Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Ağların İşlevlerini Etkileşim, Kimlik ve Değerler Üzerinden Düşünmek

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 720 - 736, 01.01.2021
https://doi.org/10.33712/mana.771259

Öz

Sosyal ağlar, bireylerin kullanıcı olarak inşa ettikleri kimlikler eşliğinde bir etkileşim ve değer unsuru oluşturmak için önemli faaliyet alanlarıdır. Bu çalışmanın amacı, sosyal ağlar üzerinde kullanıcıların gerçekleştirdikleri faaliyetler ve bu faaliyetlerden doğan değer, kimlik ve etkileşim bileşenlerini ayrıntılı olarak tanımlamak; sosyal ağların yedi işlevi olan mevcudiyet, kimlik, paylaşım, şöhret, ilişki, sohbet ve grup faaliyetleri içinde, kullanıcıların etkileşim, değer ve kimlik bileşenlerini yönetmelerine yönelik bir bakış açısı oluşturmaktır. Sosyal ağların sunduğu işlevleriyle değer, kimlik ve etkileşim kavramları üzerindeki rolünün teorik çerçevesi irdelenerek, bu alanda yapılacak pratiğe dayalı araştırmaların teorik zeminini hazırlaması bakımından önemlidir. Çalışmanın kapsamı, sosyal ağların yedi işlevi dahilinde, değer, kimlik ve etkileşim bileşenlerini değerlendirmektir. Ilk olarak, dijitalleşmenin varlığı içinde sosyal ağlar ele alınmıştır. Devamında sosyal ağların işlevselliği, sosyal ağlarda etkileşim, kimlik ve değer ilişkisi ele alınmıştır. Genel olarak değerlendirildiğinde, sosyal ağların işlevsel süreçleri, sosyal ağların çoklu yapısına paralel olarak çeşitli etkileşim olanakları sağlamaktadır. Sosyal ağ etkileşimselliğiyle, kullanıcı tarafından şekillenen kimlikler, sosyal ağlarda değerler ilişkisi kurarak kullanıcılarıın içerik üretimine göre kendi değer ilişkilerini belirleyebilmektedir.

