Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA

Yıl 2002, Sayı: 5, 135 - 152, 09.10.2013

Öz

Bu çalışmada; ilk, orta ve yüksek
öğretimde ölçme ve değerlendirmede kullanılan ve yerine göre iyi sonuçlar
alman, fakat her ders ve konu için bu özelliğini koruyamayan klasik yazılı
yoklamaların kullanılmasından daha geçerli ve güvenilir sonuçlar alınacağı
kanaatini taşıdığımız, bilinen fakat yaygın bir biçimde kullanılmayan, farklı
soru türlerinden oluşan örnek bir ölçme ve değerlendirme sınavı hazırlanmıştır.



Bu örnek çalışmanın
yaygınlaştırılmasıyla birlikte, bazı ders ve konularda ölçme ve değerlendirmede
yaşanan problem ve eksikliklerin azalacağı umulmaktadır. Çünkü ölçme
araçlarının birinin diğerinden daha iyi olması beklenemez. Ancak ihtiyaçları
karşıladığı oranda bu mukayese yapılabilir. 

Kaynakça

  • BAHAR, M. 2001, Çoktan Seçmeli Testlere Eleştirel Bir Yaklaşım ve Alternatif Metotlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 1. Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 Haziran 2001, İstanbul.
  • BALCI, A., 2001, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegem A Yayınevi. Ankara.
  • BİNBAŞIOĞLU, C., 1983, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Binbaşıoğlu Yayınevi, 4. Baskı. Ankara.
  • ÇAM, Ö„ BAYRAKLI, B., DODURGALI, A., 1998, İmtihan Pedagojisi ve Ölçme - Değerlendirme Teknikleri. M.Ü. İFAV Yayınlan Nu. 54. İstanbul.
  • DEMİREL, Ö., 2002, Planlamadan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı. 4. Baskı, Pegem A Yayınevi. Ankara.
  • DOĞANAY, H. 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif yayınlan, 5. Baskı. Erzurum.
  • ERDEN, M., Sosyal Bilgiler Öğretimi. Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • GÜNGÖRDÜ, E., 2002, Eğitim Fakülteleri İçin Coğrafyada Öğretim Yöntemleri. İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • ÖZÇELİK, D. A., 1981, Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÜSYMEğitim Yayınları: 3. Ankara.
  • ÖZÇELİK, D. A., 1988, Ölçme ve Değerlendirme. ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • ŞABAN, A., 2000, Öğrenme Öğretme Süreci (Teori ve Yaklaşımlar), Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • TEKİN, H., 1996, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınları, No: 17, 9. baskı. Ankara.
  • TURGUT, M. F., 1995, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metodları. Gül yayınevi, 10. Baskı. Ankara.
  • YALIN, H. İ., 2001, Öğretim Teknolojileri ve Meteryal Geliştirme. 5. Baskı. Ankara.
  • YILDIRIM, C. 1966, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ayyıldız Matbaası, Ankara.
  • YILMAZ, H., 1997, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Özeğitim Yayınları, Genişletilmiş 2. Baskı. Konya.
  • 1974 - 2003 dönemi ÖSS-ÖSS ve ÖYS coğrafya soruları.

An Exemplifying Study on Measurement and Assessment in Geography Education

Yıl 2002, Sayı: 5, 135 - 152, 09.10.2013

Öz

In this study it has been prepared a good example
of measurement and assessment written exams. The classical ones, being applied
in primary, secondary and high school as well as universities, even though
occasionally some good results were taken form those exams, are generally
adequate. But in this study it has been introduced such a type of measurement
and assessment written exams that it is belived it can be more meticuluous than
the classical ones.



It has been expected that by being spread of
this study, the problems and inadequacies which experienced measuring and
valuing some subjects and lectures, can be eliminated since it can never be
said that any measurement method is better than the other but it can also be
carry out some comparisons according to needs. 

Kaynakça

  • BAHAR, M. 2001, Çoktan Seçmeli Testlere Eleştirel Bir Yaklaşım ve Alternatif Metotlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 1. Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 Haziran 2001, İstanbul.
  • BALCI, A., 2001, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegem A Yayınevi. Ankara.
  • BİNBAŞIOĞLU, C., 1983, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Binbaşıoğlu Yayınevi, 4. Baskı. Ankara.
  • ÇAM, Ö„ BAYRAKLI, B., DODURGALI, A., 1998, İmtihan Pedagojisi ve Ölçme - Değerlendirme Teknikleri. M.Ü. İFAV Yayınlan Nu. 54. İstanbul.
  • DEMİREL, Ö., 2002, Planlamadan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı. 4. Baskı, Pegem A Yayınevi. Ankara.
  • DOĞANAY, H. 2002, Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Aktif yayınlan, 5. Baskı. Erzurum.
  • ERDEN, M., Sosyal Bilgiler Öğretimi. Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • GÜNGÖRDÜ, E., 2002, Eğitim Fakülteleri İçin Coğrafyada Öğretim Yöntemleri. İlkeler ve Uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • ÖZÇELİK, D. A., 1981, Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÜSYMEğitim Yayınları: 3. Ankara.
  • ÖZÇELİK, D. A., 1988, Ölçme ve Değerlendirme. ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • ŞABAN, A., 2000, Öğrenme Öğretme Süreci (Teori ve Yaklaşımlar), Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • TEKİN, H., 1996, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınları, No: 17, 9. baskı. Ankara.
  • TURGUT, M. F., 1995, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metodları. Gül yayınevi, 10. Baskı. Ankara.
  • YALIN, H. İ., 2001, Öğretim Teknolojileri ve Meteryal Geliştirme. 5. Baskı. Ankara.
  • YILDIRIM, C. 1966, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ayyıldız Matbaası, Ankara.
  • YILMAZ, H., 1997, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Özeğitim Yayınları, Genişletilmiş 2. Baskı. Konya.
  • 1974 - 2003 dönemi ÖSS-ÖSS ve ÖYS coğrafya soruları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Balcı

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Balcı, A. (2013). COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA. Marmara Coğrafya Dergisi(5), 135-152.
AMA Balcı A. COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(5):135-152.
Chicago Balcı, Ali. “COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 5 (Ekim 2013): 135-52.
EndNote Balcı A (01 Ekim 2013) COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA. Marmara Coğrafya Dergisi 5 135–152.
IEEE A. Balcı, “COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 5, ss. 135–152, Ekim 2013.
ISNAD Balcı, Ali. “COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA”. Marmara Coğrafya Dergisi 5 (Ekim 2013), 135-152.
JAMA Balcı A. COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:135–152.
MLA Balcı, Ali. “COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 5, 2013, ss. 135-52.
Vancouver Balcı A. COĞRAFYA EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÜZERİNE BİR ÖRNEK ÇALIŞMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(5):135-52.