BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2005, Sayı: 12, 51 - 64, 20.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Akbaş, Yavuz, 2002, İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Trabzon.
  • Atasoy, Basri, 2004, Fen Öğrenimi ve Öğretimi, Asil Yayın, 2.Baskı, , Ankara.
  • Aydoğan, Serkan - Güneş, Bilal- Gülçiçek, Çağlar, 2003, Isı ve Sıcaklık Konusunda Kavram Yanılgıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 23, sayı 2, 111-124, Ankara.
  • Başıbüyük, Adem - Doğar, Çetin - Gürses, Ahmet - Yazıcı, Hakkı, 2004, Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları, Milli Eğitim Dergisi, sayı:162 (Bahar), Ankara.
  • Baysen, Engin - Temiz, Burak - Baysen, Fatma - Yağbasan Rahmi, 2004, Ortaöğretim Öğrencilerinin Atmosferde Meydana Gelen Bazı Doğa Olayları ile İlgili Yanlış Algılamaları, XII Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, (Cilt III), 1979-1999, Ankara.
  • Coşkun, Mücahit, 2003, Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Ünitelerinin İçerik Yönünden Değerlendirilmesi, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Editör: Cemalettin Şahin, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Henriques, Laura, 2000, Children's Misconceptions About Weather: A Review of the Literature, The Annual Meeting of the National Association of Research in Science Teaching, New Orleans, LA, (çevrimci) http://www.csulb.edu/ ~lhenriqu/ NARST2000.htm, 18 Kasım 2004
  • Köroğlu, Hayrettin - Yavuz, Güneş - Ertem, Semra, 2004, 11.Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersinde Karşılaştıkları Bazı Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, (Cilt-IV), 2279-2299, Ankara.
  • Munson, Bruce H., 1994, Ecological Misconceptions, Journal of Environmental Education, 00958964, Vol. 25, Issue 4, Database: Academic Search Premier.
  • Ozay, Esra - Oztas, Haydar, 2003, Secondary Students' Interpretation of Photosynthesis and Plant Nutrition, Journal of Biological Education, 00219266, Vol. 37, Issue 2, Database: Academic Search Premier.
  • Papatya, Muharrem Yaşar, 2001, Kimya Öğretmenlerince Zor Anlaşıldığı Nitelenen Kimya-II Kavramlarının Lise III Öğrencilerince Anlaşılma Düzeyleri, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • Platten, Linda, 1995a, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-1, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:1 (Spring), 74-91.
  • Platten, Linda, 1995b, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-2, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:3 (Autumn), 69-84.
  • Sözbilir, Mustafa, A 2003, Review of Selected Literature on Students’ Misconceptions of Heat and Temperature, Boğaziçi University Journal of Education, Vol 20 (1), 25-41, İstanbul.
  • Şimşek, Ali, 2004, Önbilgi, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Editörler: Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu, Nobel Yayın, 137-165, Ankara,
  • Watt, Fiona- Wilson, Francis, 2002, Weather and Climate / Hava ve İklim, Çeviri: Gökhan Barış Bağcı, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 15.Basım, Ankara.
  • Yazıcı, Hakkı - Samancı, Osman, 2003, İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları ile İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri, MEB. Dergisi, sayı:158, Ankara