Kaynakça

  • ACUN, Ramazan (2011), “Her Dem Yeniden Doğmak: Sosyal Ağlar ve Kimlik”, Milli Folklor, S.89, ss.66-77, http://www.millifolklor.com/pdfviewer.aspx?sayi=89&sayfa=63 (Erişim Tarihi: 03.03.2020).
  • AKAR, Erkan (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri: Bir Pazarlama İletişim Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.10(1), ss.107-122.
  • AKYAZI, Erhan ve ATEŞ, Duygu (2012), “Kültürel Kimlik Farkındalığı Yaratmada Sosyal Ağların Rolü: Manav Türkleri Üzerinde Bir Araştırma”, Sosyal Medya Akademi: İletişim, Pazarlama İletişimi, Ağ Toplumu, Teknoloji (Ed. Tolga Kara ve Ebru Özgen), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.173-194.
  • ALİKILIÇ, Aşman Özlem (2011), Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Efil Yayınevi, Ankara.
  • ALİKILIÇ, Aşman Özlem ve ONAT, Ferah (2007), “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar”, Journal of Yasar University, S.8(2), ss. 899-927.
  • ARIEL, Yaron ve AVIDAR, Ruth (2015), “Information, Interactivity, and Social Media”, Atlantic Journal of Communication, S.23(1), ss.19-30.
  • AYDOĞAN, Derya (2014), “Romanda Dijitalleşme: E-Kitap”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, S.4(4), ss.16-32.
  • BAKIROĞLU, Cemile Tokgöz (2013), “Sosyalleşme ve Kimlik İnşası Ekseninde Sosyal Paylaşım Ağları”, Akademik Bilişim Konferansı Bildiriler Kitabı, 23-25 Ocak 2013 - Antalya, ss.1047-1054.
  • BOYD, M. Danah ve ELLISON, B. Nicole (2007), “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, S.13(1), ss.210-230.
  • CALASTRI, Chiara, HESS, Stephane, DALY, Andrew, MANESS, Michael, KOWALD, Matthias ve AXHAUSEN, Kay (2017), “Modelling Contact Mode And Frequency of Interactions With Social Network Members Using The Multiple Discrete-Continuous Extreme Value Model”, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, S.76, ss.16-34.
  • CASTELLS, Manuel (2013), Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi (Çev. Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • ÇAĞLAR, Bayram (2014), “Yerel Kimliğin Sosyal Ağlarda Yeniden İnşası: Hemşeri Derneklerinin Facebook Sayfalarının İncelenmesi”, Yeni Medya Araştırmaları: Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar (Ed. İdil Sayımer), Literatürk Academia, İstanbul, ss.478-542.
  • DEĞİRMENCİOĞLU, Gürsoy (2016), “Dijitalleşme Çağında Gazeteciliğin Gelişimi ve İnovasyon Haberciliği”, TRT Akademi, S.1(2), ss.590-606.
  • DİLMEN, Emin N. ve ÖĞÜT, Sertaç (2010), “Sosyalleşmenin Yeni Yüzü: Sosyal Paylaşım Ağları”, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiriler Kitabı, İstanbul, ss.237-242.
  • DOĞU, Burak, ÖZÇETİN, Burak, BAYRAKTUTAN, Günseli, BİNARK, Mutlu, ÇOMU, Tuğrul ve AYDEMİR, Aslı Telli (2014), Siyasetin Yeni Hali: Vaka-i Sosyal Medya, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • EKİCİ, Murat ve KIYICI, Mübin (2012), “Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.5(2), ss.156-167.
  • ELLER, Robert, ALFORD, Philip, KALLMÜNZER, Andreas ve PETERS, Mike (2020), “Antecedents, Consequences, and Challenges of Small and Medium-Sized”, Journal of Business Research, S.(112), ss.119-127.
  • GEBAUER, Heiko, FLEISCH, Elgar, LAMPRECHT, Claudio ve WORTMANN, Felix (2020), “Growth Paths for Overcoming The Digitalization Paradox”, Business Horizons, S.63(3), ss.1-11.
  • GENÇ, Hakan (2010), “İnternetteki Etkileşim Merkezi Sosyal Ağlar ve E-İş 2.0 Uygulamaları”, Akademik Bilişim, S.10(12), ss.481-487.
  • GİLPİN, R. Dawn (2010), “Working the Twittersphere: Microblogging as Professional Identity Construction”, A Networked Self Identity, Community and Culture on Social Network Sites (Ed. Zizi Papacharissi), Routledge Publisher, Londra, ss.240-258.
