Artan havacılık faaliyetleri sonucu işletmelerin pazar paylarını korumaları ve sürdürebilirliğini sağlayabilmeleri için ürettikleri ürün ve hizmetlerde yenilikler oluşturmaları gerekmektedir. Bu yenilikler işletmeler açısından stratejik planlamalar haline getirildiğinde yüksek belirsizlik ortamı bulunan havacılık sektöründe işletmelerin değişen şartlara uyum sağlayabilmeleri için yol gösterici olmaktadır. Bu anlamda oluşturulan stratejilerin işletmedeki tüm departmanlara yansıtılması ve tüm personeller tarafından benimsenmesi işletmede oluşabilecek risklere karşı alınmış önlem olmaktadır. Çalışmada inovasyon stratejilerinin Türk Sivil Havacılık sektörüne etkileri incelenmiştir. Bu incelemede inovasyon stratejilerinin geçmişten günümüze gelişimi açıklanarak, inovasyon türleri, işletme yapılarına uygun olarak seçilebilecek inovasyon stratejileri ve inovasyon modellerinden bahsedilmektedir. İnovasyon stratejilerinin havacılık sektörüne katkıları incelenmiştir. Çalışmada havacılık endüstrisinden bahsedilerek havacılıkta hizmet süreci açıklanmıştır. Bu anlamda inovasyon stratejilerinin havacılık hizmet sürecinde hangi alanlarda kullanıldığı açıklanmış olup; işletmelerde performans artışında, çalışan motivasyonunda, müşteri memnuniyetindeki etkileri açıklanmıştır. Bu çalışma sonucunda, havacılık sektöründe uygulanan inovatif hareketlerin çalışan motivasyonuna, işletme performansına ve müşteri memnuniyetine etkilerinin pozitif yönde gerçekleştiği ve uzun vadede işletmelere kar maksimizasyonu avantajı sağladığı tespit edilmiştir.
Makalemin her aşamasında beni sabırla destekleyen aileme, sorduğum her soruya bütün sabrı ve hoşgörüsüyle cevap veren yardımlarını hiçbir konuda esirgemeyen Doç. Dr. Sevgi Sümerli Sarıgül hocama emeklerinin karşılığını ödeyemeyecek olsam da teşekkürü borç bilirim.
As a result of increasing aviation activities, enterprises need to create innovations in the products and services they produce in order to maintain their market share and ensure the sustainability of the enterprises. When these innovations are turned into strategic plans for businesses, they guide businesses to adapt to changing conditions in the aviation sector, which has a high uncertainty environment. In this sense, the projection of the strategies created in the enterprise to all departments and the adoption by all personnel is a measure taken against the risks that may occur in the enterprise. In the study, the effects of innovation strategies on the Turkish Civil Aviation sector were examined. In this review, the development of innovation strategies from the past to the present is explained, and the types of innovations, innovation strategies and innovation models that can be selected in accordance with the business structures are mentioned. The contributions of innovation strategies to the aviation sector have been examined. In the study, the service process in aviation is explained by mentioning the aviation industry. In this sense, it is explained in which areas innovation strategies are used in the aviation service process; the effects of performance improvement, employee motivation and customer satisfaction in enterprises are explained. According to the results of this study, it is found out that the effects of innovative movements applied in the aviation sector on employee motivation, business performance and customer satisfaction are positive and provide profit maximization advantage to enterprises in the long term.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |