Bu çalışma, Thomas S. Kuhn’un “paradigma” kavramı ile ilgili açıklamalarından faydalanarak kamu yönetiminin gelişiminin değerlendirilmesi üzerine bir incelemedir. Araştırma, kamu yönetiminde meydana gelen değişim Kuhn’un ifade ettiği şekilde paradigma olarak kabul edilebilir mi, sorusunu cevaplamaya çalışmıştır. Bunun için öncelikle Kuhn’un bilimsel incelemede tarihe verdiği öneme değinilmiştir. Daha sonra paradigma kavramı ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Arkasından kamu yönetiminin gelişimi açıklanmıştır. Bu gelişmeye örnek olarak Geleneksel Kamu Yönetimi ve Yeni Kamu Yönetimine değinilmiştir. Takibinde paradigma ile edinilen bilgiler ışığında bu gelişmenin paradigma olarak kabul edilip edilmeyeceği değerlendirilmiştir. Sonuç olarak kamu yönetiminin geçirdiği gelişmenin Kuhn’un paradigma tanımlamasına uyduğu görülmüştür. Geleneksel Kamu Yönetiminden, Yeni Kamu Yönetimine geçişin de buna uygun olduğu tespit edilmiştir. Yani, Yeni Kamu Yönetimi anlayışı bir paradigma olarak kabul edilebilir. Böylece çalışma, kamu yönetimi ile ilgili tartışılan bu konunun aydınlatılmasına katkı sağlamıştır. Ayrıca konu tartışılırken kamu yönetiminin diğer eksiklikleri de tespit edilmiştir. Bu eksikliklerden bir tanesi olarak karşımıza ders kitaplarının paradigma üretiminde oynadığı rol karşımıza çıkmıştır. Bu duruma çalışmanın son kısmında yer verilmiştir. Burada Kuhn’un açıklamalarından yola çıkarak ders kitaplarının paradigma oluşumunda ve bilimin ilerlemesindeki rolüne kısaca yer verilmiştir. Çalışma kamu yönetiminin gelişiminde dikkat edilecek noktalara dikkat çekmektedir ve kamu yönetimi alanının felsefi kuram ve teoriler ile değerlendirilmesine de katkı sağlamaktadır. Yararlanılan metot, nitel araştırma metotudur.
Thomas S. Kuhn Paradigma Kamu Yönetiminin Gelişimi Ders Kitapları.
This study is an examination on the evaluation of the development of public administration by making use of Thomas S. Kuhn's explanations about the concept of "paradigm". The research tried to answer the question of whether the change in public administration can be accepted as a paradigm as Kuhn stated. For this, first of all, the importance that Kuhn gives to history in scientific analysis is mentioned. Then, the concept of paradigm is discussed in detail. Then the development of public administration is explained. Traditional Public Administration and New Public Administration are mentioned as examples of this development. In the follow-up, it was evaluated whether this development could be accepted as a paradigm in the light of the information obtained with the paradigm. As a result, it has been seen that the development of public administration complies with Kuhn's definition of paradigm. It has been determined that the transition from the Traditional Public Administration to the New Public Administration is suitable for this. In other words, the understanding of New Public Administration can be accepted as a paradigm. Thus, the study contributed to the clarification of this debated issue regarding public administration. In addition, while the subject was discussed, other deficiencies of the public administration were also identified. One of these shortcomings is the role that textbooks play in the production of paradigms. This situation is included in the last part of the study. Here, based on Kuhn's explanations, the role of textbooks in the formation of paradigm and the advancement of science is briefly mentioned. The study draws attention to the points to be considered in the development of public administration and also contributes to the evaluation of the field of public administration with philosophical theories and theories. The method used in the study is the qualitative research method.
Thomas S. Kuhn Paradigm Development of Public Administration Textbooks
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |