Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

City Branding and Branding Process of Balıkesir City

Yıl 2024, , 218 - 233, 10.09.2024
https://doi.org/10.33712/mana.1456760

Öz

Many cities around the world, including Turkey, have entered the branding process with their own unique characteristics, histories, and natural beauties. Brand cities fortify their economies, expand their services, and diversify their offerings as more visitors and foreign tourists arrive. It has started branding activities in Balıkesir in order to utilize its geographical location, climate, and natural beauties. Living in the age of technology accelerates the spread of information, production and, as a result, the branding process. Nowadays, the ease of transportation creates the need to see new places. When choosing a city to visit, most people choose places where they can admire their natural beauty, have fun, stay in a beautiful area, and taste different flavors in a pleasant way. The goal of cities that engage in the brand city process is to ensure that visitors and foreign tourists leave the city with a positive experience, while also attracting investors to visit. This study aims to examine both he positive and negative apects of Balıkesir’s branding and to uncover clues. Another aim of the study is to draw attention to the unique aspects of Balıkesir, such as its distinctive natural beauties, historical texture, rich cousine, and thermal resources, and to evaluate the activities of Balıkesir in the branding process by using the literature.

Kaynakça

  • AAKER, David A. (1996), “Measuring Brand Equity Across Products and Markets”, Califonia Management Review, S.38(3), ss.65-120.
  • AAKER, David (2009), Güçlü Markalar Yaratmak (Çev. Süleyman Erdem Demirci), Mediacat Yayıncılık, İstanbul.
  • AK, Mehmet (2011), Marka Yönetimi ve İmaj, Kültür ve Sanat Basım Evi, İstanbul.
  • AKTUĞLU, Işıl Karpat (2009), Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ALPTEKİN, M. Yavuz (2012), "Yeni Bir Dünya Algısı Olarak Dünya Şehir - Sistem Yaklaşımı", The Journal of Academic Social Science Studies, S.5(8), ss.75-88.
  • ANHOLT, Simon (2004), Global Markaların Yerel Çuvallamaları (Çev. Gonca Canan), Mediacat Yayıncılık, İstanbul.
  • ANHOLT, Simon (2006), ''The Anholt-GMI City Brands Index: How the World Sees the World‟s Cities'', Place Branding, S.2(1), ss.18.
  • BALIKESİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ (2022), “Belediye Tarihçesi”, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Kurumsal Web Sayfası, https://www.balikesir.bel.tr/belediye-tarihcesi-tr (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ (2023), “İda Madra ‘Ulsal Jeopark’ İlan Edildi”, Balıkesir Belediyesi Kurumsal Web Sayfası / Balıkesir Türkiye’ye Lazım Raporu (E-Doküman), https://cmsapi.balikesir.bel.tr/Media/Haberler/2023/N%C4%B0SAN/5/2023%20FAAL%C4%B0YET%20RAPORU%20-%20web.pdf (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR İL KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI (tarih yok), “Kuva-yi Milliye’de Alaca Mescit”, Balıkesir İl Kültür ve Turizm Bakanlığı Kurumsal Web Sayfası, https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-65834/kuva-yi-milliye39de-alaca-mescit0.html (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ (tarih yok), “Sağlık ve Termal Turizm”, Balıkesir İl Kültür ve Turizm Bakanlığı Kurumsal Web Sayfası, https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-90613/saglik-ve-termalturizm.html#:~:text=%2D%20Do%C4%9Fal%20%C3%A7%C4%B1k%C4%B1%C5%9Fl%C4%B1%2C%20suyu%20bol%20ve,k%C4%B1sm%C4%B1%20da%20i%C3%A7me%20k%C3%BCrlerine%20elveri%C5%9Flidir (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR KENT KONSEYİ (tarih yok), Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, Balıkesir Kent Konseyi Yayını, Balıkesir.
  • BERKÜN, Sanem (2023), ''Üçüncü Yaş Turizmi Açısından Bursa ve Yerel Yönetimler Boyutunda Yapılabilecekler'', Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, S.58(4), ss.2902.
  • BİROL, Gaye (2008), ''Kentlilik Bilinci ve Balıkesir’den Yarım Asırlık Bir Örnek: Yeni Çarşı Deneyimi'', Ege Mimarlık Dergisi, S.2(65), ss.28-31.
  • CEVHER, Ezgi (2012), ''Kentsel Markalaşma Süreci: Antalya Örneği'', Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, S.4(1), ss.107-108.
  • CLIFTON, Rita (2014), Markalar ve Markalaşma (Çev. Meral Çiyan Şenerdi), İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • ÇAKIRER, Mehmet Akif (2013), Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Basım Yayın, Bursa.
  • ÇAN, M. Fatih (2011), ''Kentleşme, Sanayileşme ve Kalkınma Etkileşimi'', Kentleşme ve Kentlilik Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 29-30 Nisan 2011 – Malatya, ss.(1-11).
  • ÇELİK, Deniz Tatlıdede (2014), ''Kentleşme ve Kentlileşme Bağlamında Türkiye’de Kentlilik Bilinci”, Şişli Akademi Dergisi, S.1(1), ss.19-27.
  • DEMİRDÖĞREN, Serkan (2009), ''Şehir Markası Oluşturma ve Şehir Markası Bileşenlerinin İncelenmesi: Erzincan İli Üzerine Bir Saha Araştırması'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • EMİN, Necibe (2012), ''Kent Oluşturmada Sembol Yapıların Değerlendirilmesi ve Bir Uygulama'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ERCOŞKUN, Özge Yalçıner, AKÜNAL, Ebru Vesile Öcalır, YENİGÜL, Sevinç Bahar ve ALKAN, Leyla (2016), ''Kentlilik Bilincini Oluşturan Göstergeler ve Kentlilik Bilincini Geliştirme Yolları'', Sosyoloji ve Politika Dergisi, S.12(1), ss.4-23.
  • ERKAN, Rüstem (2002), Kentleşme ve Sosyal Değişme, Bilim Adamı Yayınları, Ankara.
  • GÜDENDEDE, Habip (2017), ''Kentlerin Markalaşması: Konya Örneği'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • HOLTON, Robert J. (1999), Kentler Kapitalizm ve Uygarlık (Çev. Ruşen Keleş), İmge Kitabevi, İstanbul.
  • ILGIN, Hicran Özlem, ERTEKİN, İrfan ve YENGİN, Didem Ataman 2018), ''İmaj ve Kurumsal İmaj Bağlamında Kent İmajı'', Turkish Online Journal of Design Art and Communication, S.2(8), ss.203-215.
  • İNOĞLU, Pınar (2007), ''İmaj Oluşturma Sürecinde Halkla İlişkilerin Etkin Kullanımı Örnek Uygulama Galata ve Pera Bölgesinin İmajının Yeniden Yapılandırılması'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KAHYAOĞLU, Zümrüt Tuğba (2021), ''Kent Markalaşmasında Yerel Yönetimlerin Rolü: İzmit Belediyesi Örneği'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • KARABULUT, Burak (2013), ''Logonun Kent Markalaşmasına Olan Etkisi: Ege Bölgesi’nde Yer Alan Şehirlerin Logolarının Görsel Göstergebilimsel Analizi'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • KARADENİZ, Erdinç, KANDIR, Serkan Yılmaz ve ÖNAL, Yıldırım Beyazıt (2007), ''Seçilmiş Paydaşların SWOT Yöntemiyle Türk Turizm Yatırımlarını Değerlendirmesine Yönelik Bir Pilot Çalışma'', Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, S.18(2), ss.195-215.
