-
Öğrencilerin kavramlarla ilgili önceden var olan ancak bazıları doğru
olmayan episod ve imajlarını, öğretmenin kendilerine sunduğu önerme ve
zihinsel becerilerle ilişkilendirmesi onların kavramları yanlış anlamalarına
sebep olmaktadır. Bu nedenle, öğrencilerdeki önbilgilerin ve mevcut kavram
yanılgılarının çeşitli araştırmalarla ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu
çalışmada da, ilköğretim öğrencilerinin bulut ve yağmur ilişkisiyle ilgili
algılamaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bilindiği gibi, bulutların olması
yağmur yağması için gereklidir ancak yeterli değildir. Bulutların varlığı her
zaman yağmur yağacağı anlamına gelmez. Çalışmada, yağmur yağması için
bulutun gerekli olup olmadığı ve/veya bunun nedeniyle ilgili olarak öğrencilerin
yaklaşık %30’unun; gökyüzünde bulut olduğunda mutlaka yağmur yağmayacağı
ve/veya bunun nedeniyle ilgili olarak öğrencilerin yaklaşık %28’inin çeşitli
yanlış algılamalara sahip olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin bulut
ve yağmur ilişkisiyle ilgili ciddi yanlış algılamalara sahip oldukları tespit
edilmiş ve çeşitli öneriler getirilerek araştırma sonuçlandırılmıştır.
Bulut ve yağmur ilişkisi öğrencilerin algılamaları kavram yanılgıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 12 |