Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Academicians' Intrinsic Motivation on Attitudes to Distance Education Practices and Quality of Work Life

Yıl 2023, , 1171 - 1184, 03.01.2024
https://doi.org/10.33712/mana.1332283

Öz

The aim of this research is to determine the effect of intrinsic motivation on the attitudes of academicians towards distance education practices and their quality of work life. When the literature is examined, it is seen that these three variables (intrinsic motivation, attitude towards distance education practices and quality of work life) have a positive relationship with each other. In this framework, the sample of the research consists of 121 academicians actively working at a university in Western Anatolia. The questionnaire method was used in data collection for the research. In addition, data were collected by the convenience sampling method. The descriptive statistics of the study (mean, standard deviation, skewness and kurtosis values), Pearson Product Moments Correlation coefficients and validity and reliability values of the scales were calculated. Regression analysis was carried out to test the hypotheses of the research. According to the results of the study, it has been determined that intrinsic motivation has a significant effect on the distance education practices and the work life quality of academicians.

Kaynakça

  • ABA, Gökhan (2009), “İş Yaşam Kalitesi ve Motivasyon İlişkisi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • AĞIR, Fatma, GÜR, Hülya ve OKÇU, Aydın (2008), “Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği Geliştirmeye Yönelik Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Education Sciences, S.3(2), ss.128-139.
  • AKAR, Hüseyin ve ÜSTÜNER, Mehmet (2017), “İş Yaşam Kalitesi Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenilirlik”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.18(2), ss.159-176.
  • AŞKAN, Tuğçe (2022), “Pandemi Sürecinde İlkokul Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Tutum ve Motivasyonlarının İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • AUBRET, Arthur, MATIGNON, Laetitia ve HASSAS, Salima (2019), “A Survey on Intrinsic Motivation in Reinforcement Learning”, arXiv, S.(1908.06976), ss.(1-39).
  • BALEGHİZADEH, Sasan ve GORDANI, Yahya (2012), “Motivation and Quality of Work Life Among Secondary School EFL Teachers”, Australian Journal of Teacher Education, S.37(7), ss.30-42.
  • CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly ve RATHUNDE, Kevin (1993), “The Measurement of Flow in Everyday Life: Toward a Theory of Emergent Motivation”, Developmental Perspectives on Motivation (Ed. Janis E. Jacobs), University of Nebraska Press, Lincoln, ss.57-97.
  • ÇİÇEK, Durmuş (2005), “Örgütlerde Motivasyon ve İş Yaşam Kalitesi: Bir Kamu Kuruluşundaki Yönetici Personelin Motivasyon Seviyelerinin Tespit Edilerek İş Yaşam Kalitesinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma”, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • DECI, Edward L., NEZLEK, John B. ve SHEINMAN, Louise (1981), “Characteristics of the Rewarder and Intrinsic Motivation of the Rewardee”, Journal of Personality and Social Psychology, S.40(1), ss.1-10.
  • DEĞİRMENCİ, Bekir, ÖZTÜRK, Cahit ve BÜYÜKBEŞE, Tuba (2022), “Yöneticiye Duyulan Güvenin Hizmet İnovasyon Performansı Üzerine Etkisinde İçsel Motivasyonun ve Örgütsel Öğrenmenin Aracılık Rolü: Adıyaman İli Finans Sektöründe Bir Araştırma”, Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, S.8(1), ss.124-144.
  • DEMİR, Salih ve AKBABA, Ahmet (2018), “Akademisyenlerin Mesleki Motivasyonları İle İş Tatmini Arasındaki İlişkin”, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, S.15(1), ss.1256-1286.
  • DEMİREL, Özcan ve KAYA, Zeki (2006), Eğitimle İlgili Temel Kavramlar, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • DEVA, Mine Aydemir, ARAL, Neşe, SARAÇ, Mehlika ve BAYRAM, Nuran (2022), “İçsel Motivasyon Ölçeğinin Türkçe Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması”, Business and Economics Research Journal, S.13(1), ss.59-74.
  • DÜNDAR, Süleyman, ÖZUTKU, Hatice ve TAŞPINAR, Fatih (2007), “İçsel ve Dışsal Motivasyon Araçlarının İşgörenlerin Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir İnceleme”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, S.2, ss.105-119.
  • ERSARI, Göknur ve NAKTİYOK, Atılhan (2012), “İş Görenin İçsel ve Dışsal Motivasyonunda Stresle Mücadele Tekniklerinin Rolü”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.16(1), ss.81-101.
  • EYİTMİŞ, Ahmet Melih, YILDIZ, Cemre ve DURMUŞ, Abdurrahman (2020), “İşgörenlerin Öz Yeterlilik ve Motivasyonlarının Çalışma Yaşam Kalitesinin Üzerine Etkisi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.10(2), ss.103-114.
