Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Havacılık Sektöründe İnovasyon Stratejilerinin Etkileri

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 365 - 380, 31.08.2022
https://doi.org/10.33712/mana.1111467

Öz

Artan havacılık faaliyetleri sonucu işletmelerin pazar paylarını korumaları ve sürdürebilirliğini sağlayabilmeleri için ürettikleri ürün ve hizmetlerde yenilikler oluşturmaları gerekmektedir. Bu yenilikler işletmeler açısından stratejik planlamalar haline getirildiğinde yüksek belirsizlik ortamı bulunan havacılık sektöründe işletmelerin değişen şartlara uyum sağlayabilmeleri için yol gösterici olmaktadır. Bu anlamda oluşturulan stratejilerin işletmedeki tüm departmanlara yansıtılması ve tüm personeller tarafından benimsenmesi işletmede oluşabilecek risklere karşı alınmış önlem olmaktadır. Çalışmada inovasyon stratejilerinin Türk Sivil Havacılık sektörüne etkileri incelenmiştir. Bu incelemede inovasyon stratejilerinin geçmişten günümüze gelişimi açıklanarak, inovasyon türleri, işletme yapılarına uygun olarak seçilebilecek inovasyon stratejileri ve inovasyon modellerinden bahsedilmektedir. İnovasyon stratejilerinin havacılık sektörüne katkıları incelenmiştir. Çalışmada havacılık endüstrisinden bahsedilerek havacılıkta hizmet süreci açıklanmıştır. Bu anlamda inovasyon stratejilerinin havacılık hizmet sürecinde hangi alanlarda kullanıldığı açıklanmış olup; işletmelerde performans artışında, çalışan motivasyonunda, müşteri memnuniyetindeki etkileri açıklanmıştır. Bu çalışma sonucunda, havacılık sektöründe uygulanan inovatif hareketlerin çalışan motivasyonuna, işletme performansına ve müşteri memnuniyetine etkilerinin pozitif yönde gerçekleştiği ve uzun vadede işletmelere kar maksimizasyonu avantajı sağladığı tespit edilmiştir.

Teşekkür

Makalemin her aşamasında beni sabırla destekleyen aileme, sorduğum her soruya bütün sabrı ve hoşgörüsüyle cevap veren yardımlarını hiçbir konuda esirgemeyen Doç. Dr. Sevgi Sümerli Sarıgül hocama emeklerinin karşılığını ödeyemeyecek olsam da teşekkürü borç bilirim.

