BibTex RIS Kaynak Göster

ENGELLİ ÇOCUKLARI KONUȘMAYA CESARETLENDİRMEK İÇİN HİKÂYE OKUMA

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 1 - 17, 30.10.2013

Öz

Bu çalışmada, normal ve engelli çocuğa sahip annelerin çocuklarına kitap okuma alışkanlıkları ve kitap okuma sırasında çocuklarını etkileşime katarak konuşmaya cesaretlendirme davranışları incelenmektedir. Bu amaçla, 38 normal çocuk sahibi anne ve 38 engelli çocuk sahibi olmak üzere toplam 76 anneden hazırlanan anket aracılığı ile görüşleri alınmıştır.

Kaynakça

  • Vygotsky, L.S.(1978). Mind in Society. Trans. M. Cole, V. John-Steiner, E.Boulberg. Cambridge, MA: Harvard University.
  • Whitehurst, G.J.; Falco, F.L.; Lonigan, C.J.; Fischel, J.E.; DeBaryshe, B.D.; ValdezMechaca, M.C.; Caulfield, M. (1988). “Accelerating Language Development Throuh Picture Book Reading” Developmental Psychology.24(4).552-559.

Reading Story with Handicapped Children to Encourage Them to Conversation

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 1 - 17, 30.10.2013

Öz

This study investigates mother’s (who has normal child and handicapped child)
reading habits and mother’s behavior to encourage child to conversation. For this reason,
38 mothers who has normal child and 38 mothers who has handicapped child perceptions
were elicited by questionnaire.
Key words: Reading story, handicapped child, mother-child interaction

Kaynakça

  • Vygotsky, L.S.(1978). Mind in Society. Trans. M. Cole, V. John-Steiner, E.Boulberg. Cambridge, MA: Harvard University.
  • Whitehurst, G.J.; Falco, F.L.; Lonigan, C.J.; Fischel, J.E.; DeBaryshe, B.D.; ValdezMechaca, M.C.; Caulfield, M. (1988). “Accelerating Language Development Throuh Picture Book Reading” Developmental Psychology.24(4).552-559.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nur Akçin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Akçin, N. (2013). ENGELLİ ÇOCUKLARI KONUȘMAYA CESARETLENDİRMEK İÇİN HİKÂYE OKUMA. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 1-17.