Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 141 - 156, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Ali, Lawand, “Usüsü Tedrisi’n-Nahv Li’n-natikîne Bigayri’l-Arabiye (Es-senetü’t-tahdiriye Bicamiati Mardin Artuklu Enmuzecen),” Talimu’l-Arabiye Linnatıkîne Bigayriha -Tecaribun Fi Camiati Mardin Artuklu-, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Ankara 2020.
  • Bekir Mehmet Ali, Anadili Arapça Olmayanlara Konuşma Becerisinin Öğretmesine Dair Bir Bakış Açısı, Rimar Academy, İstanbul, 2020.
  • El-Advani, Halid, Menheciyyetü Talimi’l-lügati’l-Arabiyeti Litullabi’l Merhaleti’t-Tahdiriye (Fi Külliyeti-L Ulumi-L İslamiye Bi'cami'ati Mardin Artuklu, Kıra'etün Fi Mukarrarati-L Ami-D Dirasi 2016-2017), Kısmü Min Kitabi: Talimi-L Arabiye Linnatıkıyne Bigayriha Tecaribün Fi Camiati Mrdin Artuklu, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Matbaatü Uzun Dijital, Nisan, 2020, Ankara.
  • Kaddad, Mustafa, Elfuruku-L Menheciye Beyne Silsileti Ebced Ve Minhacü İstanbul Ettürki, Risaletü Macisteyr, Nukıyşet Fi Camiati Mardin 2020,
  • Nettuf Ahmed Ve Zümela'ühü, Silsiletü Ebced Li Talimi-N Natıkıyne Bigatyriha, Matbaatü Protek, Malatya, Türkiye, 2017, Nettuf, Ahmed, Vesikatü Lecnetü-t Telifi Litalimi-L Arabiye Lınnatıkıyne Bigayriha Fi Camiati İnönü – Türkiye, Menşurun Fi Kitabi Mu'temeri İstanbul.
  • Yusuf, Hüseyin, Yahya b. Hamza'nın, Zecacî’nin el-Cumel İsımli Kıtabına Karşı İtirazlarının Toplaması ve Çalışması, Iğdır Üni. İfder., Sayı No: 13, Nisan 2019.

Teaching Arabic Grammar to Non-Native Speaker, between Curriculum and Acting on it (Silsiletu Abjad Series)

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 141 - 156, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Ali, Lawand, “Usüsü Tedrisi’n-Nahv Li’n-natikîne Bigayri’l-Arabiye (Es-senetü’t-tahdiriye Bicamiati Mardin Artuklu Enmuzecen),” Talimu’l-Arabiye Linnatıkîne Bigayriha -Tecaribun Fi Camiati Mardin Artuklu-, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Ankara 2020.
  • Bekir Mehmet Ali, Anadili Arapça Olmayanlara Konuşma Becerisinin Öğretmesine Dair Bir Bakış Açısı, Rimar Academy, İstanbul, 2020.
  • El-Advani, Halid, Menheciyyetü Talimi’l-lügati’l-Arabiyeti Litullabi’l Merhaleti’t-Tahdiriye (Fi Külliyeti-L Ulumi-L İslamiye Bi'cami'ati Mardin Artuklu, Kıra'etün Fi Mukarrarati-L Ami-D Dirasi 2016-2017), Kısmü Min Kitabi: Talimi-L Arabiye Linnatıkıyne Bigayriha Tecaribün Fi Camiati Mrdin Artuklu, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Matbaatü Uzun Dijital, Nisan, 2020, Ankara.
  • Kaddad, Mustafa, Elfuruku-L Menheciye Beyne Silsileti Ebced Ve Minhacü İstanbul Ettürki, Risaletü Macisteyr, Nukıyşet Fi Camiati Mardin 2020,
  • Nettuf Ahmed Ve Zümela'ühü, Silsiletü Ebced Li Talimi-N Natıkıyne Bigatyriha, Matbaatü Protek, Malatya, Türkiye, 2017, Nettuf, Ahmed, Vesikatü Lecnetü-t Telifi Litalimi-L Arabiye Lınnatıkıyne Bigayriha Fi Camiati İnönü – Türkiye, Menşurun Fi Kitabi Mu'temeri İstanbul.
  • Yusuf, Hüseyin, Yahya b. Hamza'nın, Zecacî’nin el-Cumel İsımli Kıtabına Karşı İtirazlarının Toplaması ve Çalışması, Iğdır Üni. İfder., Sayı No: 13, Nisan 2019.