  • GOFFMAN, Erving (2009), Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu (Çev. Barış Çezar), Metis Yayınları, Ankara.
  • GÜÇDEMİR, Yeşim (2015), Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, Derin Yayınları, İstanbul.
  • GÜNEŞ UÇA, E. Pınar (2016), “Toplumsal Değişim, Teknoloji ve Eğitim İlişkisinde Sosyal Ağların Yeri”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, S.2(2), ss.191-206.
  • GVİLİ, Yanil, KOL, Ofrit ve LEVY, Shalom (2019), “The Value(S) of İnformation on Social Network Sites: The Role of User Personality Traits”, European Review of Applied Psychology, S.2(70), ss.1-12.
  • HALSTEAD, J. Mark ve TAYLOR, Monica (2000), “Learning Teaching and About Values: A Review of Resent Research”, Cambridge Journal of Education, S.2(30), ss.169-202.
  • HU, Yuheng, MANIKONDA, Lydia ve KAMPHAMPATI, Subbaro (2014), “What We Instagram: A Firs Analysis of Instagram Photo Contet And User Types” , Icwsm, http://149.169.27.83/instagram-icwsm.pdf (Erişim Tarihi: 11.08.2020).
  • HÜLÜR, Banu (2017), “Erving Goffman: Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu” , Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, S.4(2), ss.332-339.
  • KARADUMAN, Hıdır, ÇENGELCİ KÖSE, Tuba ve ERYILMAZ, Önder (2017), “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medyada Değerler”, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, S.8(2), ss.250-271.
  • KAYMAS, Serhat (2016), “Yeni Bağlamlarında Devam Eden Sorunlar: Dijital Kapitalizm ve Kullanıcı Emeğini Yeniden Düşünmek Üzerine”, Intermedia International E-journal, S.3(5), ss.320-343.
  • KIETZMANN, H. Jan, HERMKENS, Kristopher, McCARTHY, P. Ian ve SILVESTRE, S. Bruno (2011), “Social Media? Get Serious! Understanding The Functional Building Block of Social Media” , Business Horizons, S.54, ss.241-251.
  • KIRIK, Murat Ali (2012), “Arap Baharı Bağlamı’nda Sosyal Medya-Birey Etkileşimi ve Toplumsal Dönüşüm”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, S.1(3), ss.87-98.
  • KÖSEOĞLU, Özgür (2012), “Sosyal Ağ Sitesi Kullanıcılarının Motivasyonları: Facebook Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.7(2), ss.58-81.
  • MANOVICH, Lev (2017), Instagram and Contemporary Image, New York, http://manovich.net/content/04-projects/153-instagram-and-contemporary-image/instagram_book_manovich_2017.pdf (Erişim Tarihi: 11.08.2020).
  • MEMİŞ, Levent (2015), “Yerel E-Katılımın Yeni Aracı Olarak Sosyal Ağlar: Facebook ve Twitter Örnekleri”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.5(1), ss.209-242.
  • OECD (2017), Key Issues for Digital Transformation in the G20, OECD Publisher, Berlin.
  • O'REILLY, Tim (2010), “What İs Web 2.0? Design Patterns and Business Models For The Next Generation of Software”, Online Communication and Collaboration A Reader (Ed. Helen Donelan, Karen Kear ve Magnus Ramage), Routledge and Francis Group Publisher, New York and London, ss.225-234.
  • ÖZDEMİR, Zafer (2015), “Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı”, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.2(1), ss.112-131.
  • ÖZDEMİR, Zafer ve ÇETİNKAYA, Aysel (2014), “Müşteri Etkisi Yaratma Açısından Sosyal Medya: Türkiye'deki Hazır Giyim Lovemark'ları Üzerine Bir İnceleme”, Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Kongresi Bildiriler Kitabı, Kocaeli, ss.1-21.
  • ÖZKAN, Gülden Şap (2014), “Ağ Tabanlı Sahnede Benliğin Sunumu: İdealize Edilmiş Duygular”, Yeni Medya Araştırmaları: Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar (Ed. İdil Sayımer), Literatürk Academia, İstanbul, ss.243-282.
  • ÖZMEN, Fatma, AKÜZÜM, Cem, SÜNKÜR, Meltem ve BAYSAL, Nigah (2012), “Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği”, NWSA- Education Sciences, S.7(2), ss.496-506.