Kaynakça

  • AĞIR, Ömer (2021), "İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dönemde Türkiye’de Tarıma Amerikan Etkisi", Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, S.9(1), ss.65-89.
  • AKIN, Murat (2007), Sanal Hizmetlerde Hizmet Kalitesi ve Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • ALTIN, Nagihan (2020), "Keşfedici ve Sömürücü İnovasyon Stratejisi İzleyen İşletmelerde Stratejik İttifakların İnovasyon Performansına Etkisini Keşfetmeye Dönük Bir Araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • ALTINTAŞ, Furkan Fahri (2021), "İnovasyon ve Girişimcilik Arasındaki İlişkinin Çok Yönlü Olarak İncelenmesine Yönelik Amprik Bir Araştırma", Igdir University Journal of Social Sciences, S.26, ss.155-181.
  • ASLAN, Recep ve ZİNCİRKIRAN, Mustafa (2016), "İnovasyon ile Tüketim Eğilimleri ve Reklam İlişkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma", İşletme Araştırmaları Dergisi, S.8(1), ss. 265-281.
  • AYAS, Ayşe Nur (2021), "Açık İnovasyon Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma", International European Journal of Managerial Research, S.5(1), ss. 64-74.
  • AYAZ, Sezer ve TAN, Fatma Zehra (2015), "Açık İnovasyon Partnerleri Süreci ve Tamamlayıcı Öğeleri: Açık İnovasyon Alanında Bireysel Tüketicilerin Yeri", Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • BAKKALOĞLU, Ayşen (2021), "Türkiye Ekonomisinde Sanayileşme", Sakarya İktisat Dergisi, S.10(1), ss.66-91.
  • BARUTÇU, Süleyman ve SEZGİN, Seçkin (2012), "Satış Yönetimi Sürecinde Motivasyon Araçları ve Etki Düzeyleri: Tıbbi Satış Temsilcileri Üzerinde Bir Araştırma", Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, S.4(2), 89-97.
  • COŞKUN, Seval, MESCİ, Muammer ve KILINÇ, İzzet (2013), "Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kocaeli Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma", Abant İzeet Baysal Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.28(28), ss.101-132.
  • ÇANKAYA, Didem (2020), "Havacılıkta Yaygınlaşan Yapay Zeka, API ve Büyük Veri Temelli Çözümler", Academic Perspective Procedia, S.3(1), ss.456-473.
  • DAĞLI, İbrahim ve EZANOĞLU, Zeynep (2020), "İnovasyonda Açıklık Paradigmasına Geçiş: Türkiye’den Açık İnovasyon Örnekleri", Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.8(3), ss.793-802.
  • DEMİR, Ümmühan ve TAŞER Atıl (2020), "Havalimanlarındaki Hizmet Yeniliklerinin Algılanan Hizmet Kalite Algısı ve Yolcu Memnuniyetine Etkileri", Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.1(5), ss.68-87.
  • DENİZ, Arzu ve ERCİŞ, Aysel (2012), "Tüketici Yenilikçiliğinin Boyutları ve Yenilikçiliği Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkiler", Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, S.7(14), ss.461-475.
  • DOWNS, George W. ve MOHR, Lawrence B. (1976), "Conceptual Issues in the Study of Innovation", Administrative Science Quarterly, S.21(4), ss.700-714.
  • DURSUN, Ömer Osman (2017), "İnovasyon Üzerine Kavramsal Bir İnceleme", International Journal of Management and Administration, S.1(1), ss.12-17.
  • ERSÖZ, Süleyman, PINARBAŞI, Mehmet, TÜRKER, A. Kürşad ve YÜZÜKIRMIZI, Mustafa (2009), "Hizmet Kalitesinin Servqual Metodu ile Ölçümü ve Sonuçların Yapısal Eşitlik Modelleri ile Analizi: Öğretmen Evi Uygulaması", International Jorunal of Engineering Research and Development, S.1(1), ss.19-27.
  • EZANOĞLU, Zeynep ve DAĞLI, İbrahim (2020), "İnovasyonda Açıklık Paradigmasına Geçiş: Türkiye’den Açık İnovasyon Örnekleri", Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.8(3), ss.793-802.
  • GENÇ, Özgür (2018), "Türk Hava Kurumu (THK) Etimesgut Uçak Fabrikası", Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü, Ankara.
  • GÜLEREN, Kürşad Melih ve SÜLÜMBAZ, Mert (2013), "Türk Hava Kurumu Uçak Tasarımları", Mühendis ve Makina Dergisi, S.54(638), ss.54-61.
  • GÜMÜŞ, Sefer (2014), İnovasyonu Oluşturan İşletmelerin Yaşam Döngüleri, Hiperlink Yayınları, İstanbul.
  • GÜNAY, Durmuş ve ÇALIK, Ahmet (2019), "İnovasyon, İcat, Teknoloji ve Bilim Kavramları Üzerine", Üniversite Araştırmaları Dergisi, S.2(1), ss.1-11.
  • GÜRSU, Hakan (2014), Sahi, İnovasyon Neden Bize Bu Kadar Uzak?, Destek Yayınları, İstanbul.
  • HANCIOĞLU, Yasemin ve ATAY, Özlem (2019), "İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin Ulusal İnovasyon Sistemlerinin İncelenmesi: Türkiye İçin Öneriler", Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, S.74(2), ss.511-547.
  • HARGROVES, Karlson ve SMITH, Michael Harrison (2006), The Natural Advantage of Nations, Routledge Publisher, London.
