Radyasyon gündelik hayatımızda iç içe olduğumuz bir gerçektir. Hayatın olağan akışı içerisinde yapay ve doğal kaynaklardan radyasyona maruz kalmaktayız. Maruz kaldığımız radyasyonun kaynağı yanı başımızdaki radyasyon yayan bir madde olabildiği gibi çok uzaktaki bir kaynak da olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin ve halkın, radyasyonun taşınması ve yayılımı hakkındaki görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Derince Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri ve velilerinden oluşan, sistematik örnekleme yöntemi ile seçilen 90 kişilik öğrenci, 33 kişilik halk grubu oluşturmaktadır. Uygulama 2013-2014 eğitim öğretim döneminde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu anket görüşmesi formu kullanılmıştır. Anket 30 maddeden oluşmaktadır. Araştırma sonunda elde edilen veriler frekans analizi, yüzde analiz ve betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin ve halkın radyasyon ve radyoaktiflik kavramlarını birbirine karıştırdıkları ve birbirlerinin yerine kullandıkları, yapay radyasyon kaynaklarını da radyoaktif madde olarak düşündükleri görülmektedir. Ayrıca araştırmada insanların, radyasyona maruz kalan maddelerin radyoaktif özellik kazanacaklarını ve bu maddelerin yapılarında zamanla radyasyon birikeceğini düşündükleri görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 44 Sayı: 44 |