  • PERSHİNA, Raissa, SOPPE, Birth ve THUNE, Mari Taran (2019), “Bridging Analog and Digital Expertise: Cross-Domain Collaboration and Boundary-Spanning Tools in The Creation of Digital İnnovation”, Research Policy, S.9(48), ss.1-13.
  • SAYIMER, İdil (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Basım Yayım ve Dağıtım, İstanbul.
  • SHIPPS, Belinda ve PHILIPS, Brandis (2013), “Social Networks, Interactivity and Satisfaction: Assessing Socio-Technical Behavioral Factors as an Extension to Technology Acceptance”, Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, S.8(1), ss.35-52.
  • SLEVIN, James (2007), Wiley Online Library, https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/9781405165518.wbeosi061 (Erişim Tarihi: 15.06.2020).
  • ŞAHOĞLU, Tokgöz Cemile (2018), “Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Çerçevesinde Konum Paylaşım Motivasyonları: Foursquare ve Swarm Üzerine Nitel Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.(29) , ss.258-278.
  • TOFFLER, Alvin (1980), Üçüncü Dalga (Çev. Selim Yeniçeri), Koridor Yayıncılık, İstanbul.
  • TONTA, Yaşar (2009), “Dijital Yerliler, Sosyal Ağlar ve Kütüphanelerin Geleceği”, Türk Kütüphaneciliği, S.23(4), ss.742-768.
  • TOPRAK, Ali, YILDIRIM, Ayşenur, AYGÜL, Eser, BİNARK, Mutlu, BÖREKÇİ, Senem ve ÇOMU, Tuğrul (2014), Toplum Paylaşım Ağı Facebook: "Görülüyorum Öyleyse Varım", Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • TUNÇEL, Ahu (2014), “Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Demokratik Siyaset”, Yeni Medya Pratikler Olanaklar (Ed. Emel Baştürk Akca), Umuttepe Yayınları, Kocaeli, ss.59-78.
  • TURAN, Alper Erdem (2014), “Yeni Medya Ortamları İle Dönüşen İzleyicinin Elektronik Sözlük ve Talk Show Ara Kesitinde İzlenmesi”, Yeni Medya Araştırmaları: Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar (Ed. İdil Sayımer), Literatürk Academia, İstanbul, ss.99-148.
  • TÜRKER, Masum (2018), “Dijitalleşme Sürecinde Küresel Muhasebe Mesleğinin Yeniden Şekillenmesine Bir Bakış”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, S.20(1), ss.202-235.
  • ULUK, Murat (2018), Hakikat Sonrası Çağda Yeni Medya ve Yalan Haber, Dorlion Yayınevi, Ankara.
  • USLUEL, Yasemin Koçak, DEMİR, Ömer ve ÇINAR, Murat (2014), “Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği”, Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, S.5(2), ss. 1-18.
  • VERHOEF, Peter C., BROEKHUIZEN, Thijs, BART, Yakov, BHATTACHARYA, Abhi, DONG, John Qi, FABIAN, Nicolai ve HAENLEIN, Michael (2019), “Digital Transformation: A Multidisciplinary Reflection and Research Agenda”, Journal of Business Research, S.122, ss.1-13.
  • VURAL, Beril Zerrin ve BAT, Mikail (2010), “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar University, S.5(20), ss.3348-3382.
  • YEĞEN, Ceren (2013), “Demokratik ve Yeni Bir Kamusal Alan Olarak Sosyal Medya”, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.1(2), ss.119-135.
  • YILDIZ, Muammer (2017), “Postmodern İletişim Süreçleri ve Sanal Şöhret”, Middle Black Sea Journal of Communication Studies, S.2(1), ss.16-23.
  • YILDIRIM, Şeyma, ÖZDEMİR, Murat ve ALPARSLAN, Ece (2018), “Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Bir Sosyal Ağı Paylaşımı İncelemesi: Facebook Örneği”, Intermedia International E-Journal, S.8(5), ss. 42-65.
  • YILDIRIM, Arif (2012), “Sosyal Ağlar ve Kişisel Gizlilik Çatışması”, Sosyal Medya Akademi: İletişim, Pazarlama İletişimi, Ağ Toplumu, Teknoloji (Ed. Tolga Kara ve Ebru Özgen), Beta Basım Yayım ve Dağıtım, İstanbul, ss.243-267.
  • ZHAO, Shanyang, GRASMUCK, Sherri ve MARTIN, Jason (2008), “Identy construction on Facebook: Digital empowerment in anchored relationships”, Computer in Human Behavior, S.24 , ss.1816-1836.