  • İNCİR, Gülten (1984), Çalışanların Motivasyonlarına Genel Bir Bakış, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara.
  • KILIÇ, Serkan (2013), "İnovasyon Anlayışına Dayalı Ürün Geliştirme Performansının Değerlendirilmesi", Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • KIZIL, Cevdet ve ASLAN, Tunay (2019), İktisadi ve Sosyal Yönleriyle İnovasyon, İksad Yayınevi, Ankara.
  • KONYALILAR, Nil (2020), "Entelektüel Sermaye ve İnovasyonun Çalışan Performansına Etkisi: Havacılık Sektörü Örneği", Doktora Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KONYALILAR, Nil (2021), "Çalışanlarına Göre İstanbul'da Faaliyet Gösteren Özel Havayolları Şirketlerinde İnovatif Uygulamaların Rekabet Gücüne Etkisi", Tourism and Recreation Journal, S.3(2), ss.132-139.
  • KURT, Emin (2021), "Nuri Demirağ’ın İstanbul’daki Fabrikasında Tasarlanan ve Almanya’da Denemeleri Yapılan Avcı Uçağının Hikâyesi", Osmanlı Bilimi Araştırmaları Dergisi, S.22(1), ss.215-218.
  • KUŞLUVAN, Salih ve EREN, Duygu (2008), "Örgütsel Hizmet Odaklılığın İşletme Performansı Üzerindeki Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama", Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, S.19(2), ss.177-193,
  • OKAY, Hakan ve PINAR, İbrahim (2017), "Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kişisel Bakım Sektörü İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma", Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • OKUMUŞ, Abdullah ve ASIL, Hilal (2007), "Hizmet Kalitesi Algılamasının Havayolu Yolcularının Genel Memnuniyet Düzeylerine Olan Etkisinin İncelenmesi", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, S.36(2), ss.7-29.
  • PALA, Fahrettin ve PİLATİN, Abdulmuttalip (2020), "Beşeri Sermaye ve İnovasyon İlişkisi: Teorik Bir Perspektif", Finansal Piyasalar Üzerine Güncel Araştırmalar, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.205-218.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve VERGİLİEL TÜZ, Melek (2013), Örgütsel Davranış, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa.
  • SATI, Zümrüt Ecevit ve IŞIK, Özlem (2011), "İnovasyon ve Stratejik Yönetim Sinerjisi: Stratejik İnovasyon", Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.9(2), ss.538-559.
  • SÜZEN, Ekrem (2020), "İnovasyon Stratejileri ve Çalışan Motivasyonunun, İşletme Performansına Etkileri: Sivil Havacılık İşletmesinde Bir Uygulama", Doktora Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • TUNCEL, Cem Okan (2011), "İnovasyon Sistemleri ve Ekonomik Gelişme: Bursa Bölgesi İmalat Sanayinde İnovasyon Süreçleri Üzerine Bir Alan Araştırması", Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • TURĞUT, Mustafa ve SONGUR, Ahmet (2022), "Yenilikçiliğin Çalışan Performansına Etkisi: Havacılık Teknisyenleri Üzerinde Bir Araştırma", Süleyman Demirel İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 27(33), ss. 393-407.
  • TÜRKAY, Uğur İlhan ve ARTAR, Okşan (2021), "Havacılık Sektöründe Havalimanlarının Dijital Dönüşümü", Working Paper Series, S.2(1), ss.86-97.
  • ULUSAN, Şayan (2021), "İstikbal Göklerdedir: Türk Tayyare Cemiyeti (1925-1938) Türk Tayyare Cemiyeti'nden Türk Hava Kurumuna", 9. Uluslararası Atatürk Kongresi Bildiriler Kitabı, T.C. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayını, Ankara, ss.2333-2372.
  • ÜNAL, Aslıhan ve KILINÇ, İzzet (2016), Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • YAĞIZ, Mutlu Gülsev (2021), "Sivil Havacılık Sektörünün Dijital Dönüşümü Bağlamında Uluslararası Pazarlama ve İnovasyon", Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, S.5(21), ss.185-210.
  • YALÇIN, Osman (2010), "Türk Devleti’nin Uçak Fabrikası Kurma Mücadelesinde İlk Girişim: Tayyare ve Motor Türk Anonim Şirketi (TOMTAŞ) ve Kayseri Uçak Fabrikası", Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, S.26(78), ss.561-588.
  • YALÇIN, Osman (2016), "Havacılık, Hava Gücünün Doğuşu ve Birinci Dünya Savaşına Etkisi", Atatürk Yolu Dergisi, S.15(59), ss.182-236.
  • YARDIMCI, Can (2020), "Determination of Market Structure of the Electronic and Communication Sector", Journal of Current Researches on Business and Economics, S.10(1), ss.83-90.
  • YARDIMCI, Can (2021), "Pandeminin Ekonomi Üzerindeki Etkileri: Kantil Regresyon Yaklaşımı", Türk Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, S.2(2), ss.106-114.
  • YILMAZ, Osman (2020), İnovasyon Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • http://www.kobigirisim.net (Erişim Tarihi: 18.12.2021).

