ÖZET
Bu çalışmada “ortaöğretim kurumlarında coğrafya anlatımının
bilgisayar destekli anlatımla geliştirilmesi” amaçlanmaktadır. Buna göre, bilgisayar destekli anlatım incelenerek coğrafya eğitiminde kullanımı üzerinde sonuca ulaşmaya çalışılmış ve günümüzün gelişmiş ülkelerinde hayatın her alanında ve özellikle eğitimde önemli bir yer tutmuş olan bilgisayarların
ülkemizde “coğrafya anlatım becerisini geliştirmede” uygulanması ortaya konmaya çalışılmıştır.. Bu yönüyle çalışma, var olan yöntem ve teknikler yanında coğrafya eğitimine güncel ve çağdaş bir yöntem getirmeyi amaçlamıştır.
Araştırmada belirtilen amacı gerçekleştirmek için nicel araştırma yöntemlerinden olan, ikişer bölümden oluşan iki ayrı anket formu kullanılmıştır. Bu anketlerden ilki öğrencilere diğeri ise öğretmenlere yönelik hazırlanmış ve İstanbul ili Silivri ilçesi sınırları içerisinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na
bağlı Silivri Lisesi’nde uygulanmıştır. Anketlerin ilk bölümlerinde öğrenci ve öğretmeni tanıtıcı temel bilgiler alınırken ikinci bölümlerinde ise bilgisayar destekli anlatım ile ilgili tutumu belirleyici sorulara cevaplar istenmiştir.
Yapılan anket çalışmalarının MS Excel yardımı ile değerlendirilmesinin ardından Bilgisayar Destekli Eğitimin (BDE) Klasik Derse (KD) göre büyük avantajlar taşıdığı ve faydalar sağladığı sonucuna varılmıştır. BDE’nin faydaları sonuç bölümünde sıralanmıştır.
ABSTRACT
Using supporting materials in education is an important topic for supporting the teachers and making the education more meaningful and lasting. Computers which have become an ordinary equipment of our life have a big educational potential of keeping, processing and presenting knowledge with their visual, auditory and interactive features. Explaining the educational contents and activities by using computers is called “Computer Aided Instruction (BDE)”.
In this study, the requirements for improving the geography teaching skill by computer aided instruction and the examples of previous works are tried to given. So, sample, questionnaire, statistical and comparison methods are used in the study.
Two questionnaires (one for students and one for teachers) are used to reach the mentioned goals. They were applied in Silivri High School (of National Education Ministry) which is located in Silivri in İstanbul.In the questionnaires, opinions were asked about computer aided instruction.
After the evaluation of the questionnaires by MS Excel, the computer aided instruction (BDE) was founded more advantageous and useful than the classical lecture (KD). These advantages and benefits were stated in the conclusion part.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 9 |