Stratejik bir yönetim aracı olarak kurumsal kimlik, bir işletmenin sosyal paydaşlarına, rakiplerine, hedef kitlesine kendisini kabul ettirmek, işletmeye olan inancı oluşturmak itibar kazanmak gibi amaçların gerçekleştirilmesinde en önemli rolü üstlenmektedir. Her işletme, kurumsal kimlik unsularını hedef kitlesine anlatabilmek ve böylece kendisini pazarda tercih edilebilir kılmak amacıyla kurumsal reklam iletişimini kullanmaktadır. İşletmenin kurumsal felsefesine, kurumsal davranışına, kurumsal kültürüne ait bilgiler, kurumsal reklamlar aracılığıyla hedef kitleye ulaşmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de bankacılık sektörünün iki önemli aktörü olan HSBC ve Türkiye İş Bankası’nın 2002–2006 yılları arasında yazılı basında yayınlanan kurumsal reklamları kurumsal kimlik yapıları çerçevesinde analiz edilmiştir
All corporations use corporate communication to communicate with the stakeholders and target audience. The corporate philosophy, corporate behavior, corporate culture of an organization reaches the target audience by corporate advertisements. In this paper, the printed corporate advertisements of the two very important actor of the Turkish banking sector, HSBC and Türkiye İş Bankası between the years 2002-2006 are going to be analyzed within the context of corporate identity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 20 |