Effects of Innovation Strategies in the Aviation Industry

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 365 - 380, 31.08.2022
https://doi.org/10.33712/mana.1111467

Öz

As a result of increasing aviation activities, enterprises need to create innovations in the products and services they produce in order to maintain their market share and ensure the sustainability of the enterprises. When these innovations are turned into strategic plans for businesses, they guide businesses to adapt to changing conditions in the aviation sector, which has a high uncertainty environment. In this sense, the projection of the strategies created in the enterprise to all departments and the adoption by all personnel is a measure taken against the risks that may occur in the enterprise. In the study, the effects of innovation strategies on the Turkish Civil Aviation sector were examined. In this review, the development of innovation strategies from the past to the present is explained, and the types of innovations, innovation strategies and innovation models that can be selected in accordance with the business structures are mentioned. The contributions of innovation strategies to the aviation sector have been examined. In the study, the service process in aviation is explained by mentioning the aviation industry. In this sense, it is explained in which areas innovation strategies are used in the aviation service process; the effects of performance improvement, employee motivation and customer satisfaction in enterprises are explained. According to the results of this study, it is found out that the effects of innovative movements applied in the aviation sector on employee motivation, business performance and customer satisfaction are positive and provide profit maximization advantage to enterprises in the long term.

Kaynakça

  • AĞIR, Ömer (2021), "İkinci Dünya Savaşı Sonrası Dönemde Türkiye’de Tarıma Amerikan Etkisi", Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, S.9(1), ss.65-89.
  • AKIN, Murat (2007), Sanal Hizmetlerde Hizmet Kalitesi ve Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • ALTIN, Nagihan (2020), "Keşfedici ve Sömürücü İnovasyon Stratejisi İzleyen İşletmelerde Stratejik İttifakların İnovasyon Performansına Etkisini Keşfetmeye Dönük Bir Araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • ALTINTAŞ, Furkan Fahri (2021), "İnovasyon ve Girişimcilik Arasındaki İlişkinin Çok Yönlü Olarak İncelenmesine Yönelik Amprik Bir Araştırma", Igdir University Journal of Social Sciences, S.26, ss.155-181.
  • ASLAN, Recep ve ZİNCİRKIRAN, Mustafa (2016), "İnovasyon ile Tüketim Eğilimleri ve Reklam İlişkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma", İşletme Araştırmaları Dergisi, S.8(1), ss. 265-281.
  • AYAS, Ayşe Nur (2021), "Açık İnovasyon Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma", International European Journal of Managerial Research, S.5(1), ss. 64-74.
  • AYAZ, Sezer ve TAN, Fatma Zehra (2015), "Açık İnovasyon Partnerleri Süreci ve Tamamlayıcı Öğeleri: Açık İnovasyon Alanında Bireysel Tüketicilerin Yeri", Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • BAKKALOĞLU, Ayşen (2021), "Türkiye Ekonomisinde Sanayileşme", Sakarya İktisat Dergisi, S.10(1), ss.66-91.
  • BARUTÇU, Süleyman ve SEZGİN, Seçkin (2012), "Satış Yönetimi Sürecinde Motivasyon Araçları ve Etki Düzeyleri: Tıbbi Satış Temsilcileri Üzerinde Bir Araştırma", Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, S.4(2), 89-97.
  • COŞKUN, Seval, MESCİ, Muammer ve KILINÇ, İzzet (2013), "Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kocaeli Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma", Abant İzeet Baysal Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S.28(28), ss.101-132.
  • ÇANKAYA, Didem (2020), "Havacılıkta Yaygınlaşan Yapay Zeka, API ve Büyük Veri Temelli Çözümler", Academic Perspective Procedia, S.3(1), ss.456-473.
  • DAĞLI, İbrahim ve EZANOĞLU, Zeynep (2020), "İnovasyonda Açıklık Paradigmasına Geçiş: Türkiye’den Açık İnovasyon Örnekleri", Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.8(3), ss.793-802.
  • DEMİR, Ümmühan ve TAŞER Atıl (2020), "Havalimanlarındaki Hizmet Yeniliklerinin Algılanan Hizmet Kalite Algısı ve Yolcu Memnuniyetine Etkileri", Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.1(5), ss.68-87.
  • DENİZ, Arzu ve ERCİŞ, Aysel (2012), "Tüketici Yenilikçiliğinin Boyutları ve Yenilikçiliği Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkiler", Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, S.7(14), ss.461-475.
  • DOWNS, George W. ve MOHR, Lawrence B. (1976), "Conceptual Issues in the Study of Innovation", Administrative Science Quarterly, S.21(4), ss.700-714.
  • DURSUN, Ömer Osman (2017), "İnovasyon Üzerine Kavramsal Bir İnceleme", International Journal of Management and Administration, S.1(1), ss.12-17.
  • ERSÖZ, Süleyman, PINARBAŞI, Mehmet, TÜRKER, A. Kürşad ve YÜZÜKIRMIZI, Mustafa (2009), "Hizmet Kalitesinin Servqual Metodu ile Ölçümü ve Sonuçların Yapısal Eşitlik Modelleri ile Analizi: Öğretmen Evi Uygulaması", International Jorunal of Engineering Research and Development, S.1(1), ss.19-27.
  • EZANOĞLU, Zeynep ve DAĞLI, İbrahim (2020), "İnovasyonda Açıklık Paradigmasına Geçiş: Türkiye’den Açık İnovasyon Örnekleri", Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.8(3), ss.793-802.
  • GENÇ, Özgür (2018), "Türk Hava Kurumu (THK) Etimesgut Uçak Fabrikası", Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü, Ankara.
  • GÜLEREN, Kürşad Melih ve SÜLÜMBAZ, Mert (2013), "Türk Hava Kurumu Uçak Tasarımları", Mühendis ve Makina Dergisi, S.54(638), ss.54-61.
  • GÜMÜŞ, Sefer (2014), İnovasyonu Oluşturan İşletmelerin Yaşam Döngüleri, Hiperlink Yayınları, İstanbul.
  • GÜNAY, Durmuş ve ÇALIK, Ahmet (2019), "İnovasyon, İcat, Teknoloji ve Bilim Kavramları Üzerine", Üniversite Araştırmaları Dergisi, S.2(1), ss.1-11.
  • GÜRSU, Hakan (2014), Sahi, İnovasyon Neden Bize Bu Kadar Uzak?, Destek Yayınları, İstanbul.
  • HANCIOĞLU, Yasemin ve ATAY, Özlem (2019), "İngiltere, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin Ulusal İnovasyon Sistemlerinin İncelenmesi: Türkiye İçin Öneriler", Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, S.74(2), ss.511-547.
  • HARGROVES, Karlson ve SMITH, Michael Harrison (2006), The Natural Advantage of Nations, Routledge Publisher, London.
  • İNCİR, Gülten (1984), Çalışanların Motivasyonlarına Genel Bir Bakış, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara.
  • KILIÇ, Serkan (2013), "İnovasyon Anlayışına Dayalı Ürün Geliştirme Performansının Değerlendirilmesi", Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • KIZIL, Cevdet ve ASLAN, Tunay (2019), İktisadi ve Sosyal Yönleriyle İnovasyon, İksad Yayınevi, Ankara.
  • KONYALILAR, Nil (2020), "Entelektüel Sermaye ve İnovasyonun Çalışan Performansına Etkisi: Havacılık Sektörü Örneği", Doktora Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KONYALILAR, Nil (2021), "Çalışanlarına Göre İstanbul'da Faaliyet Gösteren Özel Havayolları Şirketlerinde İnovatif Uygulamaların Rekabet Gücüne Etkisi", Tourism and Recreation Journal, S.3(2), ss.132-139.
  • KURT, Emin (2021), "Nuri Demirağ’ın İstanbul’daki Fabrikasında Tasarlanan ve Almanya’da Denemeleri Yapılan Avcı Uçağının Hikâyesi", Osmanlı Bilimi Araştırmaları Dergisi, S.22(1), ss.215-218.
  • KUŞLUVAN, Salih ve EREN, Duygu (2008), "Örgütsel Hizmet Odaklılığın İşletme Performansı Üzerindeki Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama", Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, S.19(2), ss.177-193,
