Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI

Yıl 2017, Sayı: 36, 135 - 146, 10.07.2017

Öz

Silivri’de tarihten beri en önemli ekonomik fonksiyonlar, tarım ve
hayvancılık fonksiyonlarıdır. Silivri’nin, gelişmiş bir ulaşım ağının ortasında
yer alması, zamanla ekonomik fonksiyonlarının çeşitlenmesini sağlamıştır. Silivri’de
1970’lerde, sahile yakın mesafede bulunan D-100 (E-5) Karayolu ile 1980’li
yılların sonunda, daha kuzeyde yer alan TEM (E-6) Otoyolu geçmeye başlamıştır.
Bu yollar ilçede turizm, ticaret ve hizmet sektörlerinin gelişmesini
sağlamıştır. 1990’lı yıllarda İstanbul sanayi bölgelerinin Silivri yönüne doğru
kaymasıyla da burada sanayi fonksiyonu gelişmeye başlamıştır. Liman fonksiyonu,
balıkçılık fonksiyonu ve cezaevi fonksiyonu ilçedeki diğer fonksiyonlar olarak
sayılabilir.



“Silivri ilçesinin fonksiyonları” konulu bu çalışmanın amacı;
Silivri’nin gelişiminde etkili olan faktörleri incelemek, ilçenin temel
fonksiyonlarını belirlemek ve bunları coğrafi bir bakış açısıyla ortaya koymaktır.
Ayrıca bu araştırma, Silivri ilçesinin mevcut potansiyellerini nasıl
değerlendirdiğini ortaya koyması itibariyle, ilerleyen yıllarda, konuyla
alakalı bilimsel çalışmalara da kaynaklık teşkil edecektir.

Kaynakça

  • Akova Balcı, S. (2002). Ergene Havzası’nda Mekansal Kullanımlar, İstanbul: Çantay Kitapevi.
  • Akova, İ. (1997). Türkiye’de turizmin önemi ve ekonomideki yeri. Türk Coğrafya Dergisi, 32, 263-281.
  • Arınç, K. (2011). Doğal, İktisadi, Sosyal ve Siyasal Yönleriyle Türkiye’nin Kıyı Bölgeleri, Erzurum: Eser Ofset Matbaacılık.
  • Bayartan, M. (2008). Şehir fonksiyonları açısından Kütahya Çiniciliği. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Dergisi, 17, 37-45.
  • Bayraktar, K. (1996). Maliye nezareti temettuat defterlerine göre 1844 yılında Çorlu, Silivri ve Ereğli kazalarının sosyo- ekonomik durumu. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Doğan Sertkaya, Ö. (2009). Nüfus coğrafyası açısından bir inceleme: Silivri. Marmara Coğrafya Dergisi, 20, 1-19.
  • Doğan Sertkaya, Ö. (2011). Silivri’de Turizm’in gelişmesi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Doğu Coğrafya Dergisi, 25, 89- 101.
  • Doğan, M. (2011). Beşeri Coğrafya Açısından Bozcaada. İstanbul: İmleç Yayınları.
  • Doğan, M. (2013). Geçmişten günümüze İstanbul’da sanayileşme süreci ve son 10 yıllık gelişimi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 511-550.
  • Doğanay, H. & Çavuş, A. (2013). Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Doğanay, H. & Zaman, S. (2013). Türkiye Turizm Coğrafyası. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erdoğan, M. (1992). Silivri şehri coğrafyası. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Göney, S. (1995). Yerleşme Coğrafyası. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları, No: 3908.
  • İBB. (2009). Silivri Merkez Ve Yakın Çevresi 1/5000 Ölçekli İmar Nazım Planı Plan Raporu. İstanbul.
  • İBB. (2013). Selimpaşa, Ortaköy ve Kavaklı TEM Otoyolu Güneyi, 1/ 5000 Ölçekli Nazım İmar Planı Plan Raporu. İstanbul.
  • Kahraman, M. (2013). Çorlu Şehri’nin beşeri ve iktisadi coğrafya açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Meteoroloji Genel Müdürlüğü, (2015). İstanbul-Florya istasyonu meteorolojik verileri. Ankara.
  • Orman ve Su İşleri Bakanlığı, (2013). 1. Bölge Müdürlüğü, İstanbul Doğa Turizmi Master Planı 2013-202. İstanbul.
  • Silivri Açık Cezaevi, (2016). 2 Mayıs 2016 tarihinde, http://www.silivriacik.adalet.gov.tr adresinden edinilmiştir.
  • Silivri Belediyesi. (2010). Silivri Stratejik Planı 2010-2014. Silivri.
  • Türkiye Ekonomi Kurumu, (2016). 23 Nisan 2016 tarihinde, http://www.tek.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Uğur, A. & Aliağaoğlu, A. (2015). Şehir Coğrafyası. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Üçoş, Z. (2017). Silivri şehrinin yerleşme tarihi ve mesken özellikleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 35, 110-121.

