Bu araştırmada insan kaynakları ve okulun eğitim programının yönetimi boyutlarına ilişkin işlevlerin ortaöğretim kurumlarında çalışan işgörenlerin sendikal örgütlenme istekliliklerini ne derece etkilediklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma iki alt problemde desenlenmiştir. Birincil olarak Planlama ve İşe Alma, Eğitim ve Geliştirme, İş İlişkileri, Değerleme ve Ödeme, Sağlık ve Sosyal Güvenlik, Ayırma ile Eğitim Programının Yönetimi boyutlarında hangi etmenler, ortaöğretim kurum işgörenlerinin sendikal örgütlenme istekliliğini ne derece etkilediği saptanmıştır. İkincil olarak bu boyutlardaki sendikal örgütlenme istekliliklerinin farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Eskişehir Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde özel ve resmi ortaöğretim kurumlarında çalışan 578 işgören üzerinde yapılmıştır. Araştırma 2001–2002 öğretim yılı ve araştırmacıların görüşlerine dayalı verilerle sınırlıdır. Araştırma sonuçlarına göre Sağlık ve Sosyal Güvenlik, Değerleme ve Ödeme ile İş İlişkileri boyutlarına ilişkin etmenler ortaöğretim kurumlarında çalışan işgörenlerin sendikal örgütlenme istekliliklerini diğer boyutlara ilişkin etmenlere göre daha çok etkilemektedir.
İnsan kaynakları yönetimi eğitim programının yönetimi sendikal örgütlenmeye katılma istekliliği
In this study it's aimed to investigate the question that to what extent functions of human resource management and administrative dimensions of curriculum management in schools affect the willingness of participation to trade unions for all employees, that is, administrators, teachers, civil servants and workers. The research problem has two sub-problems. The first one is aimed to investigate the question that to what extent functions of human resource management- Planning and Employment, Training and Improvement, Business Relation, Appraising and Rewarding, Health Social Security, Election and Retirement, Curriculum Administration in schools affect the willingness of participation to trade unions for administrators, teachers, civil servants and workers. The second one tries to find out whether there is significant differentiation among the dimensions mentioned above. Research was realized on the 578 blue and white collar individuals working in public and private high schools in Eskişehir. Research was limited with opinions of respondents and data belonging to 2001- 2002 academic year. At the end of the research, it was concluded that all employees in schools are much more affected by Health and Social Security, Appraising and Rewarding and Business Relations than other dimensions
human resource management curriculum administration willingness of participation to trade unions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 17 |