  • OKAY, Hakan ve PINAR, İbrahim (2017), "Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kişisel Bakım Sektörü İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma", Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • OKUMUŞ, Abdullah ve ASIL, Hilal (2007), "Hizmet Kalitesi Algılamasının Havayolu Yolcularının Genel Memnuniyet Düzeylerine Olan Etkisinin İncelenmesi", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, S.36(2), ss.7-29.
  • PALA, Fahrettin ve PİLATİN, Abdulmuttalip (2020), "Beşeri Sermaye ve İnovasyon İlişkisi: Teorik Bir Perspektif", Finansal Piyasalar Üzerine Güncel Araştırmalar, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.205-218.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat ve VERGİLİEL TÜZ, Melek (2013), Örgütsel Davranış, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa.
  • SATI, Zümrüt Ecevit ve IŞIK, Özlem (2011), "İnovasyon ve Stratejik Yönetim Sinerjisi: Stratejik İnovasyon", Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S.9(2), ss.538-559.
  • SÜZEN, Ekrem (2020), "İnovasyon Stratejileri ve Çalışan Motivasyonunun, İşletme Performansına Etkileri: Sivil Havacılık İşletmesinde Bir Uygulama", Doktora Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • TUNCEL, Cem Okan (2011), "İnovasyon Sistemleri ve Ekonomik Gelişme: Bursa Bölgesi İmalat Sanayinde İnovasyon Süreçleri Üzerine Bir Alan Araştırması", Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • TURĞUT, Mustafa ve SONGUR, Ahmet (2022), "Yenilikçiliğin Çalışan Performansına Etkisi: Havacılık Teknisyenleri Üzerinde Bir Araştırma", Süleyman Demirel İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 27(33), ss. 393-407.
  • TÜRKAY, Uğur İlhan ve ARTAR, Okşan (2021), "Havacılık Sektöründe Havalimanlarının Dijital Dönüşümü", Working Paper Series, S.2(1), ss.86-97.
  • ULUSAN, Şayan (2021), "İstikbal Göklerdedir: Türk Tayyare Cemiyeti (1925-1938) Türk Tayyare Cemiyeti'nden Türk Hava Kurumuna", 9. Uluslararası Atatürk Kongresi Bildiriler Kitabı, T.C. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayını, Ankara, ss.2333-2372.
  • ÜNAL, Aslıhan ve KILINÇ, İzzet (2016), Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • YAĞIZ, Mutlu Gülsev (2021), "Sivil Havacılık Sektörünün Dijital Dönüşümü Bağlamında Uluslararası Pazarlama ve İnovasyon", Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, S.5(21), ss.185-210.
  • YALÇIN, Osman (2010), "Türk Devleti’nin Uçak Fabrikası Kurma Mücadelesinde İlk Girişim: Tayyare ve Motor Türk Anonim Şirketi (TOMTAŞ) ve Kayseri Uçak Fabrikası", Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, S.26(78), ss.561-588.
  • YALÇIN, Osman (2016), "Havacılık, Hava Gücünün Doğuşu ve Birinci Dünya Savaşına Etkisi", Atatürk Yolu Dergisi, S.15(59), ss.182-236.
  • YARDIMCI, Can (2020), "Determination of Market Structure of the Electronic and Communication Sector", Journal of Current Researches on Business and Economics, S.10(1), ss.83-90.
  • YARDIMCI, Can (2021), "Pandeminin Ekonomi Üzerindeki Etkileri: Kantil Regresyon Yaklaşımı", Türk Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, S.2(2), ss.106-114.
  • YILMAZ, Osman (2020), İnovasyon Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • http://www.kobigirisim.net (Erişim Tarihi: 18.12.2021).
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi Sumerli Sarıgül 0000-0002-3820-6288

Selcan Coşkun Bu kişi benim 0000-0003-4087-5226

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sumerli Sarıgül, S., & Coşkun, S. (2022). Effects of Innovation Strategies in the Aviation Industry. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 5(2), 365-380. https://doi.org/10.33712/mana.1111467