Bu çalışmada, Din Eğitimi ve Etik (Bugünün Dini Tutumunda Geçmişin Din Eğitimi İzleri) adlı kitabın tanıtımı amaçlanmıştır. Kitap, Nobel Akademik Yayıncılık tarafından 2022 yılında Türkçe olarak yazılmış olup 216 sayfadır. Kitap, etik ilkelerinin bulunmadığı bir din eğitiminin bireylerin dini yaşamında açtığı tahribat üzerinde durarak etik ilkelere bağlı bir din eğitiminde ise bireylerin dini yaşamında nasıl rol oynayacağını sunmayı ve bu konulara dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Bu kitap yedi bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler sırasıyla şu şekilde sunulmuştur; birinci bölüm “Türkiye’de Din Eğitimi Tarihine Kısa Bir Bakış”, ikinci bölüm “Etik”, üçüncü bölüm “Din Eğitimi ve Mesleki Etik”, dördüncü bölüm “Etik Açıdan İslam Geleneğinde Din Eğitimcilerinin Üslup, Tutum ve Davranışları ile Din Eğitiminde Kişisel Yetkinlik Unsurlarının Davranışa Etkisi”, beşinci bölüm “Geçmişin Din Eğitimi İzlerinde Etik ve Etik Dışı Davranışlar Üzerine Bir Araştırma”, altıncı bölüm “Anlatı Hikayeleri Perspektifinde Din Eğitiminde Mesleki Etik”, yedinci ve son bölümde “Din Eğitimi Sürecinde Din Eğitimcisinin Etik Dışı Davranışlarının Normatif Etik Açısından Değerlendirilmesi”. Bu kitap, Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin katılımıyla şekillenen nitel bir araştırmayı da içermektedir. Bahsedilen araştırma ile din eğitimi sürecinde yaşanan olay ve olgulardan hareket edilmiştir. Yazarın bu araştırma bulguları neticesinde din eğitiminde mesleki etik inşa etme çabası dikkat çekicidir.
Din eğitimi etik ahlak din eğitiminde mesleki etik dini tutum
This study aims to introduce the book "Religious Education and Ethics (Traces of Past Religious Education in Today's Religious Attitudes)." The book was written in Turkish in 2022 by Nobel Academic Publishing and consists of 216 pages. The book focuses on the impact of an education in religion that lacks ethical principles on individuals' religious lives and aims to present how individuals would play a role in their religious lives with education based on ethical principles, drawing attention to these topics.This book is divided into seven chapters, presented in the following order: the first chapter provides "A Brief Overview of Religious Education History in Turkey," the second chapter covers "Ethics," the third chapter discusses "Religious Education and Professional Ethics," the fourth chapter explores "The Influence of the Manner, Attitude, and Behavior of Religious Educators in Islamic Tradition and the Personal Competency Elements in Religious Education from an Ethical Perspective," the fifth chapter delves into "An Investigation on Ethical and Unethical Behaviors in the Traces of Past Religious Education," the sixth chapter looks at "Professional Ethics in Religious Education from a Narrative Stories Perspective," and the seventh and final chapter evaluates "Unethical Behaviors of Religious Educators in the Process of Religious Education from a Normative Ethical Perspective." This book also includes a qualitative research that was shaped with the participation of students studying at Siirt University's Faculty of Theology. The mentioned research is based on events and phenomena that occurred during the religious education process. The author's effort to construct professional ethics in religious education based on the findings of this research is noteworthy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Eğitimi |
Bölüm | Kitap Kritiği |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Marifetname Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.