Bu çalışma ile Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
amaçlanmış ve çevreye yönelik tutum, duyarlılık, davranış alt boyutları için
nicel, farkındalık alt boyutu için nitel yöntem kullanılmıştır. Bu amaç ile
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nde Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika
Programı’na devam eden farklı üniversitelerden 76 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
öğretmen adayına, çevreye yönelik tutum ölçme aracı, çevreye yönelik davranış
ölçme aracı, çevreye yönelik duyarlılık ölçme aracı ve çevreye yönelik
farkındalık ölçme aracı uygulanmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve varyans
analizi tekniği, çevreye yönelik farkındalık ölçme aracından elde edilen
verilerden maddeler oluşturularak, içerik çözümlemesi yapılmıştır. Bu
araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının genelde çevre okuryazarlıklarının
orta düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Through this study, of it is aimed to identify the level of
environmental literacy of religious culture and moral knowledge teacher trainees
and quantitative method is used for the subdivision of attitudes,
susceptibility and behaviors towards the environment; qualitative method is
used for the subdivision of awareness. For this purpose, a tool of attitude
towards the environment, a tool for measuring behavior towards the environment,
a tool for measuring sensitivity towards the environment and a tool for measuring
the awareness towards the environment were applied to 76 religious culture and
moral teacher candidates from different universities which were continuing the
pedagogical formation certificate program at Marmara University Atatürk
Education Faculty. In the analysis of the data, the t-test and variance
analysis techniques were used to analyze the content by composing items from
the data obtained from the measurement tool of the awareness towards the
environment. As a result of this research, it is identified that the level of
environmental literacy of teacher trainees is intermediate.
Environmental Problems Environmental Education Environmental Literacy
Konular | Beşeri Coğrafya |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 37 |