This study aimed to investigate how individual and group work influenced the process of and mathematics teacher trainees’ performance in modeling activities. Qualitative methods were used in this case study. The participants were 75 mathematics teacher trainees doing an MA degree (without dissertation) at a state university. In order to investigate the effects of individual and group work on the modeling process and performance, the participants carried out problem solving activities appropriate to the modeling approach. The activity sheets were handed out to the students and were collected after they studied the activities for a while. Subsequently, the students were divided into groups and this time they were instructed to study the activities in groups. For all activities, the percentage of correct answers in group work was about one and a half times more than that in individual work. In group work, the percentage of wrong answers decreased by almost 50% compared to individual work. Likewise, in group work, there was a decline in the categories of partial answer and no answer in comparison to individual work. Moreover, in group work, realistic figures and models were used more than they were used in individual work. It is widely acknowledged that the socio-constructivist learning environment, which includes group work, increases the percentage of correct solutions to non-routine problems. Similarly, in this study, group work was observed to be more effective in the solution of modeling activities and questions which were in the form of non-routine, unusual problems.
Key words: Mathematical modeling, group work, individual work
Bu çalışmayla, matematik öğretmen adaylarına modelleme etkinlikleri uygulanıp, bu etkinliklerin bireysel ve grup şeklinde çalışıldığında performansı ve süreci nasıl etkilediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Özel durum çalışması olan bu araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak bir devlet üniversitesinin, tezsiz yüksek lisans programında öğrenim gören 75 matematik öğretmen adayı seçilmiştir. Bireysel ve grup çalışmasının modelleme sürecine ve performansa etkisinin incelenmesi amacıyla, modelleme yaklaşımına uygun tarzda problem çözme etkinlikleri yaptırılmıştır. Etkinlik kâğıtları dağıtılarak öğrencilerin etkinlikler üzerinde bir süre çalışmaları sağlandıktan sonra çalışma kâğıtları toplanmıştır. Hemen ardından gruplar oluşturularak her bir gruba etkinlik kâğıtları tekrar dağıtılarak grup çalışması yapılmıştır. Bütün etkinliklerde grup çalışmalarındaki doğru cevaplanma oranı bireysel çalışmalardaki doğru cevaplanma oranının yaklaşık bir buçuk katı olmuştur. Grup çalışmalarında yanlış cevaplanma oranı bireysel çalışmalara göre neredeyse yarı yarıya azalmıştır. Yine aynı şekilde grup çalışmalarında, kısmi cevap ve cevap yok kategorilerinde bireysel çalışmalara göre azalma görülmüştür. Aynı zamanda grup çalışmalarında gerçekçi şekil ve model kullanımı bireysel çalışmalara göre daha fazla kullanılmıştır. Grup çalışmasının yer aldığı sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamının, rutin olmayan problemlerin doğru çözülme oranını artırdığı bilinmektedir. Araştırmamızda da rutin olmayan, alışılmamış problem tarzında olan modelleme etkinlik ve soruların çözümünde grup çalışmasının daha etkili olduğu gözlenmektedir.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 34 Sayı: 34 |