BibTex RIS Kaynak Göster

MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 20, 211 - 220, 01.10.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı; mitoz-mayoz öğretiminde farklı öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmış, araştırma gruplarından birisinde kavramsal değişim metinleri, diğerinde geleneksel öğretim yapılmıştır. Araştırmaya Erzurum il merkezinde bulunan 9. sınıf öğrencilerinden oluşan 2 sınıf katılmıştır. Elde edilen bulgulara göre denenen öğretim yöntemleri birbirleri ile karşılaştırıldıklarında ise son test puanlar bakımından anlamlı bir farklılık bulunmuştur

Kaynakça

  • Atılboz, N. G., (2004). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz Ve Mayoz Bölünme Konuları
  • İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3), 147-157. Bahar, M., (2003). Biyoloji Eğitiminde Kavram Yanılgıları ve Kavram Değişim
  • Stratejileri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3 (1), 27-64. Beeth, M. E. (1998). Teaching Science in Fifth Grade: Instructional Goals That Support
  • Conceptual Change, Journal of Research in Science Teaching, 35 (10), 1091-1101.
  • Canpolat, N., Pınarbaşı, T., (2002). Fen Eğitiminde Kavramsal Değişim Yaklaşımı- I: Teorik
  • Dalkıran G., Kesercioğlu T., Boyacı S. (2005). Kavram Haritaları Ve Kavramsal
  • Değişim Metinlerinin Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Olan Tutumlarına Etkisi Ve Öğrenci Görüşleri . XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül 2005 DENİZLİ
  • Driver R., Bell, B. (1986). Students’ Thinking and The Learning of Science: A
  • Constructivist View. School Science Review. (March 1986). pp. 443-456
  • Gönen, S., Akgün, A., (2005). Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi, Elektronik sosyal bilimler dergisi, 3 (11), 92-106.
  • Guzzetti, B., Snyder, T., Glass, G. (1992). Promoting Conceptual Change in Science
  • Can Texts be Used Effectively , Journal of Reading, 35 (8), 642-649. Gülçiçek, Ç., (2002). Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Enerjinin Korunumu İle İlgili
  • Kavram Yanılgıları, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Kazancı, M., Atılboz, N. G., Bora, N. D., Altın, M., (2003). Kavram Haritalama
  • Yönteminin Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Genetik Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135-141. Mikkila, M., (2001). Improving Conceptual Change Concerning Photosynthesis
  • Through Text Design, Learning and Instruction, 11, 241-257. Özmen, H., (2002). Kimyasal Reaksiyonlar Ünitesindeki Kavramların Öğretimine
  • Yönelik Rehber Materyal Geliştirilmesi ve Uygulanması, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Özmen, H., Demircioğlu, G., (2003). Asitler ve Bazlar Konusundaki Öğrenci Yanlış
  • Anlamalarının Değerlendirilmesinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Etkisi, Milli Eğitim Dergisi, 159. Selvi, M., Yakışan, M., (2004). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin enzimler konusu ile ilgili kavram yanılgıları, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 173-182.
  • Sönmez, G., Geban, Ö., Ertepınar, H., (2001). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Elektrik
  • Konusundaki Kavramları Anlamalarında Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkisi, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7-8 Eylül, İstanbul. Tekin, S., Kolomuç, A., (2005). Asitler-bazlar konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması, XIV.
  • Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28–30 Eylül, Denizli. Tekkaya, C., Geban, Ö., Alpaslan, C., (2002). Kavramsal Değişim Yaklaşımının
  • Solunum Konusundaki Kavram Yanılgılarını Gidermesine Olan Etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara. Tekkaya, C., Doğru, P., (2002). Tekkaya, C., Doğru, P., (2002). Kavramsal Değişim
  • Metinleri İle Birlikte Verilen Kavram Haritalarının Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Difüzyon Ve Osmoz Konularını Anlamalarına Etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara. Temelli, A., (2006). Lise Öğrencilerinin Genetik ile İlgili Konulardaki Kavram
  • Yanılgılarının Saptanması, Kastamonu Eğitim Dergisi, 10 (1), 59-66.

