Bu çalışmada; ilk, orta ve yüksek
öğretimde ölçme ve değerlendirmede kullanılan ve yerine göre iyi sonuçlar
alman, fakat her ders ve konu için bu özelliğini koruyamayan klasik yazılı
yoklamaların kullanılmasından daha geçerli ve güvenilir sonuçlar alınacağı
kanaatini taşıdığımız, bilinen fakat yaygın bir biçimde kullanılmayan, farklı
soru türlerinden oluşan örnek bir ölçme ve değerlendirme sınavı hazırlanmıştır.
Bu örnek çalışmanın
yaygınlaştırılmasıyla birlikte, bazı ders ve konularda ölçme ve değerlendirmede
yaşanan problem ve eksikliklerin azalacağı umulmaktadır. Çünkü ölçme
araçlarının birinin diğerinden daha iyi olması beklenemez. Ancak ihtiyaçları
karşıladığı oranda bu mukayese yapılabilir.
In this study it has been prepared a good example
of measurement and assessment written exams. The classical ones, being applied
in primary, secondary and high school as well as universities, even though
occasionally some good results were taken form those exams, are generally
adequate. But in this study it has been introduced such a type of measurement
and assessment written exams that it is belived it can be more meticuluous than
the classical ones.
It has been expected that by being spread of
this study, the problems and inadequacies which experienced measuring and
valuing some subjects and lectures, can be eliminated since it can never be
said that any measurement method is better than the other but it can also be
carry out some comparisons according to needs.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Sayı: 5 |