Thinking of the Functions of Social Networks in the Context of Interaction, Identity and Values

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 720 - 736, 01.01.2021
https://doi.org/10.33712/mana.771259

Öz

Social Networks are an important field of activity for creating an element of value and interaction accompanying the identity created by individuals as users. The aim of the present study is to elaborately define the activities of users on social networks and the value, identity and interaction components arising from these activities; to establish a point of view for users to manage interaction, value and identity components within the seven functions of social networks: presence, identity, sharing, fame, relationship, communication and group activities. It is significant for the preparation of the theoretical foundation for practical studies by examining the theoretical framework of the functions of value, identity and interaction offered by social networks. The scope of this study is to evaluate the components of value, identity and interaction within the context of the 7 social networks. First of all,, social networks have been discussed within the presence of digitalization. Then, the relationship of functionality and interaction, identity and value of social networks has been addressed. When generally evaluated, the functionality process of social networks provides various interaction opportunities parallel to the multiple structures of social networks. The identities shaped by the user can establish a relationship of values in social network interactivity and determine their own value relationships according to the content production of the users.

Kaynakça

  • ACUN, Ramazan (2011), “Her Dem Yeniden Doğmak: Sosyal Ağlar ve Kimlik”, Milli Folklor, S.89, ss.66-77, http://www.millifolklor.com/pdfviewer.aspx?sayi=89&sayfa=63 (Erişim Tarihi: 03.03.2020).
  • AKAR, Erkan (2010), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri: Bir Pazarlama İletişim Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.10(1), ss.107-122.
  • AKYAZI, Erhan ve ATEŞ, Duygu (2012), “Kültürel Kimlik Farkındalığı Yaratmada Sosyal Ağların Rolü: Manav Türkleri Üzerinde Bir Araştırma”, Sosyal Medya Akademi: İletişim, Pazarlama İletişimi, Ağ Toplumu, Teknoloji (Ed. Tolga Kara ve Ebru Özgen), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.173-194.
  • ALİKILIÇ, Aşman Özlem (2011), Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Efil Yayınevi, Ankara.
  • ALİKILIÇ, Aşman Özlem ve ONAT, Ferah (2007), “Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar”, Journal of Yasar University, S.8(2), ss. 899-927.
  • ARIEL, Yaron ve AVIDAR, Ruth (2015), “Information, Interactivity, and Social Media”, Atlantic Journal of Communication, S.23(1), ss.19-30.
  • AYDOĞAN, Derya (2014), “Romanda Dijitalleşme: E-Kitap”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, S.4(4), ss.16-32.
  • BAKIROĞLU, Cemile Tokgöz (2013), “Sosyalleşme ve Kimlik İnşası Ekseninde Sosyal Paylaşım Ağları”, Akademik Bilişim Konferansı Bildiriler Kitabı, 23-25 Ocak 2013 - Antalya, ss.1047-1054.
  • BOYD, M. Danah ve ELLISON, B. Nicole (2007), “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, S.13(1), ss.210-230.
  • CALASTRI, Chiara, HESS, Stephane, DALY, Andrew, MANESS, Michael, KOWALD, Matthias ve AXHAUSEN, Kay (2017), “Modelling Contact Mode And Frequency of Interactions With Social Network Members Using The Multiple Discrete-Continuous Extreme Value Model”, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, S.76, ss.16-34.
  • CASTELLS, Manuel (2013), Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi (Çev. Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • ÇAĞLAR, Bayram (2014), “Yerel Kimliğin Sosyal Ağlarda Yeniden İnşası: Hemşeri Derneklerinin Facebook Sayfalarının İncelenmesi”, Yeni Medya Araştırmaları: Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar (Ed. İdil Sayımer), Literatürk Academia, İstanbul, ss.478-542.
  • DEĞİRMENCİOĞLU, Gürsoy (2016), “Dijitalleşme Çağında Gazeteciliğin Gelişimi ve İnovasyon Haberciliği”, TRT Akademi, S.1(2), ss.590-606.
  • DİLMEN, Emin N. ve ÖĞÜT, Sertaç (2010), “Sosyalleşmenin Yeni Yüzü: Sosyal Paylaşım Ağları”, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı Bildiriler Kitabı, İstanbul, ss.237-242.
