This descriptive study explores teachers’ perceptions of students’ bullying behavior and the contexts of student bullying. Research data are analyzed using the SPSS 19 package. Research is carried out in some towns and villages in Uşak in 2013-2014 academic years. The research sample consists of 192 primary school-teachers and 353 subject teachers. The sample consists of a total of 545 teachers; 248 female, 297 male teachers. In the study, three dimensions are determined including direct bullying, indirect bullying and verbal bullying. It is determined that students frequently resort to bullying behavior. Students learn bully behavior from classmates. Increased student academic achievements are concomitant with less frequent student bullying behavior
Tarama modeliyle yapılan bu çalışmada, öğretmen görüşlerine göre ilk ve ortaöğretim
öğrencilerinin başa çıkma yöntemi olarak zorba davranışlara başvurma düzeyleri ve zorba
davranışları öğrenme ortamları incelenmiştir. Araştırmanın verileri SPSS 19 paket programında
değerlendirilmiştir. Araştırmada Başar ve Çetin (2013) tarafından geliştirilen “Zorba Davranışlar
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Uşak il merkezi, bazı ilçe ve
köylerde gerçekleştirilmiştir. Araştırma örnekleminin 192’sini sınıf öğretmeni, 353’ünü branş
öğretmeni oluşturmaktadır. Toplam 545 öğretmenden oluşan örneklem cinsiyet olarak 248 kadın
ve 297 erkek öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada doğrudan zorbalık, dolaylı zorbalık ve sözel
zorbalık olmak üzere üç boyut saptanmıştır. Öğrencilerin zorba davranışlara başvurmalarının sık
sık düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler zorba davranışları en çok okul arkadaşlarından
öğrenmektedir. Öğrenim görülen okulun akademik başarısı arttıkça zorba davranışlara başvurma
düzeyleri azalmaktadır.
Zorbalık zorbalık düzeyi doğrudan zorbalık dolaylı zorbalık sözel zorbalık
Birincil Dil | tr; |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 41 Sayı: 41 |