  • FIRAT, Mehmet, KILINÇ, Hakan ve YÜZER, Tevfik Volkan (2017), “Level of Intrinsic Motivation of Distance Education Students in E-Learning Environments”, Journal of Computer Assisted Learning, S.34(1), ss.63-70.
  • GÜRBÜZ, Sait ve ŞAHİN, Faruk (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • GÜRBÜZ, Sait ve ŞAHİN, Faruk (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • İŞMAN, Aytekin (2022), Uzaktan Eğitim, Pegem Akademi, Ankara.
  • KALAYCI, Şeref (2006), SPSS Uygulamaları Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınları, Ankara.
  • KAYA, Zeki (2002), Uzaktan Eğitim, Pegem Akademi, Ankara.
  • LARSON, Reed W. ve RUSK, Natalie (2011), “Intrinsic Motivation and Positive Development”, Advances in Child Development and Behavior, S.41, ss.89-130.
  • LOGAN, James W., LUNDBERG, Olof H., ROTH, Lawrence ve WALSH, Kenneth R. (2017), “The Effect of Individual Motivation and Cognitive Ability on Student Performance Outcomes in a Distance Education Environment”, Journal of Learning in Higher Education, S.13(1), ss.83-91.
  • LOURDES MACHADO, Marie, SOARES, Virgilio Meira, BRITES, Rui, FERREIRA, Jose Brites ve GOUVEIA, Odilia Maria Rocha (2011), “A Look to Academics Job Satisfaction and Motivation in Portuguese Higher Education Institutions”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, S.29, ss.1715-1724.
  • KARAVARDAR, Gülşah (2011), “Aile İşletmelerinde Kurumsallaşma Yetki Devri ve Belirsizliğe Tolerans”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.1.(1), ss.157-179.
  • MAHANEY, Robert C. ve LEDERER, Albert L. (2006), “The Effect of Intrinsic and Extrinsic Rewards for Developers on Information Systems Project Success”, Project Management Journal, S.37(4), ss.42-54.
  • MARTEL, Jean Pierre ve DUPUIS, Gilles (2006), “Quality of Work Life: Theoretical and Methodological Problems and Presentation of a New Model and Measuring Instrument”, Social Indicators Research, S.77, ss.333-368.
  • MARTENS, Rob, BASTIAENS, Theo ve KIRSCHNER, Paul (2007), “New Learning Design in Distance Education: The Impact on Student Perception and Motivation”, Distance Education, S.28(1), ss.81-93.
  • MOTTAZ, Clifford J. (1985), “The Relative Importance of Intrinsic and Extrinsic Rewards as Determinants of Work Satisfaction”, The Sociological Quarterly, S.26(3), ss.365-385.
  • NACAK, Merve ve ÇİÇEK, Hüseyin (2021), Engelli Çalışanlarda İş Yaşam Kalitesi ve Örgütsel Sosyalleşme, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • NEWSTROM, John W. ve DAVIS, Keith (1997), Organizational Behavior Human Behavior at Work, McGraw-Hill Publisher, New York (US).
  • ÖZTÜRK ÇİFTÇİ, Didem ve PARLAK, Neşegül (2019), “Çalışanların İş Yaşam Kalitesi Algıları ile Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Muhasebe Meslek Elemanları Üzerine Bir Uygulama”, BMIJ, S.7(2), ss.687-713.
  • RYAN, Richard M. (1995), “Psychological Needs and the Facilitation of Integrative Processes”, Journal of Personality, S.63(3), ss.397-427.
  • RYAN, Richard M. ve DECI, Edward L. (2000), “Self-Determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development and Well-Being”, American Psychologist, S.55(1), ss.68-78.
  • SCHLOSSER, Charles A. ve ANDERSON, Mary Lagormarcino (1994), Distance Education: Review of the Literatüre, Jowa Distance Education Alliance, Ames IA.
  • SHAHEEN, Imrab, SAJID, Mushtaq A. ve BATOOL, Qudsia (2013), “Factors Affecting the Motivation of Academic Staff (a Case Study of University College Kotli, UAJ&K)”, International Journal of Business and Management Invention, S.2(1), ss.105-112.
  • TABACHNICK, Barbara G. ve FIDELL, Linda S. (2013), Using Multivariate Statistics, Pearson Education Publisher, Boston (US).
  • TUNCAY, Nazime ve ÖZNACAR, Mehmet Duran (2014), Sanal Düşler ve Özel Gerçekler, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ULUĞ, Feyzi ve KAYA, Zeki (1997), Uzaktan Eğitim Yaklaşımıyla İlköğretim, Uzaktan Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.
  • VERDUIN, John R. ve CLARK, Thomas A. (1994), Uzaktan Eğitim: Etkin Uygulama Esasları, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • YURDAKUL, Sevil ve KOSA, Gözde (2023), “Hizmetkâr Liderliğin İş Yaşam Kalitesine Etkisinde: Mesleki Canlılığın Aracı Rolü”, İşletme Araştırmaları Dergisi, S.15(2), ss.1100-1115.
  • XU, Ying, JIE, Diao, WU, Hongyu, SHI, Xiaolu, BADULESCU, Daniel, AKBAR, Ser ve BADULESCU, Alina (2022), “Reducing Employee Turnover İntentions in Tourism and Hospitality Sector: The Mediating Effect of Quality of Word Life and İntrinsic Motivation”, Internatioal Journal Environmental Research and Public Health, S.19(18), ss.11222(1-18).