  • KELEŞ, Ruşen (2006), Kentleşme Politikası, İmge Yayıncılık, İstanbul.
  • KUTLU, Önder ve GÖKSEL, Zarif Songül (2014), ''Kent Kültürü Oluşturma Aracı Olarak Kültürel Belediyecilik: Selçuklu Örneği'', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.(Dr. Mehmet Yıldız Özel Sayısı), ss.75-91.
  • MERAL, Pınar Seden (2000), Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • MOON, Michael ve MILLISON, Doug (2004), Ateşten Markalar, Medicat Kitapları, İstanbul.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2014), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • OĞURLU, İdris (2014), ''Çevre - Kent İmajı - Kent Kimliği - Kent Kültürü Etkileşimlerine Bir Bakış'', İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, S.13(26), ss.275-293.
  • OKTAY, Derya (2011), ''Kent Kimliğine Bütüncül Bir Bakış'', İdeal Kent Araştırmaları Dergisi, S.2(3), ss.8-20.
  • ÖZDEMİR, Bülent ve YAĞCI, Zübeyde Güneş (1982), Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Balıkesir, Yurt Ansiklopedisi - Yeditepe Yayınevi, Balıkesir.
  • ÖZDEMİR, Cevdet (2001), "Kimlik ve Söylem", Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.2(2), ss.107-122.
  • PARA ANALİZ (tarih yok), “Dünyanın Yeni Nüfusu Kaç Oldu? 2024 Yılı Başı İtibariyle Dünyada Kaç Milyar İnsan var?”, Para Analiz Kurumsal Web Sayfası (E-Haber), (tarih yok), https://www.paraanaliz.com/2024/dunya-ekonomisi/dunyanin-yeni-nufusu-kac-oldu-2024-yili-basi-itibariyla-dunyada-kac-milyar-insan-var-g-75445/ (Erişim Tarihi: 02.01.2024).
  • PUSTU, Yusuf (2006), ''Küreselleşme Sürecinde Kent ''Antik Site'den Dünya Kentine'''', Sayıştay Dergisi, S.60, ss.129-145.
  • TONOZ, Mertcan (2017), “Kent Nedir?”, SBP Türkiye Kurumsal Web Sayfası, https://sbpturkiye.com/kent-nedir.html (Erişim Tarihi: 25.12.2023).
  • TULAY, Ahmet Selim (2001), Genel Nümüzmatik Sözlüğü, Sakin Kitap Yayınları, İstanbul.
  • ÜNLÜYOL, Aynur (1995), ''Şeriyye Sicillerine Göre 18. Asrın İlk Yarısında Balıkesir Şehri ve Tarihi Araştırmaları (1700- 1730)'', Yayımlanmamış Doktora Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • WIRTH, Louis (2002), Bir Yaşam Biçimi Olarak Kentlileşme (Çev. Ayten Alkan, Bülent Duru), İmge Yayınevi, İstanbul, ss.77-106.
  • WORLD TOURISM ORGANIZATION BUSINESS COUNCIL (1999), “Tourism Destinations Online: Strategies”, UNWTO Kurumsal Web Sayfası, (tarih yok), https://www.unwto.org/ (Erişim Tarihi: 01.02.2024).
  • YAHYAGİL, Mehmet Y. (2011), ''Kentlerin Kültürün Gelişmesindeki Etkileri'', Sosyoloji Konferansları, S.25, ss.105-120.
  • YILDIZ, Süleyman (2007), ''Kimlik ve Ulusal Kimlik Kavramlarının Toplumsal Niteliği'', Milli Folklor Uluslararası Kültür Araştırmaları Dergisi, S.19(74), ss.9-16.
  • ZEREN, Halim Emre (2014), ''Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci'', Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.1(2), ss.175-200.

