BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 15, 181 - 196, 01.05.2006

Öz

Türkiye’de düzenlenen yerel etkinlikler; kapsamları dar, yerel veya bölgesel organizasyonlar olmalarına rağmen, turizm açısından önemi artmış, turistik çekicilik yaratan, sosyal ve kültürel olaylar olarak görülmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın ilk aşamasında, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca belirlenen 1188 yerel etkinlik bölgelere, illere, düzenlendiği aylara ve konularına göre incelenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasındaysa, söz konusu etkinliklerin iç ve dış turizm amaçlı olarak değerlendirilip değerlendirilemeyeceğinin belirlenmesi amacıyla, yerel etkinlik düzenleyen 80 İl Müdürlüğüne anket gönderilerek elde edilen sonuçların analizi yapılmıştır

Kaynakça

  • ALPAR, M., (1998), Eğirdir ve Yöresinde Alternatif Turizm Çeşitlerinin Geliştirilmesi, Turizmde Seçme Makaleler :30, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını: 15-26.
  • CROMPTON, J.L. ve MCKAY, S.L., (1997), Motives of Visitors Attending Festival Events, Annals of Tourism Research, Volume 24, Number 2.
  • GETZ, D., (1989), Special Events Defining the Product, Tourism Management, Volume 10, Number 2.
  • GETZ, D. ve FRİSBY, W., (1989), Şehir Festivallerinin Turizm Üzerindeki Etki Düzeyi Üzerine Bir Araştırma, Turizmde Seçme Makaleler:3, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını :14-34.
  • GETZ, D. ve FRİSBY, W., (1990), Festival Management: A Case Study Perspective, Journal of Travel Research, Volume 28, Number 3.
  • GETZ, D. ve FRİSBY, W., (1990), Festival Yönetimi: Bir Durum Değerlendirme Perspektifi, Turizmde Seçme Makaleler:6, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını:1-15.
  • GETZ, D., (1991), Festivals, Special Events, and Tourism, New York, Van Nostrand Reinhold.
  • GETZ, D., (2000), Defining the Field of Event Management, Event Management An International Journal, Volume 6, Number 1.
  • GETZ, D., O’NEILL, M. ve CARLSEN, J., (2001), Service Quality Evaluation at Events through Service Mapping, Journal of Travel Research, Volume 39, Number 4.
  • LONG, P.T. Ve PERDUE, R., (1989), The Economic Impact of Rural Festivals and Special Events: Assessing the Spatial Distribution of Expenses, Journal of Travel Research, Volume 28 Number 1, Summer 1989.
  • MC DONNELL, I., JOHNNY, A., ve O’TOOLE, W., (1998), Festival and Special Event Management, John Wiley & Sons Australia Ltd., Brisbane.
  • RAYBOULD, M., TREVOR, M., ELIZABETH, F., RENETA, T.,(2000), Counting the Herd. Using Aerial Photography to Estimate Attendance at Open Events, Event Management An Internatıonal Journal, Volume 6, Number 1.
  • TOSUN, C. Ve BİLİM, Y., (2003), Alternatif Turizm ve Turistik Ürün Çeşitlendirme Stratejileri: Hatay Örneği. http://cmyo.ankara.edu.tr/Eiktisad/TURKONF/ web/Cevat Bilim/Cevat-Bilim.doc adresinden alınmıştır.
  • THRANE, C., (2002), Jazz Festival Visitors and Their Expenditures: Linking Spending Patterns to Musical Interest, Journal of Travel Research, Volume 40, Number 3, February 2002.
  • TURİZM BAKANLIĞI, (2003), Yerel Etkinlikler 2003, Ankara, Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Yayını.
  • YOON, S., DANIEL, M., SPENCER, D., Ve DAE-KWAN, K., (2000), A Profıle of Michigan’s Festival and Special Event Tourism Market, Event Management An International Journal, Volume 6, Number 1.

