BibTex RIS Kaynak Göster

Prior Computer Experiences and Computer Attitudes of Preservice Teachers

Yıl 2000, Cilt: 12 Sayı: 12, 135 - 166, 28.10.2013

Öz

This sıudy investigaled the prior computer experiences and compuıer attitudes of preservice teachers and also the relationship between prior computer experiences, age, gender, majör and compuıer attitudes. A total of 207 preservice teachers from different majors completed the instruments measuring computer attitudes. prior computer experiences and selected personal demographics during the first term of one year long teacher education course. Computer attitudes of student teachers was measured by "Computer Attitude Scale- Marmara". The dala was analysed by using descriptive and correlational statistical techniques. Some of the majör fındings are as follows: (a) about half of the preservice teachers (49,3%) reported little sufficiency to use computers; (b) preservice teachers felt sufficient mostly word processing and felt insufficient mostly composing music, communication via computers and gathering data on INTERNET; (c) More ıhan half of the preservice teachers (63,3%) did not have computers; (d) the computer attitudes of preservice teachers were found at moderate level; (e) no relationship were found between age and computer attitude; (f) no differences were found on computer attitudes according to majors of the preservice teachers; (g) Significant differences were found on computer attitudes according to gender, percieved computer efficiecy and computer ownership. Based on these results some recommendations were offered about preservice and inservice trainning programs and future researches.
Key words: Computer attitudes, computer araiety, computer literacy, computer attitude scale, computer experience, preservice teachers.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YAŞANTILARI VE BİLGİSAYAR TUTUMLARI

Yıl 2000, Cilt: 12 Sayı: 12, 135 - 166, 28.10.2013

Öz

Bu araştırma, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi'nin 1997–1998 öğretim yılında düzenlediği pedagojik formasyon kursuna katılan öğretmen adaylarının sahip oldukları bilgisayar yaşantılarını ve bilgisayar tutumlarını belirleyerek, bilgisayar tutumlarıyla bilgisayar yaşantıları ve çeşitli demografik özellikler arasındaki ilişkileri irdelemek genel amacını taşımaktadır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma pedagojik formasyon kursuna katılan 207 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, bilgisayar yaşantılarının belirlenmesi için bir bilgi formu ile bilgisayar tutumlarının belirlenmesi için Bilgisayar Tutum Ölçeği-Marmara (BTÖ-M) kullanılmıştır. Elde edilen verilere betimsel ve ilişkisel analizler uygulanmıştır.
Araştırmadan elde edilen belli başlı sonuçlara göre, (a) öğretmen adaylarının yarıya yakın kısmı (%49,3) bilgisayar kullanmayı "az" bildiklerini ifade etmişlerdir; (b) Bilgisayar uygulamaları içerisinde öğretmen adayları kendilerini en fazla kelime işlem uygulamalarında yeterli görürlerken, en yetersiz hissettikleri alanlar arasında ise müzikal beste yapma, bilgisayarla haberleşme ve INTERNET’TE bilgi toplayabilme gelmiştir; (c) öğretmen adaylarının yarıdan fazlası (%63,3) bilgisayar sahibi değildirler; (d) Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumları orta seviyededir; (e) Öğretmen adaylarının bilgisayar tutumları ile yaşları arasında bir ilişki yoktur; (f) öğretmen adaylarının bilgisayar tutumları mezun oldukları alana göre farklılaşmamaktadır; (g) Öğretmen adaylarının bilgisayar tutumları, cinsiyetlerine, algıladıkları bilgisayar bilme seviyelerine, bilgisayar sahibi olmalarına göre farklılaşmaktadır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerine yönelik öneriler geliştirilmiş ve somut araştırma konuları ortaya konmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Deniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Deniz, L. (2013). ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR YAŞANTILARI VE BİLGİSAYAR TUTUMLARI. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(12), 135-166.