Kent Markalaşması ve Balıkesir Kentinin Markalaşma Süreci

Yıl 2024, , 218 - 233, 10.09.2024
https://doi.org/10.33712/mana.1456760

Öz

Dünya ve Türkiye genelinde birçok kent kendine özgü nitelikleri, tarihleri ve doğal güzellikleriyle markalaşma sürecine girmiştir. Marka kent niteliğinde olan kentler daha fazla ziyaretçi ve yabancı turistlerin gelmesi ile ekonomilerini güçlendirmekte ve hizmetlerini geliştirip çeşitlendirmektedir. Coğrafi konumu, iklimi ve doğal güzelliklerinin değerlendirilmesi amacıyla Balıkesir de markalaşma çalışmalarına adımını atmıştır. Teknoloji döneminde yaşamamız, bilgilerin, üretimin yayılmasını ve sonuç olarak markalaşma sürecini hızlandırmaktadır. Günümüzde ulaşımın kolaylığı yeni yerler görme ihtiyacını doğurmaktadır. Ziyaret edeceği kenti seçerken çoğu birey; doğal güzellikleri ile hayranlık duyabileceği, eğlenebileceği, güzel bir alanda konaklayabileceği, keyifli bir şekilde farklı lezzetler tatma fırsatı yakalayabileceği yerleri seçmektedir. Marka kent sürecine giren kentlerin de amacı; kente gelen ziyaretçilerin ve yabancı turistlerin memnun bir şekilde kentten ayrılmaları ve kente yatırımcıların gelmesini sağlamaktır. Bu çalışma ile Balıkesir kentinin markalaşmasında olumlu ve olumsuz yönleri irdelenerek, kentin gerçek potansiyelinin ortaya koyulmasında yapılabileceklere dair ipuçlarına erişmek hedeflenmektedir. Çalışmanın bir diğer amacı, Balıkesir’in sahip olduğu diğer kentlerden ayırıcı doğal güzellikler, tarihi doku, zengin mutfak ve termal kaynaklar gibi özgün yönlerine dikkat çekmek ve Balıkesir’in markalaşma sürecindeki faaliyetlerini literatürden yararlanarak değerlendirebilmektir.

