BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation on The Self Concept of High School Students Having and not Having Vocational Music Education

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 99 - 106, 30.10.2013

Öz

The objective of this study is to determine the self-concept of the high school

students having taken academic music education and those who have not. It is also

investigated the differences of self concept of academic music students regarding to time that they have been spending for practicing music. The data was gathered from 450
students, 121 of whom are taking academic music education and 329 of whom are general
high school students, from different schools including Anatolian Fine Arts High School,
Private Anatolian Fine Arts High School, İstanbul University State Conservatory,
Kadıköy High School, Pendik High School, Private Ortadoğu High School, and Yakacık
High School. In this study, Piers-Harris self-concept scale was used to get data. The
results indicated that the students who have been attending İstanbul University State
Conservatory have more positive self concept than the other students attending fine arts
and general high schools. The student who have been practicing music (their main
branches such as practicing their instruments or singing) more than three hours in a day
have more positive self concept than the students practicing music less than three hours a
day. In summarize the results showed that music education has a major impact on the
development of positive self concept.
Key words: Self concept, music education

Kaynakça

  • Uçan, A. (1989). “Türkiye’de Müzik Öğrenimine Genel Bir Bakıș”, Ortaöğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları (Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı 25-26 Mayıs 1989), Türk Eğitim Derneği, Ankara.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. 2. Basım, Müzik Ansiklopedisi Yayınları,Ankara.

MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK KAVRAMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 23 Sayı: 23, 99 - 106, 30.10.2013

Öz

Araştırma, mesleki müzik eğitimi alan ve almayan lise öğrencilerinin benlik kavramlarını belirlemek ve ana dala ayrılan günlük çalışma süresi açısından benlik kavramının farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2004-2005 öğretim yılında Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi, Özel Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Kadıköy Lisesi, Pendik Lisesi, Kartal Özel Ortadoğu Koleji ve Kartal Yakacık Lisesi’nde öğrenim gören lise hazırlık,1.,2.,3.sınıflarından 121 mesleki müzik eğitimi, 329 genel lise öğrencisi olmak üzere toplam 450 (244 kız, 206 erkek) öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, lise öğrencilerinin benlik kavramlarını ölçmek üzere Piers-Harris’in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, konservatuvar öğrencileri, genel lise ve Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerine göre daha olumlu benlik kavramına sahiptirler ve müzik çalışmalarına günde 3 saatten fazla zaman ayıran öğrencilerin, az zaman ayıranlara göre daha olumlu bir benlik kavramına sahip oldukları görülmektedir.

Kaynakça

  • Uçan, A. (1989). “Türkiye’de Müzik Öğrenimine Genel Bir Bakıș”, Ortaöğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları (Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı 25-26 Mayıs 1989), Türk Eğitim Derneği, Ankara.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. 2. Basım, Müzik Ansiklopedisi Yayınları,Ankara.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Jale Deniz Bu kişi benim

Sema Azeri Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Deniz, J., & Azeri, S. (2013). MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK KAVRAMLARININ İNCELENMESİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 99-106.