Anadili Arapça Olmayanlara Sistematik Arap Dili Grameri Öğretimi (Uygulamalı Silsiletu Ebced Örneği)

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 141 - 156, 30.06.2022

Öz

Eğitim-öğretim süreci; öğrenci, öğretmen, müfredat ve sınıftan oluşan, çeşitli aşamaları ve belirli yaş guruplara yönelik faaliyetleri olan bir süreçtir. Türkiye’de anadili Arapça olmayanlara yönelik Arapça öğretiminde de farklı aşamalar söz konusudur. İmam-Hatip okulları ile başlayıp üniversite öğrenimini de içine alan dil öğrenim aşaması bunlardan sadece biridir. Silsiletu Ebced adlı eseri model alan bu araştırma, ilgili silsilede takip edilen nahiv yöntemini inceleyecek ve dil öğretimindeki yerini ortaya koymaya çalışacaktır. Araştırmada Mardin Artuklu Üniversitesi, Arap Dili Bölümü, Hazırlık Sınıfı‘nda, edindiğimiz tecrübe hareket noktamız olacaktır. Araştırma iki bölüme ayrılmaktadır. Birinci bölümde Silsiletu Ebced’in tanımı, özellikleri, metodu, nahiv ile ilgili konuları ve üç alt başlık altında yapısal yönleri incelenecektir. Söz konusu alt başlıklar; “konuların dağılım seviyesi”, “bilimsellik seviyesi” ve “uyum ve uygunluk seviyesi” şeklindedir. İkinci bölümde ise, nahiv konularının pratikteki uygulamalarına yer verilecektir. Konu işlenirken ilgili alanların uygulama araçları ve türleri incelenmiş. Ardından yöntemi geliştirecek öneriler sunulmuş. Son olarak araştırmada ulaşılabilen sonuçlar belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Ali, Lawand, “Usüsü Tedrisi’n-Nahv Li’n-natikîne Bigayri’l-Arabiye (Es-senetü’t-tahdiriye Bicamiati Mardin Artuklu Enmuzecen),” Talimu’l-Arabiye Linnatıkîne Bigayriha -Tecaribun Fi Camiati Mardin Artuklu-, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Ankara 2020.
  • Bekir Mehmet Ali, Anadili Arapça Olmayanlara Konuşma Becerisinin Öğretmesine Dair Bir Bakış Açısı, Rimar Academy, İstanbul, 2020.
  • El-Advani, Halid, Menheciyyetü Talimi’l-lügati’l-Arabiyeti Litullabi’l Merhaleti’t-Tahdiriye (Fi Külliyeti-L Ulumi-L İslamiye Bi'cami'ati Mardin Artuklu, Kıra'etün Fi Mukarrarati-L Ami-D Dirasi 2016-2017), Kısmü Min Kitabi: Talimi-L Arabiye Linnatıkıyne Bigayriha Tecaribün Fi Camiati Mrdin Artuklu, Darü Sonçağ Akademi, İstanbul, Matbaatü Uzun Dijital, Nisan, 2020, Ankara.
  • Kaddad, Mustafa, Elfuruku-L Menheciye Beyne Silsileti Ebced Ve Minhacü İstanbul Ettürki, Risaletü Macisteyr, Nukıyşet Fi Camiati Mardin 2020,
  • Nettuf Ahmed Ve Zümela'ühü, Silsiletü Ebced Li Talimi-N Natıkıyne Bigatyriha, Matbaatü Protek, Malatya, Türkiye, 2017, Nettuf, Ahmed, Vesikatü Lecnetü-t Telifi Litalimi-L Arabiye Lınnatıkıyne Bigayriha Fi Camiati İnönü – Türkiye, Menşurun Fi Kitabi Mu'temeri İstanbul.
  • Yusuf, Hüseyin, Yahya b. Hamza'nın, Zecacî’nin el-Cumel İsımli Kıtabına Karşı İtirazlarının Toplaması ve Çalışması, Iğdır Üni. İfder., Sayı No: 13, Nisan 2019.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Arapça
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslam Jankır 0000-0002-2228-4687

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Jankır, Aslam. “Anadili Arapça Olmayanlara Sistematik Arap Dili Grameri Öğretimi (Uygulamalı Silsiletu Ebced Örneği)”. Marifetname 9/1 (Haziran 2022), 141-156. https://doi.org/10.47425/marifetname.v9i70363.967902.

Marifetname Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.