Functions of Silivri District

Yıl 2017, Sayı: 36, 135 - 146, 10.07.2017

Öz

The most important economic functions at Silivri had been agriculture
and livestock throughout the history. Silivri located into advanced transport
network so that Silivri had been various economic functions at the time. At the
1970’s highway D-100 (E-5) which pass in the direction of the coast and at the
ends of 1980’s highway named TEM (E-6) which located on the further north of
Silivri, began to pass here. These roads caused the development of tourism,
trade and service sectors in the district. At the 1990’s the industrial
district of İstanbul slid through to Silivri direction and that is also
supplied to the improvement of industrial function in here. The functions like harbour,
fishery, and prison may be count as the other functions of Silivri district.



The purpose of this
study themed " Functions of Silivri District" is to examine the factors
which have the impression on the development of Silivri, determine the main
functions of the district and reveal these with a geographical point of view.
 As a result of the reveal of how districts existing potentials have
been used, this study also may lead the related scientific works, in the
advancing years.

Kaynakça

  • Akova Balcı, S. (2002). Ergene Havzası’nda Mekansal Kullanımlar, İstanbul: Çantay Kitapevi.
  • Akova, İ. (1997). Türkiye’de turizmin önemi ve ekonomideki yeri. Türk Coğrafya Dergisi, 32, 263-281.
  • Arınç, K. (2011). Doğal, İktisadi, Sosyal ve Siyasal Yönleriyle Türkiye’nin Kıyı Bölgeleri, Erzurum: Eser Ofset Matbaacılık.
  • Bayartan, M. (2008). Şehir fonksiyonları açısından Kütahya Çiniciliği. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Coğrafya Dergisi, 17, 37-45.
  • Bayraktar, K. (1996). Maliye nezareti temettuat defterlerine göre 1844 yılında Çorlu, Silivri ve Ereğli kazalarının sosyo- ekonomik durumu. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Doğan Sertkaya, Ö. (2009). Nüfus coğrafyası açısından bir inceleme: Silivri. Marmara Coğrafya Dergisi, 20, 1-19.
  • Doğan Sertkaya, Ö. (2011). Silivri’de Turizm’in gelişmesi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Doğu Coğrafya Dergisi, 25, 89- 101.
  • Doğan, M. (2011). Beşeri Coğrafya Açısından Bozcaada. İstanbul: İmleç Yayınları.
  • Doğan, M. (2013). Geçmişten günümüze İstanbul’da sanayileşme süreci ve son 10 yıllık gelişimi. Marmara Coğrafya Dergisi, 27, 511-550.
  • Doğanay, H. & Çavuş, A. (2013). Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Doğanay, H. & Zaman, S. (2013). Türkiye Turizm Coğrafyası. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erdoğan, M. (1992). Silivri şehri coğrafyası. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Göney, S. (1995). Yerleşme Coğrafyası. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları, No: 3908.
  • İBB. (2009). Silivri Merkez Ve Yakın Çevresi 1/5000 Ölçekli İmar Nazım Planı Plan Raporu. İstanbul.
  • İBB. (2013). Selimpaşa, Ortaköy ve Kavaklı TEM Otoyolu Güneyi, 1/ 5000 Ölçekli Nazım İmar Planı Plan Raporu. İstanbul.
  • Kahraman, M. (2013). Çorlu Şehri’nin beşeri ve iktisadi coğrafya açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • Meteoroloji Genel Müdürlüğü, (2015). İstanbul-Florya istasyonu meteorolojik verileri. Ankara.
  • Orman ve Su İşleri Bakanlığı, (2013). 1. Bölge Müdürlüğü, İstanbul Doğa Turizmi Master Planı 2013-202. İstanbul.
  • Silivri Açık Cezaevi, (2016). 2 Mayıs 2016 tarihinde, http://www.silivriacik.adalet.gov.tr adresinden edinilmiştir.
  • Silivri Belediyesi. (2010). Silivri Stratejik Planı 2010-2014. Silivri.
  • Türkiye Ekonomi Kurumu, (2016). 23 Nisan 2016 tarihinde, http://www.tek.org.tr adresinden edinilmiştir.
  • Uğur, A. & Aliağaoğlu, A. (2015). Şehir Coğrafyası. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Üçoş, Z. (2017). Silivri şehrinin yerleşme tarihi ve mesken özellikleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 35, 110-121.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zübeyde Üçoş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Üçoş, Z. (2017). SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI. Marmara Coğrafya Dergisi(36), 135-146.
AMA Üçoş Z. SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. Temmuz 2017;(36):135-146.
Chicago Üçoş, Zübeyde. “SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 36 (Temmuz 2017): 135-46.
EndNote Üçoş Z (01 Temmuz 2017) SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI. Marmara Coğrafya Dergisi 36 135–146.
IEEE Z. Üçoş, “SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 36, ss. 135–146, Temmuz 2017.
ISNAD Üçoş, Zübeyde. “SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi 36 (Temmuz 2017), 135-146.
JAMA Üçoş Z. SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2017;:135–146.
MLA Üçoş, Zübeyde. “SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 36, 2017, ss. 135-46.
Vancouver Üçoş Z. SİLİVRİ İLÇESİNİN FONKSİYONLARI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2017(36):135-46.