Sosyal ağlar, bireylerin kullanıcı olarak inşa ettikleri kimlikler eşliğinde bir etkileşim ve değer unsuru oluşturmak için önemli faaliyet alanlarıdır. Bu çalışmanın amacı, sosyal ağlar üzerinde kullanıcıların gerçekleştirdikleri faaliyetler ve bu faaliyetlerden doğan değer, kimlik ve etkileşim bileşenlerini ayrıntılı olarak tanımlamak; sosyal ağların yedi işlevi olan mevcudiyet, kimlik, paylaşım, şöhret, ilişki, sohbet ve grup faaliyetleri içinde, kullanıcıların etkileşim, değer ve kimlik bileşenlerini yönetmelerine yönelik bir bakış açısı oluşturmaktır. Sosyal ağların sunduğu işlevleriyle değer, kimlik ve etkileşim kavramları üzerindeki rolünün teorik çerçevesi irdelenerek, bu alanda yapılacak pratiğe dayalı araştırmaların teorik zeminini hazırlaması bakımından önemlidir. Çalışmanın kapsamı, sosyal ağların yedi işlevi dahilinde, değer, kimlik ve etkileşim bileşenlerini değerlendirmektir. Ilk olarak, dijitalleşmenin varlığı içinde sosyal ağlar ele alınmıştır. Devamında sosyal ağların işlevselliği, sosyal ağlarda etkileşim, kimlik ve değer ilişkisi ele alınmıştır. Genel olarak değerlendirildiğinde, sosyal ağların işlevsel süreçleri, sosyal ağların çoklu yapısına paralel olarak çeşitli etkileşim olanakları sağlamaktadır. Sosyal ağ etkileşimselliğiyle, kullanıcı tarafından şekillenen kimlikler, sosyal ağlarda değerler ilişkisi kurarak kullanıcılarıın içerik üretimine göre kendi değer ilişkilerini belirleyebilmektedir.
Social Networks are an important field of activity for creating an element of value and interaction accompanying the identity created by individuals as users. The aim of the present study is to elaborately define the activities of users on social networks and the value, identity and interaction components arising from these activities; to establish a point of view for users to manage interaction, value and identity components within the seven functions of social networks: presence, identity, sharing, fame, relationship, communication and group activities. It is significant for the preparation of the theoretical foundation for practical studies by examining the theoretical framework of the functions of value, identity and interaction offered by social networks. The scope of this study is to evaluate the components of value, identity and interaction within the context of the 7 social networks. First of all,, social networks have been discussed within the presence of digitalization. Then, the relationship of functionality and interaction, identity and value of social networks has been addressed. When generally evaluated, the functionality process of social networks provides various interaction opportunities parallel to the multiple structures of social networks. The identities shaped by the user can establish a relationship of values in social network interactivity and determine their own value relationships according to the content production of the users.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3 |