Bu araştırmada öz-farkındalık, sosyal farkındalık,
öz-yönetim, ilişki kurma becerileri ve sorumlu karar verme becerileri temellinde
birey merkezli sosyal ve duygusal öğrenme içeriğine dayanan bir ölçme aracı
geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya toplamda 905 öğrenci katılmıştır. Ölçeğin
geçerlik ve güvenirlik çalışmaları klasik test teorisi doğrultusunda
incelenmiştir. Ortak yöntem eğilimi sonuçları ölçeğin çok boyutlu olduğunu
ortaya çıkarmıştır. Betimleyici faktör analizi sonuçları kuramsal temelle
örtüşmektedir. Ölçeğin kuramsal alt yapısında var olan beş boyut için yapılan
doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarında ölçme modeli ve araştırma verisi
arasında uyuma ulaşılmıştır. Ayrıca ölçeğin beş maddelik kısa formu da yeterli
uyuma sahiptir. Araştırma bulguları birey merkezinde sosyal ve duygusal
öğrenmeyi değerlendiren ölçeğinin psikometrik açıdan yeterli olduğu
belirlenmiştir. Ölçme aracı sosyal ve duygusal öğrenmeyi toplamda ve beş temel
bileşende değerlendirebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 48 Sayı: 48 |