Özel dershaneler, liseden üniversiteye geçişte köprü vazifesi gören öğretim
kurumlandır. İlk özel dershaneler, 1974 yılında 625 Sayılı Özel Öğretim
Kurumlan Kanununa dayanarak İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerde faaliyete
başlamıştır.
Özel dershanelerde bir yıldan az bir sürede bütün lise müfredatının işlenmesi
zorunluluğu vardır. Bu nedenle konular öğrencilere özlü bir şekilde anlatılır.
Coğrafya dersinin ilk ünitelerini fiziki coğrafya konuları oluşturmaktadır.
Türkçe-matematik alanındaki öğrenciler sayısal konularda başarılı oldukları oranda
coğrafya dersinden de daha fazla soru çözebilmektedir. Sözel alandaki öğrencilerin
çoğunluğunun fen ve matematik bilgileri zayıftır. Sözel alandaki öğrenciler, tarih,
coğrafya ve felsefe grubu dersleri içinde, en fazla coğrafya dersinden
zorlanmaktadır.
Deneme sınavları sonucunda görülen başarısızlığın nedenini çok az öğrenci
kendi eksikliğinde ararken, büyük çoğunluğu coğrafya öğretmenini sorumlu
görmektedir. Bu sebeple özel dershanelerde öğretmen-öğrenci ilişkilerinde en
fazla problemin yaşandığı derslerin başında coğrafya gelmektedir.
Coğrafya öğretmenlerinin, özel dershanelerde başarılı olmaları için, derse
ön hazırlık yapmaları, öğrencilerle iyi bir diyalog kurmaları ve kısa, net ifadelerle
konunun özünü öğrencilere kavratmaları gerekmektedir.
The Private
Courses are educational institutions which have the duty of being a bridge
between High Schools and Universities. The fırst private courses opened in 1974
through the Private Educational Institutions La w, number 625, in big cities
such as İstanbul and Ankara.
In the private
courses it is obliged to end up the whole high school curriculum in a time less
than a year. As a of result of this, the subjects are briefly given to the
students.
The first units
of the geography are Physical geography. Students who study in Turkish-Maths
field, can do more questions in the degree they succeed in numerical field.
Most of the students who are in verbal field are not good at Science and maths.
The students who are in verbal field have difficulty mostly in geography, among
history, geography and philosophy lessons.
Only a few
students feel guilty for not being successful in the trial exams but most of
them think that the geography teachers are responsible for this. Thus, in the
private courses geography is the most problematic lesson among the lessons.
To be successful
in the private courses, the geography teachers should be prepared for the lessons,
they should have good relation with the students and have the student’s learn
the essence of the lessons using brief and clear expressions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Sayı: 4 |