Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ

Yıl 2001, Sayı: 4, 113 - 124, 09.10.2013

Öz

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulundan onaylanan



2000-2001 yılında liselerde okutulacak Coğrafya dersi öğretim programının ana
başlıkları şu şekildedir.



a) Lise I. Genel Coğrafya ve Bölgeler Coğrafyası



b) Lise II. Türkiye Fiziki Coğrafyası ve Ülkeler
Coğrafyası



c) Lise III. Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik
Coğrafyası



Bu çalışmamızda yukarıda belirtilen programın açılımı incelenerek çağdaş
batılı devletlerin programıyla karşılaştırılmıştır. Ülkemizde uygulanan coğrafya
müfredatına eleştirel bir gözle yaklaşılarak eksikler dile getirilmiştir.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y., 1993, Türk Eğitim Tarihi, İstanbul.
  • BAYMUR, F., 1939, Coğrafya Öğretimi, İstanbul.
  • DOĞANAY, H., 1993, Okullarımızda Coğrafya Öğretiminin Temel Meseleleri, Milli Eğitim ve Kültür Dergisi Sayı: 19, Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1989, Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Coğrafya Araştırmaları Dergisi Cilt: 1, Sayı: 1, s.7-24, Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1993, Coğrafya Metodoloji, MEB Yayınları Öğretmen Kitapları Dizisi 187, Ankara.
  • DÖNMEZ, Y., 1964, Coğrafya Öğretimi, Türk Kültürü Dergisi Sayı 18, Ankara.
  • EFE, R., 1996, Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar, Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Metot ve Teknikler, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildiriler, s.271-280, İstanbul.
  • MEB, 1932, Orta Mektep Programı, İstanbul.
  • MEB,1983, Lise Coğrafya Dersi Programı, İstanbul.
  • MEB, 1992, Lise Seçmeli Coğrafya Dersi Programı, İstanbul.
  • ÖZEY, R., 1996, Osmanlı Döneminden Bugüne Orta Öğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, s.200-213, İstanbul.
  • SEKİN.S.,1996, “Günümüz Türkiye’sinde Coğrafya Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri,” Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri s. 166-176, İstanbul.
  • SEKİN, S., 1999, “Cumhuriyetin 75. Yılında Coğrafya” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi sayı 11 cilt 2. İstanbul.
  • TAŞLI, İ., 1996, Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, s. 194-199, İstanbul.
Yıl 2001, Sayı: 4, 113 - 124, 09.10.2013

Öz

The major topics
of the geography program. Which aer approved by Ministry of Education's
Committee of Instruction and Training (Talim terbiye Kurulu) are as follows:

a) High School Grade 1 General Geographic and Regional Geography

b) High School Grade 2 Physical Geography of Turkey and Countries Geography

c) High School Grade 3 Anthropogeography and Economic Geography









In this study,
we examine the details of the above program and compare it to the programs in
the Western countries. With a critical examination, we also point out the
weaknesses of the program in our country.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y., 1993, Türk Eğitim Tarihi, İstanbul.
  • BAYMUR, F., 1939, Coğrafya Öğretimi, İstanbul.
  • DOĞANAY, H., 1993, Okullarımızda Coğrafya Öğretiminin Temel Meseleleri, Milli Eğitim ve Kültür Dergisi Sayı: 19, Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1989, Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Coğrafya Araştırmaları Dergisi Cilt: 1, Sayı: 1, s.7-24, Ankara.
  • DOĞANAY, H., 1993, Coğrafya Metodoloji, MEB Yayınları Öğretmen Kitapları Dizisi 187, Ankara.
  • DÖNMEZ, Y., 1964, Coğrafya Öğretimi, Türk Kültürü Dergisi Sayı 18, Ankara.
  • EFE, R., 1996, Coğrafyada Yeni Yaklaşımlar, Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Metot ve Teknikler, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildiriler, s.271-280, İstanbul.
  • MEB, 1932, Orta Mektep Programı, İstanbul.
  • MEB,1983, Lise Coğrafya Dersi Programı, İstanbul.
  • MEB, 1992, Lise Seçmeli Coğrafya Dersi Programı, İstanbul.
  • ÖZEY, R., 1996, Osmanlı Döneminden Bugüne Orta Öğretimde Coğrafya Eğitimi ve Öğretimi, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, s.200-213, İstanbul.
  • SEKİN.S.,1996, “Günümüz Türkiye’sinde Coğrafya Eğitiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri,” Marmara Üniversitesi 2.Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri s. 166-176, İstanbul.
  • SEKİN, S., 1999, “Cumhuriyetin 75. Yılında Coğrafya” Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi sayı 11 cilt 2. İstanbul.
  • TAŞLI, İ., 1996, Coğrafya Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, s. 194-199, İstanbul.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süheyla Üçışık

Sefa Sekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Üçışık, S., & Sekin, S. (2013). LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(4), 113-124.
AMA Üçışık S, Sekin S. LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(4):113-124.
Chicago Üçışık, Süheyla, ve Sefa Sekin. “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4 (Ekim 2013): 113-24.
EndNote Üçışık S, Sekin S (01 Ekim 2013) LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 4 113–124.
IEEE S. Üçışık ve S. Sekin, “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, ss. 113–124, Ekim 2013.
ISNAD Üçışık, Süheyla - Sekin, Sefa. “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 4 (Ekim 2013), 113-124.
JAMA Üçışık S, Sekin S. LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:113–124.
MLA Üçışık, Süheyla ve Sefa Sekin. “LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 4, 2013, ss. 113-24.
Vancouver Üçışık S, Sekin S. LİSE COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(4):113-24.