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ

Yıl 2005, Sayı: 12, 51 - 64, 20.09.2013

Öz

Öğrencilerin kavramlarla ilgili önceden var olan ancak bazıları doğru
olmayan episod ve imajlarını, öğretmenin kendilerine sunduğu önerme ve
zihinsel becerilerle ilişkilendirmesi onların kavramları yanlış anlamalarına
sebep olmaktadır. Bu nedenle, öğrencilerdeki önbilgilerin ve mevcut kavram
yanılgılarının çeşitli araştırmalarla ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu
çalışmada da, ilköğretim öğrencilerinin bulut ve yağmur ilişkisiyle ilgili
algılamaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bilindiği gibi, bulutların olması
yağmur yağması için gereklidir ancak yeterli değildir. Bulutların varlığı her
zaman yağmur yağacağı anlamına gelmez. Çalışmada, yağmur yağması için
bulutun gerekli olup olmadığı ve/veya bunun nedeniyle ilgili olarak öğrencilerin
yaklaşık %30’unun; gökyüzünde bulut olduğunda mutlaka yağmur yağmayacağı
ve/veya bunun nedeniyle ilgili olarak öğrencilerin yaklaşık %28’inin çeşitli
yanlış algılamalara sahip olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin bulut
ve yağmur ilişkisiyle ilgili ciddi yanlış algılamalara sahip oldukları tespit
edilmiş ve çeşitli öneriler getirilerek araştırma sonuçlandırılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaş, Yavuz, 2002, İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafi Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Trabzon.
  • Atasoy, Basri, 2004, Fen Öğrenimi ve Öğretimi, Asil Yayın, 2.Baskı, , Ankara.
  • Aydoğan, Serkan - Güneş, Bilal- Gülçiçek, Çağlar, 2003, Isı ve Sıcaklık Konusunda Kavram Yanılgıları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 23, sayı 2, 111-124, Ankara.
  • Başıbüyük, Adem - Doğar, Çetin - Gürses, Ahmet - Yazıcı, Hakkı, 2004, Yüksek Öğrenim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları, Milli Eğitim Dergisi, sayı:162 (Bahar), Ankara.
  • Baysen, Engin - Temiz, Burak - Baysen, Fatma - Yağbasan Rahmi, 2004, Ortaöğretim Öğrencilerinin Atmosferde Meydana Gelen Bazı Doğa Olayları ile İlgili Yanlış Algılamaları, XII Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, (Cilt III), 1979-1999, Ankara.
  • Coşkun, Mücahit, 2003, Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Ünitelerinin İçerik Yönünden Değerlendirilmesi, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Editör: Cemalettin Şahin, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Henriques, Laura, 2000, Children's Misconceptions About Weather: A Review of the Literature, The Annual Meeting of the National Association of Research in Science Teaching, New Orleans, LA, (çevrimci) http://www.csulb.edu/ ~lhenriqu/ NARST2000.htm, 18 Kasım 2004
  • Köroğlu, Hayrettin - Yavuz, Güneş - Ertem, Semra, 2004, 11.Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersinde Karşılaştıkları Bazı Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, (Cilt-IV), 2279-2299, Ankara.
  • Munson, Bruce H., 1994, Ecological Misconceptions, Journal of Environmental Education, 00958964, Vol. 25, Issue 4, Database: Academic Search Premier.
  • Ozay, Esra - Oztas, Haydar, 2003, Secondary Students' Interpretation of Photosynthesis and Plant Nutrition, Journal of Biological Education, 00219266, Vol. 37, Issue 2, Database: Academic Search Premier.
  • Papatya, Muharrem Yaşar, 2001, Kimya Öğretmenlerince Zor Anlaşıldığı Nitelenen Kimya-II Kavramlarının Lise III Öğrencilerince Anlaşılma Düzeyleri, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul.
  • Platten, Linda, 1995a, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-1, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:1 (Spring), 74-91.
  • Platten, Linda, 1995b, Talking Geography: an Investigation into Young Children’s Understanding of Geographical Terms Part-2, International Journal of Early Years Education, Vol.3, Number:3 (Autumn), 69-84.
  • Sözbilir, Mustafa, A 2003, Review of Selected Literature on Students’ Misconceptions of Heat and Temperature, Boğaziçi University Journal of Education, Vol 20 (1), 25-41, İstanbul.
  • Şimşek, Ali, 2004, Önbilgi, Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Editörler: Yıldız Kuzgun, Deniz Deryakulu, Nobel Yayın, 137-165, Ankara,
  • Watt, Fiona- Wilson, Francis, 2002, Weather and Climate / Hava ve İklim, Çeviri: Gökhan Barış Bağcı, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 15.Basım, Ankara.
  • Yazıcı, Hakkı - Samancı, Osman, 2003, İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları ile İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri, MEB. Dergisi, sayı:158, Ankara
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Alkış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Alkış, S. (2013). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(12), 51-64.
AMA Alkış S. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(12):51-64.
Chicago Alkış, Seçil. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 12 (Ekim 2013): 51-64.
EndNote Alkış S (01 Ekim 2013) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 12 51–64.
IEEE S. Alkış, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 12, ss. 51–64, Ekim 2013.
ISNAD Alkış, Seçil. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 12 (Ekim 2013), 51-64.
JAMA Alkış S. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:51–64.
MLA Alkış, Seçil. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 12, 2013, ss. 51-64.
Vancouver Alkış S. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE GÖRE BULUT VE YAĞMUR İLİŞKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(12):51-64.