BibTex RIS Kaynak Göster

İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 17, 53 - 64, 01.05.2007

Öz

Bu araştırmada insan kaynakları ve okulun eğitim programının yönetimi boyutlarına ilişkin işlevlerin ortaöğretim kurumlarında çalışan işgörenlerin sendikal örgütlenme istekliliklerini ne derece etkilediklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma iki alt problemde desenlenmiştir. Birincil olarak Planlama ve İşe Alma, Eğitim ve Geliştirme, İş İlişkileri, Değerleme ve Ödeme, Sağlık ve Sosyal Güvenlik, Ayırma ile Eğitim Programının Yönetimi boyutlarında hangi etmenler, ortaöğretim kurum işgörenlerinin sendikal örgütlenme istekliliğini ne derece etkilediği saptanmıştır. İkincil olarak bu boyutlardaki sendikal örgütlenme istekliliklerinin farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Eskişehir Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında çalışan 578 işgören üzerinde yapılmıştır. Araştırma 2001–2002 öğretim yılı ve araştırmacıların görüşlerine dayalı verilerle sınırlıdır. Araştırma sonuçlarına göre Sağlık ve Sosyal Güvenlik, Değerleme ve Ödeme ile İş İlişkileri boyutlarına ilişkin etmenler ortaöğretim kurumlarında çalışan işgörenlerin sendikal örgütlenme istekliliklerini diğer boyutlara ilişkin etmenlere göre daha çok etkilemektedir.

Kaynakça

  • AÇIKALIN, A. (1996) Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının (Personel) Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • ____. (1998) Toplumsal Kurumsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • ALDEMİR, C. ve diğerleri. (1993) Personel Yönetimi, İzmir: Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları.
  • ALLEN, R. E ve KEAVENY T. J. (1988) Comtemporary Labor Relations, New York
  • Addison- Wesley Publishing Company. AYDIN, M. (1991) Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • BALCI, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırm, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • BYARS, L.L.ve RUE, L.W. (1997) Human Resource Managemen, Boston: Irwin Inc.
  • CARRELL, M.R. ve diğerleri. (1989). Personnel Human Resource Management
  • Melbourne: Merill Publishing Company. CASTETTER, W. ve YOUNG, P. (2000) The Human Resource, New York: Merill.
  • CASCIO, W. (1995) Managing Human Resource. New York: Mc Graw Hill Inc.
  • De CENZO, D. A. ve Robbıns, S. P. (1999) Human Resorce Management. New York: John
  • Willey and Johns Inc. DESSLER, G. (1997). Personnel Management, New York: Prentice Hall
  • ERDEM, A.R. (1996). “İlkokul Öğretmenlerinin ve Yöneticilerinin Eğitim Sendikalarından
  • Beklentileri.” (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, FISHER, C.D. ve diğerleri. (1996) Human Resource Management, Boston: Houghton Mıfflin Company.
  • FOSSUM, J.A. (1992). Labor Relations Development, Structure, Process, Homewood
  • Richarrd D. Irwin Inc. FRENCH, W. (1994). Human Resource Management, Boston: Houghton Mifflin Company.
  • GALL, J ve Diğerleri. (1999) Applying Educational Researce, New York: Longman.
  • HABERFELD, Y. (1995) Why Do Workers Join Unions? The Case of Israel. Industrial and Labor Relations Review Vol. 48 No:4, July: 656-670.
  • HALLARON, J. (1986) Personel and Human Resource Management, New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • HELLRİEGEL, D. ve diğerleri. (1995) Organizational Behavior, New York: Wert Publuhing Company
  • IVANCEVİCH, J.M. ve MATTESON M.T. (1990) Organizational Behavior and Management, Boston: BPI Irwin Inc.
  • KARAKAYA, H. (2001). “Öğretmenlerin Örgütlenme Nedenleri.” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, Hacettepe Üniversitesi.
  • KARASAR, N. (1991) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Sanem Matbaacılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
  • KOWALSKI, T.J. (1999) The Scholl Superintendent Theory, Practice and Cases, New
  • Jersey: Prentice Hall Inc., LEAP, T. ve CRINO, M.D. (1989) Personnel / Human Resource Management, New York: Macmillan Company
  • LUTHANS, F. (1992) Organizational Behavior, New York: Mc Graw Hill Inc.
  • NORTHCRAFT, G.B. ve NEALE M.A. (1990) Organizational Behavior, Chicago: The Dryden Press.
  • ÖZDAMAR, K. (1997) Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • ROBBİSNS, S. (1996) Organizational Behavior, New jersey: Prentice Hall.
  • SALAMON, M. (1998) Industrial Relations, Cabridge: Prentice Holl.
  • SCARPELLO, V.G. ve Ledvinda J. (1988) Personnel Human Resource Management
  • Environments and Functions, Boston: PWS Cont Publishing Company, SLOANE, A. A. ve WITNEY F. (1991) Labor Relations, New Jersey: Prentice Hall.
  • SZİLAGY, A.D. ve WALLECE, M. J. (1990) Organizational Behavior and Performance
  • YÜKSEL, Ö. (1998) İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Gazi Büro Kitabevi Tic. Ltd. Şti.

