BibTex RIS Kaynak Göster

The Disciplinary Practices and Rewarding Processes Concerning Teachers and Principals in Public and Private Primary Schools

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 29, 75 - 100, 11.10.2013

Öz

The aim of this study is to emphasize the disciplinary issues concerning teachers and administration in primary schools and to identify the rewarding and punishment processes. The target population of this study consists of all primary school teachers and principals in Istanbul. The statistical data is gathered through the annual presentation files of inspectors and the research data collected through survey by the Personnel Office of the Directorate of National Education. The collected information, during the years from 1997–1998 to the end of 2008-2009, consists of data related with reward and punishment offers given to the disciplinary offences. Though indicating differences among years, the most common offences are misuse of authority, and obtaining illegal profit, job negligence, reactionary activities, insult and collecting illegal registration. The punishments that are mostly received are warning, condemnation and prohibition of salary receipt. The rewards on the other hand are limited to receiving bonus salaries and gratitude certificates. However, these rewards as counted, represent few of teachers and principals. In our country, there is a lack of practice about this concept. The disciplinary practices towards teachers and principals, is not in such a way that promotes quality of profession and motivate teachers and principals.
Key words: Performance assessment, discipline, reward, punishment

Kaynakça

  • Uyargil, C. (1998). Performans değerlendirme. İnsan kaynakları yönetimi. Edit: T. Kaynak; Z. Adal, İ. Ataay ve diğerleri. İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları. No:276, 205- 228.
  • Yıldırım, M.C. (2008). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin öğretmenlerin ödüllendirilmesine ilişkin görüşleri. Ankara. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Güz, Sayı:56, 663- 690.

Resmi ve Özel İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmen ve Yöneticilerin Disiplin Sorunları ve Ödüllendirme Uygulamaları

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 29, 75 - 100, 11.10.2013

Öz

ÖZET
Bu araştırmanın amacı, ilköğretimde çalışan öğretmen ve yöneticilerin soruşturma
konuları ile verilen ödül ve ceza uygulamalarının neler olduğunun belirlenmesine
yöneliktir. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ilinde ilköğretimde çalışan tüm öğretmen ve
yöneticileri kapsamaktadır. Bu çalışmada toplanan veriler, ilköğretim müfettişlerinin yıllık
sunum dosyalarındaki istatistiksel verilerden ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Özlük İşleri
ile İstatistik Şubesi’nden tarama yoluyla çıkarılmıştır. Eldeki bilgiler, 1997–1998 öğretim
yılından 2008–2009 öğretim yılı sonuna kadar olan süreçte, işlenen toplam disiplin suçlarına
verilen ceza teklifleri ile ödüllere ilişkin verileri kapsamaktadır. Araştırma sonuçları, yıllara
göre farklılık gösterse de en fazla suç sayılan eylemler sırası ile görevi kötüye kullanma,
görevi ihmal, hakaret ve saygısızlık, çıkar sağlama ile ilgili yolsuzluklardır. En fazla teklif
edilen ceza önerileri ise; ihtar, uyarma, kınama ve aylıktan kesmedir. Ödüllendirmede,
en fazla teşekkür ve aylıkla ödüllendirmeler verilmiştir. Ancak bu ödüller sayısal olarak
çalışanların çok azını temsil etmektedir. Bu konuda ülkemizdeki uygulamalarda büyük
eksiklikler bulunmaktadır. Öğretmen ve yöneticilere yönelik disiplin uygulamaları,
çalışanları güdülendirecek ve hizmetin niteliğini artıracak biçimde değildir.

Kaynakça

  • Uyargil, C. (1998). Performans değerlendirme. İnsan kaynakları yönetimi. Edit: T. Kaynak; Z. Adal, İ. Ataay ve diğerleri. İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları. No:276, 205- 228.
  • Yıldırım, M.C. (2008). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin öğretmenlerin ödüllendirilmesine ilişkin görüşleri. Ankara. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Güz, Sayı:56, 663- 690.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurhayat Çelebi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Çelebi, N. (2013). Resmi ve Özel İlköğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmen ve Yöneticilerin Disiplin Sorunları ve Ödüllendirme Uygulamaları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29(29), 75-100.