Türkiye’de düzenlenen yerel etkinlikler; kapsamları dar, yerel veya bölgesel organizasyonlar olmalarına rağmen, turizm açısından önemi artmış, turistik çekicilik yaratan, sosyal ve kültürel olaylar olarak görülmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın ilk aşamasında, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca belirlenen 1188 yerel etkinlik bölgelere, illere, düzenlendiği aylara ve konularına göre incelenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasındaysa, söz konusu etkinliklerin iç ve dış turizm amaçlı olarak değerlendirilip değerlendirilemeyeceğinin belirlenmesi amacıyla, yerel etkinlik düzenleyen 80 İl Müdürlüğüne anket gönderilerek elde edilen sonuçların analizi yapılmıştır
Alternatif turizm turizmde ürün çeşitlendirme ve yerel etkinlikler
Although all special events organized in Turkey are accepted as local and\or regional events, their touristic importance has been graduately increasing as social gatherings. At the first part of this research, 1188 special local events identified by the Turkish Ministry of Tourism have been classified and researched according to their contents, place of accurance, regions and times. In the second part, a questionary was sent to Tourism Directory of 80 major tourism cities through out Turkey asking whether or not those events could be planned as future touristic activities and attractions
Alternative tourism product diversification in tourism and special events
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 15 |