Akademisyenlerin İçsel Motivasyonlarının Uzaktan Eğitim Uygulamaları Tutumlarına ve İş Yaşam Kalitelerine Etkisi

Yıl 2023, , 1171 - 1184, 03.01.2024
https://doi.org/10.33712/mana.1332283

Öz

Bu araştırmanın amacı, içsel motivasyonun, akademisyenlerin uzaktan eğitim uygulamaları tutumları ve iş yaşam kaliteleri üzerine etkisini tespit etmektir. Literatür incelendiğinde bu üç değişkenin (içsel motivasyon, uzaktan eğitim uygulamaları tutumu ve iş yaşam kalitesi) birbiriyle pozitif ilişkiye sahip olduğu görülmektedir. Bu çerçevede araştırmanın örneklemini Batı Anadolu'daki bir üniversitede aktif olarak çalışan 121 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırma için veri toplamada anket yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca veriler kolayda örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın tanımlayıcı istatistikleri (ortalama, standart sapma, çarpıklık ve basıklık değerleri), Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayıları ile ölçeklere ilişkin geçerlilik ve güvenilirlik değerleri hesaplanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek amacıyla ise regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucuna göre, içsel motivasyonun akademisyenlerin uzaktan eğitim uygulamaları tutumları ve iş yaşam kaliteleri üzerine anlamlı bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • ABA, Gökhan (2009), “İş Yaşam Kalitesi ve Motivasyon İlişkisi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama”, Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • AĞIR, Fatma, GÜR, Hülya ve OKÇU, Aydın (2008), “Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği Geliştirmeye Yönelik Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”, Education Sciences, S.3(2), ss.128-139.
  • AKAR, Hüseyin ve ÜSTÜNER, Mehmet (2017), “İş Yaşam Kalitesi Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenilirlik”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.18(2), ss.159-176.
  • AŞKAN, Tuğçe (2022), “Pandemi Sürecinde İlkokul Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Tutum ve Motivasyonlarının İncelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • AUBRET, Arthur, MATIGNON, Laetitia ve HASSAS, Salima (2019), “A Survey on Intrinsic Motivation in Reinforcement Learning”, arXiv, S.(1908.06976), ss.(1-39).
  • BALEGHİZADEH, Sasan ve GORDANI, Yahya (2012), “Motivation and Quality of Work Life Among Secondary School EFL Teachers”, Australian Journal of Teacher Education, S.37(7), ss.30-42.
  • CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly ve RATHUNDE, Kevin (1993), “The Measurement of Flow in Everyday Life: Toward a Theory of Emergent Motivation”, Developmental Perspectives on Motivation (Ed. Janis E. Jacobs), University of Nebraska Press, Lincoln, ss.57-97.
  • ÇİÇEK, Durmuş (2005), “Örgütlerde Motivasyon ve İş Yaşam Kalitesi: Bir Kamu Kuruluşundaki Yönetici Personelin Motivasyon Seviyelerinin Tespit Edilerek İş Yaşam Kalitesinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma”, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • DECI, Edward L., NEZLEK, John B. ve SHEINMAN, Louise (1981), “Characteristics of the Rewarder and Intrinsic Motivation of the Rewardee”, Journal of Personality and Social Psychology, S.40(1), ss.1-10.
