BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Information Delivery Type on Student Achievement in Science Education

Yıl 2001, Cilt: 13 Sayı: 13, 55 - 78, 20.12.2013

Öz

The purpose of this study is to assess the effects of information delivery type (i.e. conventional, visual, audio-visual, and multi-sensory) on summative achievement levels of students studying science in an elementary school. In this respect, the subjects of spaca and sky were determined to be taught. 92 students were divided four homogeneous groups in this empirical study. There are eleven hypothesis in the study. The results show that using different types of materials in instruction affect students’ achievement positively. Also, subject matter characteristics is important as well as information delivery types.
Key words: Information Delivery Types, Science Education, Academic Achievement

Fen Bilgisi Öğretiminde Bilgi İletim Biçiminin Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2001, Cilt: 13 Sayı: 13, 55 - 78, 20.12.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim fen bilgisi derslerinde uygulanan bilgi iletim
biçimlerinin (klasik, görsel, görsel-işitsel ve çok duyulu etkinleştirilmiş) öğrencilerin
akademik başarısı üzerindeki olası etkilerini incelemektir. Bu bağlamda uzay ve gökyüzü
konuları dört eşleştirilmiş grup içinde bulunan 92 öğrenciye farklı iletim biçimleri ile
anlatılmıştır. Deneysel türde bir çalışma olan bu araştırmada 11 hipotez test edilmiştir.
Bulgular öğretimde materyal kullanımının öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkisi olduğunu
göstermiştir. Bununla birlikte literatürde sunulan bilgiler paralelinde bilgi iletim biçimini
belirleyen materyallerin önemi kadar bu materyallerin nasıl, nerede ve hangi koşullar altında
kullanıldığının önemi de doğrulanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Servet Bayram Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Bayram, S. (2013). Fen Bilgisi Öğretiminde Bilgi İletim Biçiminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(13), 55-78.