  • DOĞU, Burak, ÖZÇETİN, Burak, BAYRAKTUTAN, Günseli, BİNARK, Mutlu, ÇOMU, Tuğrul ve AYDEMİR, Aslı Telli (2014), Siyasetin Yeni Hali: Vaka-i Sosyal Medya, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • EKİCİ, Murat ve KIYICI, Mübin (2012), “Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.5(2), ss.156-167.
  • ELLER, Robert, ALFORD, Philip, KALLMÜNZER, Andreas ve PETERS, Mike (2020), “Antecedents, Consequences, and Challenges of Small and Medium-Sized”, Journal of Business Research, S.(112), ss.119-127.
  • GEBAUER, Heiko, FLEISCH, Elgar, LAMPRECHT, Claudio ve WORTMANN, Felix (2020), “Growth Paths for Overcoming The Digitalization Paradox”, Business Horizons, S.63(3), ss.1-11.
  • GENÇ, Hakan (2010), “İnternetteki Etkileşim Merkezi Sosyal Ağlar ve E-İş 2.0 Uygulamaları”, Akademik Bilişim, S.10(12), ss.481-487.
  • GİLPİN, R. Dawn (2010), “Working the Twittersphere: Microblogging as Professional Identity Construction”, A Networked Self Identity, Community and Culture on Social Network Sites (Ed. Zizi Papacharissi), Routledge Publisher, Londra, ss.240-258.
  • GOFFMAN, Erving (2009), Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu (Çev. Barış Çezar), Metis Yayınları, Ankara.
  • GÜÇDEMİR, Yeşim (2015), Sanal Ortamda İletişim Bir Halkla İlişkiler Perspektifi, Derin Yayınları, İstanbul.
  • GÜNEŞ UÇA, E. Pınar (2016), “Toplumsal Değişim, Teknoloji ve Eğitim İlişkisinde Sosyal Ağların Yeri”, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, S.2(2), ss.191-206.
  • GVİLİ, Yanil, KOL, Ofrit ve LEVY, Shalom (2019), “The Value(S) of İnformation on Social Network Sites: The Role of User Personality Traits”, European Review of Applied Psychology, S.2(70), ss.1-12.
  • HALSTEAD, J. Mark ve TAYLOR, Monica (2000), “Learning Teaching and About Values: A Review of Resent Research”, Cambridge Journal of Education, S.2(30), ss.169-202.
  • HU, Yuheng, MANIKONDA, Lydia ve KAMPHAMPATI, Subbaro (2014), “What We Instagram: A Firs Analysis of Instagram Photo Contet And User Types” , Icwsm, http://149.169.27.83/instagram-icwsm.pdf (Erişim Tarihi: 11.08.2020).
  • HÜLÜR, Banu (2017), “Erving Goffman: Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu” , Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, S.4(2), ss.332-339.
  • KARADUMAN, Hıdır, ÇENGELCİ KÖSE, Tuba ve ERYILMAZ, Önder (2017), “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Sosyal Medyada Değerler”, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, S.8(2), ss.250-271.
  • KAYMAS, Serhat (2016), “Yeni Bağlamlarında Devam Eden Sorunlar: Dijital Kapitalizm ve Kullanıcı Emeğini Yeniden Düşünmek Üzerine”, Intermedia International E-journal, S.3(5), ss.320-343.
  • KIETZMANN, H. Jan, HERMKENS, Kristopher, McCARTHY, P. Ian ve SILVESTRE, S. Bruno (2011), “Social Media? Get Serious! Understanding The Functional Building Block of Social Media” , Business Horizons, S.54, ss.241-251.
  • KIRIK, Murat Ali (2012), “Arap Baharı Bağlamı’nda Sosyal Medya-Birey Etkileşimi ve Toplumsal Dönüşüm”, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, S.1(3), ss.87-98.
  • KÖSEOĞLU, Özgür (2012), “Sosyal Ağ Sitesi Kullanıcılarının Motivasyonları: Facebook Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.7(2), ss.58-81.
  • MANOVICH, Lev (2017), Instagram and Contemporary Image, New York, http://manovich.net/content/04-projects/153-instagram-and-contemporary-image/instagram_book_manovich_2017.pdf (Erişim Tarihi: 11.08.2020).
  • MEMİŞ, Levent (2015), “Yerel E-Katılımın Yeni Aracı Olarak Sosyal Ağlar: Facebook ve Twitter Örnekleri”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S.5(1), ss.209-242.
  • OECD (2017), Key Issues for Digital Transformation in the G20, OECD Publisher, Berlin.
  • O'REILLY, Tim (2010), “What İs Web 2.0? Design Patterns and Business Models For The Next Generation of Software”, Online Communication and Collaboration A Reader (Ed. Helen Donelan, Karen Kear ve Magnus Ramage), Routledge and Francis Group Publisher, New York and London, ss.225-234.
  • ÖZDEMİR, Zafer (2015), “Sosyal Medyada Kimlik İnşasında Yeni Akım: Özçekim Kullanımı”, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.2(1), ss.112-131.
  • ÖZDEMİR, Zafer ve ÇETİNKAYA, Aysel (2014), “Müşteri Etkisi Yaratma Açısından Sosyal Medya: Türkiye'deki Hazır Giyim Lovemark'ları Üzerine Bir İnceleme”, Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Kongresi Bildiriler Kitabı, Kocaeli, ss.1-21.