Kaynakça

  • AAKER, David A. (1996), “Measuring Brand Equity Across Products and Markets”, Califonia Management Review, S.38(3), ss.65-120.
  • AAKER, David (2009), Güçlü Markalar Yaratmak (Çev. Süleyman Erdem Demirci), Mediacat Yayıncılık, İstanbul.
  • AK, Mehmet (2011), Marka Yönetimi ve İmaj, Kültür ve Sanat Basım Evi, İstanbul.
  • AKTUĞLU, Işıl Karpat (2009), Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ALPTEKİN, M. Yavuz (2012), "Yeni Bir Dünya Algısı Olarak Dünya Şehir - Sistem Yaklaşımı", The Journal of Academic Social Science Studies, S.5(8), ss.75-88.
  • ANHOLT, Simon (2004), Global Markaların Yerel Çuvallamaları (Çev. Gonca Canan), Mediacat Yayıncılık, İstanbul.
  • ANHOLT, Simon (2006), ''The Anholt-GMI City Brands Index: How the World Sees the World‟s Cities'', Place Branding, S.2(1), ss.18.
  • BALIKESİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ (2022), “Belediye Tarihçesi”, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Kurumsal Web Sayfası, https://www.balikesir.bel.tr/belediye-tarihcesi-tr (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ (2023), “İda Madra ‘Ulsal Jeopark’ İlan Edildi”, Balıkesir Belediyesi Kurumsal Web Sayfası / Balıkesir Türkiye’ye Lazım Raporu (E-Doküman), https://cmsapi.balikesir.bel.tr/Media/Haberler/2023/N%C4%B0SAN/5/2023%20FAAL%C4%B0YET%20RAPORU%20-%20web.pdf (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR İL KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI (tarih yok), “Kuva-yi Milliye’de Alaca Mescit”, Balıkesir İl Kültür ve Turizm Bakanlığı Kurumsal Web Sayfası, https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-65834/kuva-yi-milliye39de-alaca-mescit0.html (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ (tarih yok), “Sağlık ve Termal Turizm”, Balıkesir İl Kültür ve Turizm Bakanlığı Kurumsal Web Sayfası, https://balikesir.ktb.gov.tr/TR-90613/saglik-ve-termalturizm.html#:~:text=%2D%20Do%C4%9Fal%20%C3%A7%C4%B1k%C4%B1%C5%9Fl%C4%B1%2C%20suyu%20bol%20ve,k%C4%B1sm%C4%B1%20da%20i%C3%A7me%20k%C3%BCrlerine%20elveri%C5%9Flidir (Erişim Tarihi: 10.01.2024).
  • BALIKESİR KENT KONSEYİ (tarih yok), Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, Balıkesir Kent Konseyi Yayını, Balıkesir.
  • BERKÜN, Sanem (2023), ''Üçüncü Yaş Turizmi Açısından Bursa ve Yerel Yönetimler Boyutunda Yapılabilecekler'', Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, S.58(4), ss.2902.
  • BİROL, Gaye (2008), ''Kentlilik Bilinci ve Balıkesir’den Yarım Asırlık Bir Örnek: Yeni Çarşı Deneyimi'', Ege Mimarlık Dergisi, S.2(65), ss.28-31.
  • CEVHER, Ezgi (2012), ''Kentsel Markalaşma Süreci: Antalya Örneği'', Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, S.4(1), ss.107-108.
  • CLIFTON, Rita (2014), Markalar ve Markalaşma (Çev. Meral Çiyan Şenerdi), İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • ÇAKIRER, Mehmet Akif (2013), Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, Ekin Basım Yayın, Bursa.
  • ÇAN, M. Fatih (2011), ''Kentleşme, Sanayileşme ve Kalkınma Etkileşimi'', Kentleşme ve Kentlilik Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 29-30 Nisan 2011 – Malatya, ss.(1-11).
  • ÇELİK, Deniz Tatlıdede (2014), ''Kentleşme ve Kentlileşme Bağlamında Türkiye’de Kentlilik Bilinci”, Şişli Akademi Dergisi, S.1(1), ss.19-27.
  • DEMİRDÖĞREN, Serkan (2009), ''Şehir Markası Oluşturma ve Şehir Markası Bileşenlerinin İncelenmesi: Erzincan İli Üzerine Bir Saha Araştırması'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • EMİN, Necibe (2012), ''Kent Oluşturmada Sembol Yapıların Değerlendirilmesi ve Bir Uygulama'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ERCOŞKUN, Özge Yalçıner, AKÜNAL, Ebru Vesile Öcalır, YENİGÜL, Sevinç Bahar ve ALKAN, Leyla (2016), ''Kentlilik Bilincini Oluşturan Göstergeler ve Kentlilik Bilincini Geliştirme Yolları'', Sosyoloji ve Politika Dergisi, S.12(1), ss.4-23.
  • ERKAN, Rüstem (2002), Kentleşme ve Sosyal Değişme, Bilim Adamı Yayınları, Ankara.
  • GÜDENDEDE, Habip (2017), ''Kentlerin Markalaşması: Konya Örneği'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • HOLTON, Robert J. (1999), Kentler Kapitalizm ve Uygarlık (Çev. Ruşen Keleş), İmge Kitabevi, İstanbul.
  • ILGIN, Hicran Özlem, ERTEKİN, İrfan ve YENGİN, Didem Ataman 2018), ''İmaj ve Kurumsal İmaj Bağlamında Kent İmajı'', Turkish Online Journal of Design Art and Communication, S.2(8), ss.203-215.