EFFECTS OF FACTORS REGARDING HUMAN RESOURCE MANAGEMENT AND CURRICULUM ADMINISTRATION ON TRADE UNIONS ORGANIZATION OF SECONDARY SCHOOL EMPLOYEES

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 17, 53 - 64, 01.05.2007

Öz

In this study it's aimed to investigate the question that to what extent functions of human resource management and administrative dimensions of curriculum management in schools affect the willingness of participation to trade unions for all employees, that is, administrators, teachers, civil servants and workers. The research problem has two sub-problems. The first one is aimed to investigate the question that to what extent functions of human resource management- Planning and Employment, Training and Improvement, Business Relation, Appraising and Rewarding, Health Social Security, Election and Retirement, Curriculum Administration in schools affect the willingness of participation to trade unions for administrators, teachers, civil servants and workers. The second one tries to find out whether there is significant differentiation among the dimensions mentioned above. Research was realized on the 578 blue and white collar individuals working in public and private high schools in Eskişehir. Research was limited with opinions of respondents and data belonging to 2001- 2002 academic year. At the end of the research, it was concluded that all employees in schools are much more affected by Health and Social Security, Appraising and Rewarding and Business Relations than other dimensions

Kaynakça

  • AÇIKALIN, A. (1996) Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının (Personel) Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • ____. (1998) Toplumsal Kurumsal ve Teknik Yönleriyle Okul Yöneticiliği, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • ALDEMİR, C. ve diğerleri. (1993) Personel Yönetimi, İzmir: Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları.
  • ALLEN, R. E ve KEAVENY T. J. (1988) Comtemporary Labor Relations, New York
  • Addison- Wesley Publishing Company. AYDIN, M. (1991) Eğitim Yönetimi, Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • BALCI, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırm, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • BYARS, L.L.ve RUE, L.W. (1997) Human Resource Managemen, Boston: Irwin Inc.
  • CARRELL, M.R. ve diğerleri. (1989). Personnel Human Resource Management
  • Melbourne: Merill Publishing Company. CASTETTER, W. ve YOUNG, P. (2000) The Human Resource, New York: Merill.
  • CASCIO, W. (1995) Managing Human Resource. New York: Mc Graw Hill Inc.
  • De CENZO, D. A. ve Robbıns, S. P. (1999) Human Resorce Management. New York: John
  • Willey and Johns Inc. DESSLER, G. (1997). Personnel Management, New York: Prentice Hall
  • ERDEM, A.R. (1996). “İlkokul Öğretmenlerinin ve Yöneticilerinin Eğitim Sendikalarından
  • Beklentileri.” (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi, FISHER, C.D. ve diğerleri. (1996) Human Resource Management, Boston: Houghton Mıfflin Company.
  • FOSSUM, J.A. (1992). Labor Relations Development, Structure, Process, Homewood
  • Richarrd D. Irwin Inc. FRENCH, W. (1994). Human Resource Management, Boston: Houghton Mifflin Company.
  • GALL, J ve Diğerleri. (1999) Applying Educational Researce, New York: Longman.
  • HABERFELD, Y. (1995) Why Do Workers Join Unions? The Case of Israel. Industrial and Labor Relations Review Vol. 48 No:4, July: 656-670.
  • HALLARON, J. (1986) Personel and Human Resource Management, New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • HELLRİEGEL, D. ve diğerleri. (1995) Organizational Behavior, New York: Wert Publuhing Company
  • IVANCEVİCH, J.M. ve MATTESON M.T. (1990) Organizational Behavior and Management, Boston: BPI Irwin Inc.
  • KARAKAYA, H. (2001). “Öğretmenlerin Örgütlenme Nedenleri.” (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, Hacettepe Üniversitesi.
  • KARASAR, N. (1991) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Sanem Matbaacılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
  • KOWALSKI, T.J. (1999) The Scholl Superintendent Theory, Practice and Cases, New
  • Jersey: Prentice Hall Inc., LEAP, T. ve CRINO, M.D. (1989) Personnel / Human Resource Management, New York: Macmillan Company
  • LUTHANS, F. (1992) Organizational Behavior, New York: Mc Graw Hill Inc.
  • NORTHCRAFT, G.B. ve NEALE M.A. (1990) Organizational Behavior, Chicago: The Dryden Press.
  • ÖZDAMAR, K. (1997) Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • ROBBİSNS, S. (1996) Organizational Behavior, New jersey: Prentice Hall.
  • SALAMON, M. (1998) Industrial Relations, Cabridge: Prentice Holl.
  • SCARPELLO, V.G. ve Ledvinda J. (1988) Personnel Human Resource Management
  • Environments and Functions, Boston: PWS Cont Publishing Company, SLOANE, A. A. ve WITNEY F. (1991) Labor Relations, New Jersey: Prentice Hall.
  • SZİLAGY, A.D. ve WALLECE, M. J. (1990) Organizational Behavior and Performance
  • YÜKSEL, Ö. (1998) İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Gazi Büro Kitabevi Tic. Ltd. Şti.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Turan Akman Erkılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Erkılıç, T. A. (2007). İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 53-64.
AMA Erkılıç TA. İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2007;9(17):53-64.
Chicago Erkılıç, Turan Akman. “İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, sy. 17 (Mayıs 2007): 53-64.
EndNote Erkılıç TA (01 Mayıs 2007) İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 17 53–64.
IEEE T. A. Erkılıç, “İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 17, ss. 53–64, 2007.
ISNAD Erkılıç, Turan Akman. “İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/17 (Mayıs 2007), 53-64.
JAMA Erkılıç TA. İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;9:53–64.
MLA Erkılıç, Turan Akman. “İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 17, 2007, ss. 53-64.
Vancouver Erkılıç TA. İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİYLE İLGİLİ ETMENLERİN ORTAÖĞRETİMDE ÇALIŞANLARIN SENDİKAL ÖRGÜTLENMELERİNE ETKİLERİ. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;9(17):53-64.