Ülkelerin gelişmişliğinin göstergelerinden biri olarak görülen yükseköğretimin önemi gittikçe artmaktadır. Yükseköğretim kurumları ülke için gerekli üst düzey bilginin üretildiği ve genç nesillere aktarıldığı yerlerdir. Üniversiteler bilgi toplumunun oluşmasında, mesleki birikimin olgunlaştırılmasında ve gençlerin bilimsel yeterliliğe ulaşmasında temel taşı denebilecek bir konuma sahiptir. Türkiye’de yükseköğrenim eğitimi alabilmek için ortaöğretimden sonra YGS ve LYS sınavları vardır. Öğrenciler tercih ettikleri bölümler arasından YGS ve LYS’deki puanlarına göre yerleştirilmektedir. Böylece öğrenciler ortaöğretimde almış oldukları temel bilgilerden sonra bir alan üzerinde uzmanlaşma imkânına kavuşmuş olmaktadır. Ülkemizde gittikçe yükseköğretimin önemi ve lisans eğitimi almak isteyenlerin sayısı artmaktadır. Bu durum coğrafya eğitimi alan öğrenci sayısına yansımıştır. Bu çalışmanın amaçlarından biri coğrafya bölümünü kazanan öğrencilerin coğrafya sorularını yapmalarındaki başarıları ile diğer soruları yapma oranları arasında bir bağlantı bulunup bulunmadığını araştırmaktır. Çalışmada nicel veri analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada coğrafya bölümü öğrencilerinin YGS ve LYS’deki ortalama alan başarıları üzerine yapılmış olup, çalışmaya esas olan veriler YÖK’ün resmi internet sitesindeki YGS-LYS Net Sihirbazı’ndan alınmıştır. Buna göre üniversitelerin coğrafya bölümleri içinde taban puana göre en yüksek puanla öğrenci alan ilk dört üniversite sırasıyla; Ankara Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Ege Üniversitesi’dir.
Anahtar Kelimeler: Coğrafya bölümü, üniversite öğrenci, değerlendirme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 34 |