/yöntem/teknik bilgileri ile değerlendirme bilgilerinin olduğunu göstermiştir. Ancak bu araştırmanın sonuçları, öğretmen adaylarının öğrenme güçlükleri ve nedenlerine ilişkin bilgi seviyelerinin bilimsel olarak yeterli olmadığı sonucunu ortaya koymuştur. Ayrıca bu araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının teknolojiyi strateji/yöntem/teknik ve değerlendirme ile birlikte kullanma düzeylerinin de yeterli seviyede olmadığını göstermiştir. Bu açıdan lisans eğitimi sırasında öğretmen adaylarının teknolojiyi öğretim sürecine dâhil etmede yaşadıkları sorunlar göz önünde bulundurulup lisans eğitimi bu sorunları çözecek şekilde tasarlanmalıdır.
Sınıf Öğretmeni Adayı, Ders Planı Matriksi, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) model includes three fields of knowledge, including field knowledge, pedagogical knowledge and technical knowledge, and the sub-dimensions of these fields of knowledge. This study aims to determine TPACK levels of the classroom teacher candidates studying at the state university, Faculty of Education, Department of Primary Education in the 2011 2012 academic year by using the lesson plan matrix. Twenty classroom teacher candidates studying in the last year within the scope of the Teaching Practice II course participated in the study. The results of this study showed that prospective teachers have scientific or partially sufficient environmental information, strategy, method and technical information and evaluation information to be used in science. However, the results of this study revealed that the pre-service teachers' level of knowledge about learning difficulties and their reasons was not scientifically sufficient. Also, the results of this study showed that the pre-service teachers' level of using technology with strategy, method, technique and evaluation was not at a sufficient level. In this respect, undergraduate education should be designed in a way to solve these problems, considering the problems that teacher candidates experience in including technology in the teaching process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler |
Yayınlanma Tarihi | Kış |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 3, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { mamusbbd787032, journal = {Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi}, eissn = {2619-9300}, address = {Kızılay Mah. Gazi Mustafa Kemal Bul. Fevzi Çakmak 2 Sok. Çankaya/Ankara}, publisher = {Maarif Mektepleri}, year = {2020}, volume = {3}, number = {2}, pages = {15 - 26}, doi = {10.47155/mamusbbd.787032}, title = {Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi}, key = {cite}, author = {Emre, İrfan and Kaya Atıcı, Esra and Ayaz, Elçin} } |
APA | Emre, İ. , Kaya Atıcı, E. & Ayaz, E. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi . Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi , 3 (2) , 15-26 . DOI: 10.47155/mamusbbd.787032 |
MLA | Emre, İ. , Kaya Atıcı, E. , Ayaz, E. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi" . Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 3 (2020 ): 15-26 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/mamusbbd/issue/59381/787032> |
Chicago | Emre, İ. , Kaya Atıcı, E. , Ayaz, E. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi". Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 3 (2020 ): 15-26 |
RIS | TY - JOUR T1 - Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi AU - İrfan Emre , Esra Kaya Atıcı , Elçin Ayaz Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.47155/mamusbbd.787032 DO - 10.47155/mamusbbd.787032 T2 - Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 15 EP - 26 VL - 3 IS - 2 SN - -2619-9300 M3 - doi: 10.47155/mamusbbd.787032 UR - https://doi.org/10.47155/mamusbbd.787032 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi %A İrfan Emre , Esra Kaya Atıcı , Elçin Ayaz %T Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi %D 2020 %J Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi %P -2619-9300 %V 3 %N 2 %R doi: 10.47155/mamusbbd.787032 %U 10.47155/mamusbbd.787032 |
ISNAD | Emre, İrfan , Kaya Atıcı, Esra , Ayaz, Elçin . "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi". Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 3 / 2 (Aralık 2020): 15-26 . https://doi.org/10.47155/mamusbbd.787032 |
AMA | Emre İ. , Kaya Atıcı E. , Ayaz E. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi. MM-USOBEBİD. 2020; 3(2): 15-26. |
Vancouver | Emre İ. , Kaya Atıcı E. , Ayaz E. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2020; 3(2): 15-26. |
IEEE | İ. Emre , E. Kaya Atıcı ve E. Ayaz , "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşam Alanlarına Yönelik Kazanımlar Bağlamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Belirlenmesi", Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 3, sayı. 2, ss. 15-26, Ara. 2020, doi:10.47155/mamusbbd.787032 |