In this text of symposium titled "Notion of Interaction in Contemporary Education and Interactional Formes in Foreign Language Teaching", Mr. Aydoğdu, wants to show that there is a dynamic interaction among the theacher, the student and subject learning. He also tries to explain us how the student centred modern education takes place in a multidimensional environment. Finaly, he remarkes that an active learning which considers the general and specific targets of foreign language is very important.
Key words: Education, Active school, Contemporary education, interaction foreign language
learning.
Ş. Aydoğdu, "Çağdaş Eğitimde Etkileşim Kavramı ve Yabancı Dil Öğretiminde
Etkileşim Biçimleri" başlıklı bildirisinde, öğrenci merkezli, beyin odaklı, etkin okul
anlayışına dayalı eğitim / öğretim etkinliklerinin genel hedefleri ve temel ilkelerinden söz
ederek, günümüzde çok boyutlu bir çevrede gerçekleşen eğitimin, "öğrenci-öğretmenöğrenilecek
konu düzleminde" gene çok yönlü etkileşimlere açık bir süreç olduğunu
göstermeye çalışıyor.
Bu bağlamda, genel nitelikli eğitim/öğretim etkinliklerinde olduğu gibi, özel amaçlı
yabancı dil eğitim/öğretim sürecinde de, başarıyı yaratan, eğitim dinamiklerini etkileyen
unsurları göstermeye, izlenebilecek yöntemleri belirlemeye ve nihayet, eğitbilimcilerden,
eğitimle ilgili yapıtlardan, bireysel eğitim deneyimlerinden de yola çıkarak, akıllı, tutarlı
çağdaş bir eğitim /öğretim sürecinin nasıl olması gerektiğini açıklamaya çalışıyor.
Sonuç olarak, genelde eğitimin, özelde dil eğitiminin önemi vurgulanarak, nasıl dilsiz
bir birey ve toplum düşünülemezse, eğitimsiz çağdaş bir birey ve toplumun da
düşünülemeyeceği belirtiliyor; eğitimin de bir dili olduğu, bu dilin ise hem bilişsel hem de
duyuşsal zekanın dili olması gerektiği anımsatılarak, dilin, bizim için sadece günlük sıradan
bir iletişim aracı olmadığı, bunun ötersinde bizi bilgiye, bilime, sevgiye de götüren değerli bir
araç olduğu saptaması yapılıyor.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 13 Sayı: 13 |