Bu çalışmada ilçe millî eğitim müdürlerinin kariyer giriş evresinde yaşadıkları sorunlar incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın, nicel örneklem grubunu 279 ilçe millî eğitim müdürü oluşturmaktadır. Nicel veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Kariyer Giriş Evresi Sorunları Ölçeği” kullanılmıştır. İlçe millî eğitim müdürlerinin kariyer giriş evresinde yaşadıkları sorunları belirlemeye yönelik hazırlanan ölçek, yedi faktörlü ve 51 maddeden oluşmaktadır. Nitel veri toplama sürecinde ise 8 odak grup görüşmesine katılan 62 ilçe millî eğitim müdürünün görüşleri incelenmiştir. Nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel bulgularında özel hayata yeterli zaman ayıramama, aile- iş çatışması, deneyimsizlikten kaynaklanan yönetimsel sorunlar, mesleğe yönelik hazırlık ve yetiştirme evresinin olmayışı, meslekî gelişimde yaşanan sorunlar, stres, örgüt içi iletişim sorunu, çift basamaklı kariyer yaklaşımından kaynaklanan sorunlar ve kariyer platosu hissi bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmanın nicel bulgularında ise kariyere giriş evresinde yaşanan sorunlar arasında en etkili olan meslekî gelişim değişkenidir. 55 yaş ve üstü katılımcılarda stres sorununun daha düşük olduğu belirlenmiştir.
İlçe millî eğitim müdürleri kariyer evreleri kariyer sorunları
In this research, it is aimed to examine the problems of the district national education managers in the career entrance phase. For the purposes of the study, a mixed method research approach was used. The quantitative sample of the study was composed of 279 district national education managers. “The Career Entry Phase Problems Scale” was used as a quantitative data collection tool which was developed by the researcher. The scale, which was developed to determine the problems experienced by the district national education managers during the career entrance phase, has 51 items and seven factors. In the qualitative data collection process, the opinions of 62 district national education managers who participated in 8 focus group interviews were analyzed. For the qualitative data analysis, content analysis and descriptive statistical techniques were used. In the qualitative part of the research, the inability to spend enough time to private life, the family-work conflict, the administrative problems arising from inexperience, the lack of preparation and training for the profession, the problems experienced in professional development, the problems of communication within the organization, the problems arising from the double-digit career approach and findings of feeling of career plateau were found as problem areas. In the quantitative findings of the study, the problems that they faced in their career entrance phase revealed the professional development variables. Stress problems were found to be lower in participants aged 55 years or older.
provincial director of national education career stages career problems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 52 Sayı: 52 |