  • DEĞİRMENCİ, Bekir, ÖZTÜRK, Cahit ve BÜYÜKBEŞE, Tuba (2022), “Yöneticiye Duyulan Güvenin Hizmet İnovasyon Performansı Üzerine Etkisinde İçsel Motivasyonun ve Örgütsel Öğrenmenin Aracılık Rolü: Adıyaman İli Finans Sektöründe Bir Araştırma”, Gazi İktisat ve İşletme Dergisi, S.8(1), ss.124-144.
  • DEMİR, Salih ve AKBABA, Ahmet (2018), “Akademisyenlerin Mesleki Motivasyonları İle İş Tatmini Arasındaki İlişkin”, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, S.15(1), ss.1256-1286.
  • DEMİREL, Özcan ve KAYA, Zeki (2006), Eğitimle İlgili Temel Kavramlar, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • DEVA, Mine Aydemir, ARAL, Neşe, SARAÇ, Mehlika ve BAYRAM, Nuran (2022), “İçsel Motivasyon Ölçeğinin Türkçe Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması”, Business and Economics Research Journal, S.13(1), ss.59-74.
  • DÜNDAR, Süleyman, ÖZUTKU, Hatice ve TAŞPINAR, Fatih (2007), “İçsel ve Dışsal Motivasyon Araçlarının İşgörenlerin Motivasyonu Üzerindeki Etkisi: Ampirik Bir İnceleme”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, S.2, ss.105-119.
  • ERSARI, Göknur ve NAKTİYOK, Atılhan (2012), “İş Görenin İçsel ve Dışsal Motivasyonunda Stresle Mücadele Tekniklerinin Rolü”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.16(1), ss.81-101.
  • EYİTMİŞ, Ahmet Melih, YILDIZ, Cemre ve DURMUŞ, Abdurrahman (2020), “İşgörenlerin Öz Yeterlilik ve Motivasyonlarının Çalışma Yaşam Kalitesinin Üzerine Etkisi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.10(2), ss.103-114.
  • FIRAT, Mehmet, KILINÇ, Hakan ve YÜZER, Tevfik Volkan (2017), “Level of Intrinsic Motivation of Distance Education Students in E-Learning Environments”, Journal of Computer Assisted Learning, S.34(1), ss.63-70.
  • GÜRBÜZ, Sait ve ŞAHİN, Faruk (2017), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • GÜRBÜZ, Sait ve ŞAHİN, Faruk (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • İŞMAN, Aytekin (2022), Uzaktan Eğitim, Pegem Akademi, Ankara.
  • KALAYCI, Şeref (2006), SPSS Uygulamaları Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınları, Ankara.
  • KAYA, Zeki (2002), Uzaktan Eğitim, Pegem Akademi, Ankara.
  • LARSON, Reed W. ve RUSK, Natalie (2011), “Intrinsic Motivation and Positive Development”, Advances in Child Development and Behavior, S.41, ss.89-130.
  • LOGAN, James W., LUNDBERG, Olof H., ROTH, Lawrence ve WALSH, Kenneth R. (2017), “The Effect of Individual Motivation and Cognitive Ability on Student Performance Outcomes in a Distance Education Environment”, Journal of Learning in Higher Education, S.13(1), ss.83-91.
  • LOURDES MACHADO, Marie, SOARES, Virgilio Meira, BRITES, Rui, FERREIRA, Jose Brites ve GOUVEIA, Odilia Maria Rocha (2011), “A Look to Academics Job Satisfaction and Motivation in Portuguese Higher Education Institutions”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, S.29, ss.1715-1724.
  • KARAVARDAR, Gülşah (2011), “Aile İşletmelerinde Kurumsallaşma Yetki Devri ve Belirsizliğe Tolerans”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.1.(1), ss.157-179.
  • MAHANEY, Robert C. ve LEDERER, Albert L. (2006), “The Effect of Intrinsic and Extrinsic Rewards for Developers on Information Systems Project Success”, Project Management Journal, S.37(4), ss.42-54.
  • MARTEL, Jean Pierre ve DUPUIS, Gilles (2006), “Quality of Work Life: Theoretical and Methodological Problems and Presentation of a New Model and Measuring Instrument”, Social Indicators Research, S.77, ss.333-368.