THE EFFECT OF CONCEPTUAL CHANGE TEXT ON STUDENTS’ ACHIEVEMENT IN TEACHING OF MITOSIS- MEIOSIS

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 20, 211 - 220, 01.10.2008

Öz

The purpose of this research is to study effect of conceptual change text and traditional teaching methods on students’ achievement in teaching of mitosis and meiosis. Pretest-posttest experimental design with control group was utilized. The experimental group was taught by conceptual change text and the control group was taught by traditional method. Ninth graders going to secondary school in Erzurum. According to findings, conceptual change text and traditional method groups’ achievementt differ significantly

Kaynakça

  • Atılboz, N. G., (2004). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz Ve Mayoz Bölünme Konuları
  • İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3), 147-157. Bahar, M., (2003). Biyoloji Eğitiminde Kavram Yanılgıları ve Kavram Değişim
  • Stratejileri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3 (1), 27-64. Beeth, M. E. (1998). Teaching Science in Fifth Grade: Instructional Goals That Support
  • Conceptual Change, Journal of Research in Science Teaching, 35 (10), 1091-1101.
  • Canpolat, N., Pınarbaşı, T., (2002). Fen Eğitiminde Kavramsal Değişim Yaklaşımı- I: Teorik
  • Dalkıran G., Kesercioğlu T., Boyacı S. (2005). Kavram Haritaları Ve Kavramsal
  • Değişim Metinlerinin Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Olan Tutumlarına Etkisi Ve Öğrenci Görüşleri . XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi 28–30 Eylül 2005 DENİZLİ
  • Driver R., Bell, B. (1986). Students’ Thinking and The Learning of Science: A
  • Constructivist View. School Science Review. (March 1986). pp. 443-456
  • Gönen, S., Akgün, A., (2005). Isı ve sıcaklık kavramları arasındaki ilişki ile ilgili olarak geliştirilen çalışma yaprağının uygulanabilirliğinin incelenmesi, Elektronik sosyal bilimler dergisi, 3 (11), 92-106.
  • Guzzetti, B., Snyder, T., Glass, G. (1992). Promoting Conceptual Change in Science
  • Can Texts be Used Effectively , Journal of Reading, 35 (8), 642-649. Gülçiçek, Ç., (2002). Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Enerjinin Korunumu İle İlgili
  • Kavram Yanılgıları, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Kazancı, M., Atılboz, N. G., Bora, N. D., Altın, M., (2003). Kavram Haritalama
  • Yönteminin Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Genetik Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 135-141. Mikkila, M., (2001). Improving Conceptual Change Concerning Photosynthesis
  • Through Text Design, Learning and Instruction, 11, 241-257. Özmen, H., (2002). Kimyasal Reaksiyonlar Ünitesindeki Kavramların Öğretimine
  • Yönelik Rehber Materyal Geliştirilmesi ve Uygulanması, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Özmen, H., Demircioğlu, G., (2003). Asitler ve Bazlar Konusundaki Öğrenci Yanlış
  • Anlamalarının Değerlendirilmesinde Kavramsal Değişim Metinlerinin Etkisi, Milli Eğitim Dergisi, 159. Selvi, M., Yakışan, M., (2004). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin enzimler konusu ile ilgili kavram yanılgıları, GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 173-182.
  • Sönmez, G., Geban, Ö., Ertepınar, H., (2001). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Elektrik
  • Konusundaki Kavramları Anlamalarında Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkisi, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7-8 Eylül, İstanbul. Tekin, S., Kolomuç, A., (2005). Asitler-bazlar konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması, XIV.
  • Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28–30 Eylül, Denizli. Tekkaya, C., Geban, Ö., Alpaslan, C., (2002). Kavramsal Değişim Yaklaşımının
  • Solunum Konusundaki Kavram Yanılgılarını Gidermesine Olan Etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara. Tekkaya, C., Doğru, P., (2002). Tekkaya, C., Doğru, P., (2002). Kavramsal Değişim
  • Metinleri İle Birlikte Verilen Kavram Haritalarının Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Difüzyon Ve Osmoz Konularını Anlamalarına Etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara. Temelli, A., (2006). Lise Öğrencilerinin Genetik ile İlgili Konulardaki Kavram
  • Yanılgılarının Saptanması, Kastamonu Eğitim Dergisi, 10 (1), 59-66.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Esra Özay

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Özay, E. (2008). MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(20), 211-220.
AMA Özay E. MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ekim 2008;10(20):211-220.
Chicago Özay, Esra. “MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10, sy. 20 (Ekim 2008): 211-20.
EndNote Özay E (01 Ekim 2008) MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 20 211–220.
IEEE E. Özay, “MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 20, ss. 211–220, 2008.
ISNAD Özay, Esra. “MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10/20 (Ekim 2008), 211-220.
JAMA Özay E. MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10:211–220.
MLA Özay, Esra. “MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 10, sy. 20, 2008, ss. 211-20.
Vancouver Özay E. MİTOZ-MAYOZ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;10(20):211-20.