  • İNOĞLU, Pınar (2007), ''İmaj Oluşturma Sürecinde Halkla İlişkilerin Etkin Kullanımı Örnek Uygulama Galata ve Pera Bölgesinin İmajının Yeniden Yapılandırılması'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KAHYAOĞLU, Zümrüt Tuğba (2021), ''Kent Markalaşmasında Yerel Yönetimlerin Rolü: İzmit Belediyesi Örneği'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • KARABULUT, Burak (2013), ''Logonun Kent Markalaşmasına Olan Etkisi: Ege Bölgesi’nde Yer Alan Şehirlerin Logolarının Görsel Göstergebilimsel Analizi'', Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • KARADENİZ, Erdinç, KANDIR, Serkan Yılmaz ve ÖNAL, Yıldırım Beyazıt (2007), ''Seçilmiş Paydaşların SWOT Yöntemiyle Türk Turizm Yatırımlarını Değerlendirmesine Yönelik Bir Pilot Çalışma'', Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, S.18(2), ss.195-215.
  • KELEŞ, Ruşen (2006), Kentleşme Politikası, İmge Yayıncılık, İstanbul.
  • KUTLU, Önder ve GÖKSEL, Zarif Songül (2014), ''Kent Kültürü Oluşturma Aracı Olarak Kültürel Belediyecilik: Selçuklu Örneği'', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.(Dr. Mehmet Yıldız Özel Sayısı), ss.75-91.
  • MERAL, Pınar Seden (2000), Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • MOON, Michael ve MILLISON, Doug (2004), Ateşten Markalar, Medicat Kitapları, İstanbul.
  • ODABAŞI, Yavuz ve OYMAN, Mine (2014), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • OĞURLU, İdris (2014), ''Çevre - Kent İmajı - Kent Kimliği - Kent Kültürü Etkileşimlerine Bir Bakış'', İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, S.13(26), ss.275-293.
  • OKTAY, Derya (2011), ''Kent Kimliğine Bütüncül Bir Bakış'', İdeal Kent Araştırmaları Dergisi, S.2(3), ss.8-20.
  • ÖZDEMİR, Bülent ve YAĞCI, Zübeyde Güneş (1982), Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Balıkesir, Yurt Ansiklopedisi - Yeditepe Yayınevi, Balıkesir.
  • ÖZDEMİR, Cevdet (2001), "Kimlik ve Söylem", Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.2(2), ss.107-122.
  • PARA ANALİZ (tarih yok), “Dünyanın Yeni Nüfusu Kaç Oldu? 2024 Yılı Başı İtibariyle Dünyada Kaç Milyar İnsan var?”, Para Analiz Kurumsal Web Sayfası (E-Haber), (tarih yok), https://www.paraanaliz.com/2024/dunya-ekonomisi/dunyanin-yeni-nufusu-kac-oldu-2024-yili-basi-itibariyla-dunyada-kac-milyar-insan-var-g-75445/ (Erişim Tarihi: 02.01.2024).
  • PUSTU, Yusuf (2006), ''Küreselleşme Sürecinde Kent ''Antik Site'den Dünya Kentine'''', Sayıştay Dergisi, S.60, ss.129-145.
  • TONOZ, Mertcan (2017), “Kent Nedir?”, SBP Türkiye Kurumsal Web Sayfası, https://sbpturkiye.com/kent-nedir.html (Erişim Tarihi: 25.12.2023).
  • TULAY, Ahmet Selim (2001), Genel Nümüzmatik Sözlüğü, Sakin Kitap Yayınları, İstanbul.
  • ÜNLÜYOL, Aynur (1995), ''Şeriyye Sicillerine Göre 18. Asrın İlk Yarısında Balıkesir Şehri ve Tarihi Araştırmaları (1700- 1730)'', Yayımlanmamış Doktora Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • WIRTH, Louis (2002), Bir Yaşam Biçimi Olarak Kentlileşme (Çev. Ayten Alkan, Bülent Duru), İmge Yayınevi, İstanbul, ss.77-106.
  • WORLD TOURISM ORGANIZATION BUSINESS COUNCIL (1999), “Tourism Destinations Online: Strategies”, UNWTO Kurumsal Web Sayfası, (tarih yok), https://www.unwto.org/ (Erişim Tarihi: 01.02.2024).
  • YAHYAGİL, Mehmet Y. (2011), ''Kentlerin Kültürün Gelişmesindeki Etkileri'', Sosyoloji Konferansları, S.25, ss.105-120.
  • YILDIZ, Süleyman (2007), ''Kimlik ve Ulusal Kimlik Kavramlarının Toplumsal Niteliği'', Milli Folklor Uluslararası Kültür Araştırmaları Dergisi, S.19(74), ss.9-16.
  • ZEREN, Halim Emre (2014), ''Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci'', Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.1(2), ss.175-200.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kentleşme Politikaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ecenur Arslan 0000-0003-1163-7325

Sanem Berkün 0000-0002-9254-1669

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 21 Mart 2024
Kabul Tarihi 7 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Arslan, E., & Berkün, S. (2024). Kent Markalaşması ve Balıkesir Kentinin Markalaşma Süreci. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 7(1), 218-233. https://doi.org/10.33712/mana.1456760