A RESEARCH ON SPECIAL LOCAL EVENTS FOR FUTURE USAGE AS TOURISTIC ATTRACTIONS IN TURKEY

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 15, 181 - 196, 01.05.2006

Öz

Although all special events organized in Turkey are accepted as local and\or regional events, their touristic importance has been graduately increasing as social gatherings. At the first part of this research, 1188 special local events identified by the Turkish Ministry of Tourism have been classified and researched according to their contents, place of accurance, regions and times. In the second part, a questionary was sent to Tourism Directory of 80 major tourism cities through out Turkey asking whether or not those events could be planned as future touristic activities and attractions

Kaynakça

  • ALPAR, M., (1998), Eğirdir ve Yöresinde Alternatif Turizm Çeşitlerinin Geliştirilmesi, Turizmde Seçme Makaleler :30, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını: 15-26.
  • CROMPTON, J.L. ve MCKAY, S.L., (1997), Motives of Visitors Attending Festival Events, Annals of Tourism Research, Volume 24, Number 2.
  • GETZ, D., (1989), Special Events Defining the Product, Tourism Management, Volume 10, Number 2.
  • GETZ, D. ve FRİSBY, W., (1989), Şehir Festivallerinin Turizm Üzerindeki Etki Düzeyi Üzerine Bir Araştırma, Turizmde Seçme Makaleler:3, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını :14-34.
  • GETZ, D. ve FRİSBY, W., (1990), Festival Management: A Case Study Perspective, Journal of Travel Research, Volume 28, Number 3.
  • GETZ, D. ve FRİSBY, W., (1990), Festival Yönetimi: Bir Durum Değerlendirme Perspektifi, Turizmde Seçme Makaleler:6, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını:1-15.
  • GETZ, D., (1991), Festivals, Special Events, and Tourism, New York, Van Nostrand Reinhold.
  • GETZ, D., (2000), Defining the Field of Event Management, Event Management An International Journal, Volume 6, Number 1.
  • GETZ, D., O’NEILL, M. ve CARLSEN, J., (2001), Service Quality Evaluation at Events through Service Mapping, Journal of Travel Research, Volume 39, Number 4.
  • LONG, P.T. Ve PERDUE, R., (1989), The Economic Impact of Rural Festivals and Special Events: Assessing the Spatial Distribution of Expenses, Journal of Travel Research, Volume 28 Number 1, Summer 1989.
  • MC DONNELL, I., JOHNNY, A., ve O’TOOLE, W., (1998), Festival and Special Event Management, John Wiley & Sons Australia Ltd., Brisbane.
  • RAYBOULD, M., TREVOR, M., ELIZABETH, F., RENETA, T.,(2000), Counting the Herd. Using Aerial Photography to Estimate Attendance at Open Events, Event Management An Internatıonal Journal, Volume 6, Number 1.
  • TOSUN, C. Ve BİLİM, Y., (2003), Alternatif Turizm ve Turistik Ürün Çeşitlendirme Stratejileri: Hatay Örneği. http://cmyo.ankara.edu.tr/Eiktisad/TURKONF/ web/Cevat Bilim/Cevat-Bilim.doc adresinden alınmıştır.
  • THRANE, C., (2002), Jazz Festival Visitors and Their Expenditures: Linking Spending Patterns to Musical Interest, Journal of Travel Research, Volume 40, Number 3, February 2002.
  • TURİZM BAKANLIĞI, (2003), Yerel Etkinlikler 2003, Ankara, Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Yayını.
  • YOON, S., DANIEL, M., SPENCER, D., Ve DAE-KWAN, K., (2000), A Profıle of Michigan’s Festival and Special Event Tourism Market, Event Management An International Journal, Volume 6, Number 1.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İsmail Kızılırmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kızılırmak, İ. (2006). TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 181-196.
AMA Kızılırmak İ. TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2006;8(15):181-196.
Chicago Kızılırmak, İsmail. “TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 15 (Mayıs 2006): 181-96.
EndNote Kızılırmak İ (01 Mayıs 2006) TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 15 181–196.
IEEE İ. Kızılırmak, “TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 15, ss. 181–196, 2006.
ISNAD Kızılırmak, İsmail. “TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/15 (Mayıs 2006), 181-196.
JAMA Kızılırmak İ. TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;8:181–196.
MLA Kızılırmak, İsmail. “TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 15, 2006, ss. 181-96.
Vancouver Kızılırmak İ. TÜRKİYE’DE DÜZENLENEN YEREL ETKİNLİKLERİN TURİSTİK ÇEKİCİLİK OLARAK KULLANILMASINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;8(15):181-96.