Bu çalışmada, ilköğretim denetmenleri ve ilköğretim okul yöneticilerinin denetim inançları ile ilgili görüşleri ve bu görüşler arasında fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın verileri “Denetim İnançları Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 150 ilköğretim denetmeni ve 150 ilköğretim okulu yöneticisi olmak üzere 300 kişiden oluşmaktadır. Ulaşılan katılımcılar tesadüfî olarak seçilmiştir. Araştırmada yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ilköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin demokratik denetim inancına daha yakın oldukları belirlenmiştir. Ancak ilköğretim okulu yöneticilerinin demokratik denetim inançları ilköğretim denetmenlerine göre daha yüksektir. Araştırmaya katılan ilköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları ile ilgili görüşleri arasında da eğitim durumuna ve kıdeme göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmaya katılan ilköğretim denetmeni ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları ile ilgili görüşleri arasında göreve göre anlamlı bir fark vardır
Denetim Denetim inançları İlköğretim denetmenleri İlköğretim okulu yöneticileri
In this study, it was tried to define what the primary school supervisors and primary school administrators’ opinions concerning supervision; if there were any differences between the opinions. The data f this survey type study was gathered with “Supervision Perception Scale”. The target population of the study consisted of 300 people as 150 primary school supervisors and 150 primary school administrators. The participants were chosen randomly. Frequency, mean, standard deviation, t-test and variance analysis were used in the study. According to the findings of the study, it was seen that both the supervisors and administrators perceptions were close to democratic supervision. However, the administrators’ perception about the democratic supervision was found to be higher than the supervisors’. There were meaningful differences between the opinions of supervisors and administrators took part in the study depending on their educational background and seniority in their work. Besides, meaningful differences were found between the opinions of the supervisors and administrators depending on their position
Supervision Supervision belief Primary school supervisors Primary school administrators
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 17 |