BibTex RIS Kaynak Göster

SUMMARY

Yıl 2008, Cilt: 27 Sayı: 27, 135 - 144, 16.10.2013

Öz

The main purpose of this study is to explore the vocational expectations of the students
who attend in the Department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT).
With this aim in mind, 526 students from the universities of Çukurova, Dokuz Eylül, Gazi,
Karadeniz Technical, Marmara, Ondokuz Mayıs ve Uludağ completed the questionnaires
pertaining to their vocational expectations. To specify the dependency between demographic
characteristics and vocational expectations c2 was conducted. At the end, it was revealed
that vocational expectations of the students depend on their gender, parents’ income, class
and universities.
Key words: The department of computer education and instructional technology, CEIT,
tutoring, vocational expectations.

Kaynakça

  • Okçabal, R. ve Gök, F. (1999). Öğretmen profili araştırma raporu, 75. yılda eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Tortumoğlu, G., Daştan, A. ve Verep, S. (2004). Erzurum ilinde bir grup sağlık personelinin mesleki sorun, bu sorunlara yönelik çözüm önerileri ve mesleki beklentilerin saptanması. İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1–14.

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2008, Cilt: 27 Sayı: 27, 135 - 144, 16.10.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) öğrencilerinin mesleki beklentilerinin belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere Çukurova, Dokuz Eylül, Gazi, Karadeniz Teknik, Marmara, Ondokuz Mayıs ve Uludağ üniversitelerinin BÖTE bölümlerinde öğrenim görmekte olan 526 lisans öğrencisine araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Ankette yer alan her bir maddenin, öğrencilerin demografik özelliklerine bağlı olarak değişip değişmediğini belirlemek amacıyla Ki-Kare (c2) testi uygulanmıştır. Analizler sonucunda, BÖTE bölümü öğrencilerinin mesleki beklentilerinin cinsiyetlerine, ailelerinin gelir düzeylerine, öğrenim görmekte oldukları sınıf ve üniversitelere bağlı olarak değiştiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Okçabal, R. ve Gök, F. (1999). Öğretmen profili araştırma raporu, 75. yılda eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Tortumoğlu, G., Daştan, A. ve Verep, S. (2004). Erzurum ilinde bir grup sağlık personelinin mesleki sorun, bu sorunlara yönelik çözüm önerileri ve mesleki beklentilerin saptanması. İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1–14.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yavuz Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Erdoğan, Y. (2013). BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27(27), 135-144.