  • MARTENS, Rob, BASTIAENS, Theo ve KIRSCHNER, Paul (2007), “New Learning Design in Distance Education: The Impact on Student Perception and Motivation”, Distance Education, S.28(1), ss.81-93.
  • MOTTAZ, Clifford J. (1985), “The Relative Importance of Intrinsic and Extrinsic Rewards as Determinants of Work Satisfaction”, The Sociological Quarterly, S.26(3), ss.365-385.
  • NACAK, Merve ve ÇİÇEK, Hüseyin (2021), Engelli Çalışanlarda İş Yaşam Kalitesi ve Örgütsel Sosyalleşme, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • NEWSTROM, John W. ve DAVIS, Keith (1997), Organizational Behavior Human Behavior at Work, McGraw-Hill Publisher, New York (US).
  • ÖZTÜRK ÇİFTÇİ, Didem ve PARLAK, Neşegül (2019), “Çalışanların İş Yaşam Kalitesi Algıları ile Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Muhasebe Meslek Elemanları Üzerine Bir Uygulama”, BMIJ, S.7(2), ss.687-713.
  • RYAN, Richard M. (1995), “Psychological Needs and the Facilitation of Integrative Processes”, Journal of Personality, S.63(3), ss.397-427.
  • RYAN, Richard M. ve DECI, Edward L. (2000), “Self-Determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development and Well-Being”, American Psychologist, S.55(1), ss.68-78.
  • SCHLOSSER, Charles A. ve ANDERSON, Mary Lagormarcino (1994), Distance Education: Review of the Literatüre, Jowa Distance Education Alliance, Ames IA.
  • SHAHEEN, Imrab, SAJID, Mushtaq A. ve BATOOL, Qudsia (2013), “Factors Affecting the Motivation of Academic Staff (a Case Study of University College Kotli, UAJ&K)”, International Journal of Business and Management Invention, S.2(1), ss.105-112.
  • TABACHNICK, Barbara G. ve FIDELL, Linda S. (2013), Using Multivariate Statistics, Pearson Education Publisher, Boston (US).
  • TUNCAY, Nazime ve ÖZNACAR, Mehmet Duran (2014), Sanal Düşler ve Özel Gerçekler, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ULUĞ, Feyzi ve KAYA, Zeki (1997), Uzaktan Eğitim Yaklaşımıyla İlköğretim, Uzaktan Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.
  • VERDUIN, John R. ve CLARK, Thomas A. (1994), Uzaktan Eğitim: Etkin Uygulama Esasları, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • YURDAKUL, Sevil ve KOSA, Gözde (2023), “Hizmetkâr Liderliğin İş Yaşam Kalitesine Etkisinde: Mesleki Canlılığın Aracı Rolü”, İşletme Araştırmaları Dergisi, S.15(2), ss.1100-1115.
  • XU, Ying, JIE, Diao, WU, Hongyu, SHI, Xiaolu, BADULESCU, Daniel, AKBAR, Ser ve BADULESCU, Alina (2022), “Reducing Employee Turnover İntentions in Tourism and Hospitality Sector: The Mediating Effect of Quality of Word Life and İntrinsic Motivation”, Internatioal Journal Environmental Research and Public Health, S.19(18), ss.11222(1-18).
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Örgütsel Davranış
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Öztürk 0000-0003-4347-8250

Beyza Nur Özcan 0009-0000-3562-9085

Hüseyin Çiçek 0000-0002-8284-7955

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Öztürk, F., Özcan, B. N., & Çiçek, H. (2024). Akademisyenlerin İçsel Motivasyonlarının Uzaktan Eğitim Uygulamaları Tutumlarına ve İş Yaşam Kalitelerine Etkisi. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 6(4), 1171-1184. https://doi.org/10.33712/mana.1332283