BibTex RIS Kaynak Göster

ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI

Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 5, 64 - 85, 01.02.2003

Öz

Bilgi üretiminin merkezi gibi fonksiyon gören üniversiteler büyük kaynaklara sahiptir. Bu nedenle teorik ve uygulama bilgisine sahip insan yetistirmek ve bilgi üretmek üniversitelerin stratejisi olmalidir. Üniversitelerin yapacaklari arastirma ve incelemeler toplumsal hayat ve ekonomik sektörlere yarar saglayacak bir arz-talep dengesi içerisinde olmalidir. Istihdam kurumu olan ekonomik sektörlerin talebine uygun bir bilgi arzi, üniversitelerin reel hayat ve sektörlerle olan baglarini daha fazla kuvvetlendirecektir. Sanayinin ihtiyaçlarina cevap vermeyen bir üniversite, üretigi ancak uygulamaya geçirilemeyen bilgiye harcadigi kaynaklardan dolayi ulusal ekonomi için sadece maliyettir. Kullanilmayan para gibi, paylasilmayan bir bilgi, hareket etmeyen bir sermaye yararsizdir. Ancak üniversitenin kendinden beklenen faydayi saglamasi için sanayi ile karsilikli etkilesimde bulunmasi gerekir. Günümüze kadar bu etkilesim gelismedigi için ciddi kayiplar vardir. Bu çalisma, böyle bir isbirliginin, ortak bilgi üretme ve kullanma yoluyla mal ve hizmete katacagi deger ile rekabette tasidigi önemi ortaya koyacaktir. Bu amaçla sanayi ve üniversite için iki farkli anket gelistirilmis ve bu anketler araciligiyla toplanan veriler yorumlanmaya çalisilmistir. Tanimlayici istatistikler kullanilarak üniversite ve sanayinin birbirlerini algilayislari degerlendirilecektir.

Kaynakça

  • COBURN C. and DAN, B., (1995), Partnerships:A Compendium of State and Federal Cooperative Technology Programs :Colombus.
  • DEAN T., (1992), Anticipating Tomorrow's Technology Needs , Omni, Vol. 15.
  • DENNIS N., (1998), Japan Law Fosters Academic Patents , Science, Vol. 280.
  • DEUTCH J. M., (1997), Getting University-Industry Relations Right, Technology Review, Vol. 94.
  • DRUCKER P. F., (1992), Managing for The Future:The 1990s and Beyond, (Der.) Truman Tallen Book, Dutton:USA.
  • DURA C., “Üniversite-Sanayi Isbirligi Üzerine Bir Deneme, Ankara Üniversitesi”, Siyasal Bilgiler Dergisi, Cilt:49, Sayi:3-4, 1994.
  • EVANA J. and STEWARD, F., “Public Sector Entrepreneurship in Central and Eastern Europe:A Study of Academic Spin-Offs in Bulgaria and Hungary”, Journal of Appl ied Management Studies , Vol. 7, 1998.
  • FRIEDMAN T., (2000), Küresellesmenin Gelecegi, Çev., Elif Özsayar, Boyner Holding Yayinlari:Istanbul.
  • GÜLEÇ K., (1987), Üniversiteler Arastirma Kurumlari ve Sanayi Arasindaki Iliskiler, Sosyal Planlama Baskanligi Arastirma Projesi:Ankara.
  • HSING M. H., “Equity in Educational Development in the Republic of China”, Chinese Education and Society, Vol. 27, 1994.
  • ISO (1999), Etkin Bir Üniversite-Sanayi Isbirligi Nasil Olmalidir?, Insan Kaynaklari Gelistirme Subesi Yayinlari No:2:Istanbul.
  • LEWIS J. D., (1995), The Connected Corparation, How Leading Companies Win Through Customer-Supplier Alliances , The Free Press.
  • MACFERSON A.D., “Academic -Industry Linkages and Small Firm Innovation:Evidence From The Scientific Instruments Sector”, Entrepreneurship and Regional Development, Vol. 10, 1998.
  • MATHERSON D. and MATHERSON, J., (1998), Akilli Örgüt:Stratejik Ar -Ge ile Deger Yaratma, Çev. Meral Tüzel, Boyner Holding Yayinlari:Istanbul
  • MICHAEL R., (1996), Chicago PL and Gale Research Form Partnership, Library Journal, Vol. 121.
  • Multional Monitor., (1997), The Corporatized University, Vol. 18.
  • National Science Board., (1993), Science and Engineering Indicators:USA
  • OTTOSON S. and WANG, W., “Product Life Cycles and Continuing Education Implications”, European Journal of Engineering Education, 1997.
  • ÖZTÜRK A., Önal, G. ve dig., (1995), Türkiye Üniversite -Sanayi Isbirligi:Birinci Surasi, ITÜ:Istanbul.
  • ROEBUCK D. and DOROTHY, E., “Forging Links Between The Academic and Business Communities”, Journal of Education for Business , Vol. 71.
  • SEITZER D., `Technology Transfer:A Flexible Link Between Research, University and Industry`, European Journal of Engineering Education, Vol. 24, (1999.
  • STEWARD T. A., (1997), Entelektüel Sermaye, Çev. Nurettin Elhüseyni, MESS Yayinlari, No:258:Istanbul.
  • University of Twente, (2000), Office for International Cooperation (BIS):The Netherlands
  • VYAS N. M., SHELBURN., W. L. and ROGERS D. C., “An Analysis of Strategic Alliances:Forms, Functions and Framework”, Journal of Business and Industrial Marketing , Vol. 10, No:3.
  • YÜCEL I. H., (1997), Bilim Teknoloji Politikalari, Devlet Planlama Teskilati:Ankara.

ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI

Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 5, 64 - 85, 01.02.2003

Öz

Kaynakça

  • COBURN C. and DAN, B., (1995), Partnerships:A Compendium of State and Federal Cooperative Technology Programs :Colombus.
  • DEAN T., (1992), Anticipating Tomorrow's Technology Needs , Omni, Vol. 15.
  • DENNIS N., (1998), Japan Law Fosters Academic Patents , Science, Vol. 280.
  • DEUTCH J. M., (1997), Getting University-Industry Relations Right, Technology Review, Vol. 94.
  • DRUCKER P. F., (1992), Managing for The Future:The 1990s and Beyond, (Der.) Truman Tallen Book, Dutton:USA.
  • DURA C., “Üniversite-Sanayi Isbirligi Üzerine Bir Deneme, Ankara Üniversitesi”, Siyasal Bilgiler Dergisi, Cilt:49, Sayi:3-4, 1994.
  • EVANA J. and STEWARD, F., “Public Sector Entrepreneurship in Central and Eastern Europe:A Study of Academic Spin-Offs in Bulgaria and Hungary”, Journal of Appl ied Management Studies , Vol. 7, 1998.
  • FRIEDMAN T., (2000), Küresellesmenin Gelecegi, Çev., Elif Özsayar, Boyner Holding Yayinlari:Istanbul.
  • GÜLEÇ K., (1987), Üniversiteler Arastirma Kurumlari ve Sanayi Arasindaki Iliskiler, Sosyal Planlama Baskanligi Arastirma Projesi:Ankara.
  • HSING M. H., “Equity in Educational Development in the Republic of China”, Chinese Education and Society, Vol. 27, 1994.
  • ISO (1999), Etkin Bir Üniversite-Sanayi Isbirligi Nasil Olmalidir?, Insan Kaynaklari Gelistirme Subesi Yayinlari No:2:Istanbul.
  • LEWIS J. D., (1995), The Connected Corparation, How Leading Companies Win Through Customer-Supplier Alliances , The Free Press.
  • MACFERSON A.D., “Academic -Industry Linkages and Small Firm Innovation:Evidence From The Scientific Instruments Sector”, Entrepreneurship and Regional Development, Vol. 10, 1998.
  • MATHERSON D. and MATHERSON, J., (1998), Akilli Örgüt:Stratejik Ar -Ge ile Deger Yaratma, Çev. Meral Tüzel, Boyner Holding Yayinlari:Istanbul
  • MICHAEL R., (1996), Chicago PL and Gale Research Form Partnership, Library Journal, Vol. 121.
  • Multional Monitor., (1997), The Corporatized University, Vol. 18.
  • National Science Board., (1993), Science and Engineering Indicators:USA
  • OTTOSON S. and WANG, W., “Product Life Cycles and Continuing Education Implications”, European Journal of Engineering Education, 1997.
  • ÖZTÜRK A., Önal, G. ve dig., (1995), Türkiye Üniversite -Sanayi Isbirligi:Birinci Surasi, ITÜ:Istanbul.
  • ROEBUCK D. and DOROTHY, E., “Forging Links Between The Academic and Business Communities”, Journal of Education for Business , Vol. 71.
  • SEITZER D., `Technology Transfer:A Flexible Link Between Research, University and Industry`, European Journal of Engineering Education, Vol. 24, (1999.
  • STEWARD T. A., (1997), Entelektüel Sermaye, Çev. Nurettin Elhüseyni, MESS Yayinlari, No:258:Istanbul.
  • University of Twente, (2000), Office for International Cooperation (BIS):The Netherlands
  • VYAS N. M., SHELBURN., W. L. and ROGERS D. C., “An Analysis of Strategic Alliances:Forms, Functions and Framework”, Journal of Business and Industrial Marketing , Vol. 10, No:3.
  • YÜCEL I. H., (1997), Bilim Teknoloji Politikalari, Devlet Planlama Teskilati:Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sabahat Bayrak Bu kişi benim

Muhsin Halıs Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Bayrak, S., & Halıs, M. (2003). ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 64-85.
AMA Bayrak S, Halıs M. ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Şubat 2003;3(5):64-85.
Chicago Bayrak, Sabahat, ve Muhsin Halıs. “ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3, sy. 5 (Şubat 2003): 64-85.
EndNote Bayrak S, Halıs M (01 Şubat 2003) ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3 5 64–85.
IEEE S. Bayrak ve M. Halıs, “ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI”, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, ss. 64–85, 2003.
ISNAD Bayrak, Sabahat - Halıs, Muhsin. “ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/5 (Şubat 2003), 64-85.
JAMA Bayrak S, Halıs M. ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2003;3:64–85.
MLA Bayrak, Sabahat ve Muhsin Halıs. “ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, 2003, ss. 64-85.
Vancouver Bayrak S, Halıs M. ÖGRETIM ELEMANLARI VE SANAYICI AÇISINDAN ÜNIVERSITE-SANAYI ISBIRLIGININ DEGERLENDIRILMESI. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2003;3(5):64-85.