  • ÖZKAN, Gülden Şap (2014), “Ağ Tabanlı Sahnede Benliğin Sunumu: İdealize Edilmiş Duygular”, Yeni Medya Araştırmaları: Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar (Ed. İdil Sayımer), Literatürk Academia, İstanbul, ss.243-282.
  • ÖZMEN, Fatma, AKÜZÜM, Cem, SÜNKÜR, Meltem ve BAYSAL, Nigah (2012), “Sosyal Ağ Sitelerinin Eğitsel Ortamlardaki İşlevselliği”, NWSA- Education Sciences, S.7(2), ss.496-506.
  • PERSHİNA, Raissa, SOPPE, Birth ve THUNE, Mari Taran (2019), “Bridging Analog and Digital Expertise: Cross-Domain Collaboration and Boundary-Spanning Tools in The Creation of Digital İnnovation”, Research Policy, S.9(48), ss.1-13.
  • SAYIMER, İdil (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Basım Yayım ve Dağıtım, İstanbul.
  • SHIPPS, Belinda ve PHILIPS, Brandis (2013), “Social Networks, Interactivity and Satisfaction: Assessing Socio-Technical Behavioral Factors as an Extension to Technology Acceptance”, Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, S.8(1), ss.35-52.
  • SLEVIN, James (2007), Wiley Online Library, https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/9781405165518.wbeosi061 (Erişim Tarihi: 15.06.2020).
  • ŞAHOĞLU, Tokgöz Cemile (2018), “Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Çerçevesinde Konum Paylaşım Motivasyonları: Foursquare ve Swarm Üzerine Nitel Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.(29) , ss.258-278.
  • TOFFLER, Alvin (1980), Üçüncü Dalga (Çev. Selim Yeniçeri), Koridor Yayıncılık, İstanbul.
  • TONTA, Yaşar (2009), “Dijital Yerliler, Sosyal Ağlar ve Kütüphanelerin Geleceği”, Türk Kütüphaneciliği, S.23(4), ss.742-768.
  • TOPRAK, Ali, YILDIRIM, Ayşenur, AYGÜL, Eser, BİNARK, Mutlu, BÖREKÇİ, Senem ve ÇOMU, Tuğrul (2014), Toplum Paylaşım Ağı Facebook: "Görülüyorum Öyleyse Varım", Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • TUNÇEL, Ahu (2014), “Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Demokratik Siyaset”, Yeni Medya Pratikler Olanaklar (Ed. Emel Baştürk Akca), Umuttepe Yayınları, Kocaeli, ss.59-78.
  • TURAN, Alper Erdem (2014), “Yeni Medya Ortamları İle Dönüşen İzleyicinin Elektronik Sözlük ve Talk Show Ara Kesitinde İzlenmesi”, Yeni Medya Araştırmaları: Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar (Ed. İdil Sayımer), Literatürk Academia, İstanbul, ss.99-148.
  • TÜRKER, Masum (2018), “Dijitalleşme Sürecinde Küresel Muhasebe Mesleğinin Yeniden Şekillenmesine Bir Bakış”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, S.20(1), ss.202-235.
  • ULUK, Murat (2018), Hakikat Sonrası Çağda Yeni Medya ve Yalan Haber, Dorlion Yayınevi, Ankara.
  • USLUEL, Yasemin Koçak, DEMİR, Ömer ve ÇINAR, Murat (2014), “Sosyal Ağların Kullanım Amaçları Ölçeği”, Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, S.5(2), ss. 1-18.
  • VERHOEF, Peter C., BROEKHUIZEN, Thijs, BART, Yakov, BHATTACHARYA, Abhi, DONG, John Qi, FABIAN, Nicolai ve HAENLEIN, Michael (2019), “Digital Transformation: A Multidisciplinary Reflection and Research Agenda”, Journal of Business Research, S.122, ss.1-13.
  • VURAL, Beril Zerrin ve BAT, Mikail (2010), “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar University, S.5(20), ss.3348-3382.
  • YEĞEN, Ceren (2013), “Demokratik ve Yeni Bir Kamusal Alan Olarak Sosyal Medya”, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.1(2), ss.119-135.
  • YILDIZ, Muammer (2017), “Postmodern İletişim Süreçleri ve Sanal Şöhret”, Middle Black Sea Journal of Communication Studies, S.2(1), ss.16-23.
  • YILDIRIM, Şeyma, ÖZDEMİR, Murat ve ALPARSLAN, Ece (2018), “Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Bir Sosyal Ağı Paylaşımı İncelemesi: Facebook Örneği”, Intermedia International E-Journal, S.8(5), ss. 42-65.
  • YILDIRIM, Arif (2012), “Sosyal Ağlar ve Kişisel Gizlilik Çatışması”, Sosyal Medya Akademi: İletişim, Pazarlama İletişimi, Ağ Toplumu, Teknoloji (Ed. Tolga Kara ve Ebru Özgen), Beta Basım Yayım ve Dağıtım, İstanbul, ss.243-267.
  • ZHAO, Shanyang, GRASMUCK, Sherri ve MARTIN, Jason (2008), “Identy construction on Facebook: Digital empowerment in anchored relationships”, Computer in Human Behavior, S.24 , ss.1816-1836.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Carlık 0000-0002-9668-4595

Aslı Öztürk Terzi 0000-0001-5618-6762

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Carlık, M., & Öztürk Terzi, A. (2021). Sosyal Ağların İşlevlerini Etkileşim, Kimlik ve Değerler Üzerinden Düşünmek. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3(3), 720-736. https://doi.org/10.33712/mana.771259