Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ

Yıl 2001, Sayı: 4, 13 - 30, 09.10.2013

Öz

Gezi-gözlem metodu, ortaöğretim ve lise coğrafya öğretiminde, önemli yeri
olan vazgeçilmez metodlardan bir tanesidir. Bu metodla öğrenciler, coğrafi
olayları yerinde gözler, araştırır, ilişkilendirir, değerlendirir ve
sonuçlandırır. Ayrıca gezi -gözlem metodunun diğer öğretim metodlarını bir
arada kullanan, pekiştiren bir üstünlüğü de vardır. Coğrafya öğretiminin bu
basamağında, kısa süreli ve yakın çevreyi konu alan araştırma gezilerinin, öğretmen
ve öğrenci grubu üzerinde önemli fayda ve katkılar sağladığı bilinmektedir.



Coğrafya öğretiminin yüksek öğretim basamağında ise, bilimsel araştırma ve
geziler, bilimsel çalışmaların temelini teşkil ederler. Coğrafya ilmini
kendilerine meslek edinmiş olan her kademedeki öğretim elemanları ve gelecekte
bu mesleğin talip ve temsilcileri durumunda olan öğrenciler için bu tür
geziler, mesleki bir zorunluluk, bir heyecan, bir tutku, belki de bir sevdadır.
Öğretici olduğu kadar eğitici de olan bu tür bilimsel gezi ve gözlemler, yüksek
öğretimde hem kısa süreli, yakın çevre gezileri, hem de uzun süreli uzak mesafe
gezileri şeklinde tertiplenmelidir. Coğrafya ilmine mensup, öğretim elemanları
ve öğrencilerin çeşitli coğrafi mekanlarda arzuladıkları araştırma ve
gözlemlerini yapabilmeleri; üniversite ve fakülte yönetimlerinin bu gerçeğe
sıcak bakmaları ve desteklemeleri ile yakından ilgilidir. 

Kaynakça

  • AKKAN, E. ( 1972 ); Cumhuriyetin 50. Yıl Dönümünde Coğrafya. Coğr. Arş. Derg. Sayı: 5-6, Ankara.
  • ALAGÖZ, C. A. ( 1943 ); Coğrafya Olayları. Dil ve tarih - Coğrafya Fak. Derg. Cilt. l,Sayı: 5, Ankara.
  • DOĞANAY,H. ( 1983 ); Okullarımızda Coğrafya Öğretiminin Temel Meseleleri. Milli Eğitim ve Kültür Derg. Sayı: 19, Ankara.
  • DOĞAN AY, H. ( 1993 ); Coğrafyada Metodoloji. M. E. B. Öğretmen Kitapları Dizisi: 187,İstanbul. ERİNÇ, S. ( 1973 ); Cumhuriyetin 50. Yılında Türk Coğrafyası. Cumhuriyetin 50. Yılına Armağan. İ. Ü. Edebiyat Fak. Yay. İstanbul.
  • HOŞGÖREN, M. Y. - KURTER, A. ( 1986 ); Jeomorfoloji Tatbikatı. İ. Ü. Edebiyat Fak. Yay. No: 1944, İstanbul.
  • İZBIRAK, R. ( 1968 ); Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazırlıklar. Coğr. Araş. Derg. Sayı: 2, No: 2, Ankara.

Die Rolle der Expeditionellen Methode İm Geographie- Unterricht

Yıl 2001, Sayı: 4, 13 - 30, 09.10.2013

Öz

Die Expeditionelle Methode İst in der Oberstufe und im Lizeum eine der Wichtigsten
Methoden und hat einen JVichtigen Stellen wert. Mit dieser Methode bekommen
Schüler die Möglichkeit geographische Geschehnisse zu beobachten, analysieren,
Miteinander in beziehung Zu setzen, zu belerten un daraus ein Resultat zu
erschlieften. Ausserdem hat die expeditionelle Methode weil sie auch andere
Methoden einschliefifi) eine wichtige Funktion. Es İst bekannt, dass auf dieser
Stufe des Geographie - Unterrichts kurzzeitige Ausjlüge in nahere Umgebung
mchtige Nutzen und Einfliisse auf Lehrer un Schiiler haben.

İm Geographie - Unterrichts des Hochschulbereichs hingegen bilden mssenschaftliche
Forschungen und Ausjlüge di e Basis wissenschaftlicher Arbeiten. Für aile
Personen verschiedener Erziehungsstufen, die sich die Geographiewissenschaft
als Beruf gewahlt haben aber auch Studenten, die angehende Lehrer sind,
bedeuten diese Art von Ausjlügen ein Muss, ein Abenteuer, eine Leidenschaft,
vielleicht sogar eine Liebe.

Diese Art von mssenschaftlichen Expeditionen und Beobachtungen sind sowohl
lehrreich, als auch erzieherisch. İn Hochschulen sollten sowohl kurzzeitige,
die nahere Umgebung umfassende Reisen, als auch langzeitige, in entferntere
Gegenden durchgejuhrte Reisen organisiert werden.







Damit Dozenten der Geographiewissenschaft und Studenten an verschiedenen
örten die von ihnen bevorzugte Forschungen und Beobachtungen realisieren
können, Muss die Universtat und die Fakutatsleitung diese Realitat anerkennen
und Fordern. 

Kaynakça

  • AKKAN, E. ( 1972 ); Cumhuriyetin 50. Yıl Dönümünde Coğrafya. Coğr. Arş. Derg. Sayı: 5-6, Ankara.
  • ALAGÖZ, C. A. ( 1943 ); Coğrafya Olayları. Dil ve tarih - Coğrafya Fak. Derg. Cilt. l,Sayı: 5, Ankara.
  • DOĞANAY,H. ( 1983 ); Okullarımızda Coğrafya Öğretiminin Temel Meseleleri. Milli Eğitim ve Kültür Derg. Sayı: 19, Ankara.
  • DOĞAN AY, H. ( 1993 ); Coğrafyada Metodoloji. M. E. B. Öğretmen Kitapları Dizisi: 187,İstanbul. ERİNÇ, S. ( 1973 ); Cumhuriyetin 50. Yılında Türk Coğrafyası. Cumhuriyetin 50. Yılına Armağan. İ. Ü. Edebiyat Fak. Yay. İstanbul.
  • HOŞGÖREN, M. Y. - KURTER, A. ( 1986 ); Jeomorfoloji Tatbikatı. İ. Ü. Edebiyat Fak. Yay. No: 1944, İstanbul.
  • İZBIRAK, R. ( 1968 ); Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazırlıklar. Coğr. Araş. Derg. Sayı: 2, No: 2, Ankara.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuriye Garipağaoğlu

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Garipağaoğlu, N. (2013). GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ. Marmara Coğrafya Dergisi(4), 13-30.
AMA Garipağaoğlu N. GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(4):13-30.
Chicago Garipağaoğlu, Nuriye. “GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4 (Ekim 2013): 13-30.
EndNote Garipağaoğlu N (01 Ekim 2013) GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ. Marmara Coğrafya Dergisi 4 13–30.
IEEE N. Garipağaoğlu, “GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, ss. 13–30, Ekim 2013.
ISNAD Garipağaoğlu, Nuriye. “GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 4 (Ekim 2013), 13-30.
JAMA Garipağaoğlu N. GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:13–30.
MLA Garipağaoğlu, Nuriye. “GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, 2013, ss. 13-30.
Vancouver Garipağaoğlu N. GEZİ - GÖZLEM METODUNUN COĞRAFYA EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(4):13-30.